kitekatt Skrevet 5. januar 2006 #1 Skrevet 5. januar 2006 hva har dere skrevet? Fått en mal nå, men er på svensk. hadde vært kjekt å vite hva de forskjellige tingene heter på norsk
Gjest gjesta Skrevet 5. januar 2006 #2 Skrevet 5. januar 2006 her er en norsk mal http://www.orkdalsmenighetene.no/vigsel/program_vigsel.htm
kitekatt Skrevet 5. januar 2006 Forfatter #3 Skrevet 5. januar 2006 her er en norsk mal http://www.orkdalsmenighetene.no/vigsel/program_vigsel.htm ← Takk Da har jeg innholdet til kirkeprogrammet klart med salmer og alt...vil dere se? Inngang Mendelssohns bryllupsmarsj Inngangsord Salme Å leva, det er å elska det beste di sjel fekk nå; å leva, det er i arbeid mot rikare mål å trå. Å leva, det er i livet å finna det største verd; å leva, det er å vinna til sanning i all si ferd. Å leva, det er å leggja all urett og lygn i grav; å leva, det er som havet å spegla Guds himmel av. Skriftlesning Salme Det er så yndig å følges ad For to som gjerne vil sammen være, Da er med gleden man dobbelt glad Og halvt om sorgen så tung å bære. Ja det er gammen Å reise sammen. Å reise sammen Når fjederhammen Er kjærlighet, er kjærlighet. Hvert ektepar som med kjærlighet I Jesu navn holder bryllupsgilde, Om alt i verden går op og ned, Skal finne tidlig og finne silde: Det er dog gammen Å sitte sammen Å sitte sammen Hvor arneflammen Er kjærlighet, Er kjærlighet. Vielsestale Ekteskapsløftene Overrekkelse av ringer Forbønn for brudeparet Symbolhandling Brudeparet tenner lys Slutningssalme Guds godhet sang i sinnet og rørte Edens trær den kveld da mann og kvinne først kom hverandre nær. De så Guds skaperglede dypt i hverandres blikk, og blomster dannet kjede og alt ble til musikk. Guds glede blomstrer atter når to har sagt sitt ja. Da fylles vi med latter, og himmelen er glad. Pryd, Herre, deres hager med roser og jasmin! Vær med dem alle dager, gjør atter vann til vin! Velsignelsen Utgang Brudeslått fra Øre
Gjest gjest1 Skrevet 5. januar 2006 #4 Skrevet 5. januar 2006 Slik er innsidene på vårt program: Inngangsmarsj: Sølvbrura Velkomstord Blott en dag Blott en dag, ett ögonblick i sänder, vilken tröst, vad än som kommer på! Allt ju vilar i min faders händer, skulle jag som barn väl ängslas då! Han, som bär för mig en fadershjärta, giver ju åt varje nyfødd dag dess beskärda del av fröjd och smärta, möda, vila och behag. Själv han är mig alla dagar nära, för var särskild tid med särskild nåd. Varje dags bekymmer vill han bära, han, som heter både kraft och råd. Att sin dyra egendom bevara, denna omsorg har han lagt på sig. ”Som din dag så skall din kraft ock vara”, detta löfte gav han mig. Hjälp mig då att vila trygg och stilla blott vid dina löften, Herre kär, ej min tro och ej den tröst förspilla, som i ordet mig förvarad är. Hjälp mig, Herre, att vad helst mig händer, taga ur din trogna fadershand blott en dag, ett ögonblick i sänder, tills jag nått det goda land. Skriftlesing: Høgsongen 8, 6-7a, 1. Korinterbrev 13a Profeten om ekteskapet Gje meg handa di, ven Gje meg handa di, ven, når det kveldar, det blir mørkt og me treng ei hand Lat dei ljose og venlege tankar, fylgja med inn i draumars land Lat varmen frå ein som er glad i deg, tenne stjerner i mørkaste natt Gje meg handa di, ven, når det kveldar, det blir mørkt og me treng ei hand Varme tankar og hender som trøystar, er som sol over frosen jord Kjenne varmen frå ein som er nær deg, gjev langt meire enn store ord Lat varmen frå ein som er glad i deg, tenne stjerner i mørkaste natt Gje meg handa di, ven, når det kveldar, det blir mørkt og me treng ei hand Tale Inngåing av ekteskap Forbøn Song, ”From this moment” Velsigning Utgangsmarsj: Sølvbrura?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå