AnonymBruker Skrevet 1. mai 2023 #1 Skrevet 1. mai 2023 Jeg tror jo jeg har gjort det rett. Har sådd med såjord i spirekasse og de har stort sett stått lunt og mørkt på badegulvet. Men de har strukket seg veldig raskt fra de tittet opp fra jorden i grunn. I dag har jeg pottet om i små separate potter og støttet de opp med pinner, byttet jord og satt i vinduskarm. Noen som har erfaring? Jeg har aldri sådd solsikker før men får inntrykk av at de skal være kortere og mer chubby på dette stadiet. Ellers ser de sunne ut, grønne og fine, utviklet i bladverket og fine røtter. Anonymkode: 35c10...d56
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2023 #2 Skrevet 1. mai 2023 Hvor lange er de? Jeg tenker i utgangspunktet at jeg ville startet på nytt. Man må sjekke de flere ganger for dagen om de skal spire i mørket. Ville heller satt de i et varmt rom med lys. Anonymkode: c77f2...a8a
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2023 #3 Skrevet 1. mai 2023 Hvorfor satte du dem lunt og mørkt? De trenger lys, og de har det altfor varmt. Anonymkode: 0ae84...2b6
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2023 #4 Skrevet 1. mai 2023 Umm. Har du drivhus? Så ute i drivhuset Anonymkode: 36f73...ba1
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2023 #5 Skrevet 1. mai 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hvorfor satte du dem lunt og mørkt? De trenger lys, og de har det altfor varmt. Anonymkode: 0ae84...2b6 Har hørt at varme er viktigere enn lys før de spirer for fullt. Men jeg har nok ventet litt for lenge ser jeg. Anonymkode: 35c10...d56
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2023 #6 Skrevet 1. mai 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Hvor lange er de? Jeg tenker i utgangspunktet at jeg ville startet på nytt. Man må sjekke de flere ganger for dagen om de skal spire i mørket. Ville heller satt de i et varmt rom med lys. Anonymkode: c77f2...a8a Takk. De er nok 10 cm allerede. Får prøve igjen 😅 Anonymkode: 35c10...d56
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2023 #7 Skrevet 1. mai 2023 Sett de ut. Da utsettes de for vind og blir tykkere i stammen over tid. Anonymkode: 83d56...68f 1
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2023 #8 Skrevet 1. mai 2023 Jeg hadde slike i fjor men jeg ga de ikke opp. Noen forble lange og slanke, noen brakk og døde og noen ble fine og store. Jeg hadde ikke gitt det opp. Sett de ut på dagtid om det er kaldt på natta enda så skal du se det ordner seg. Anonymkode: 71c5b...f54 1
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2023 #9 Skrevet 1. mai 2023 Er for tidlig å sette ut sommerblomster enda. Du kan kanskje redde de med å potte de om, dypere. Anonymkode: c77f2...a8a
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2023 #10 Skrevet 1. mai 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg hadde slike i fjor men jeg ga de ikke opp. Noen forble lange og slanke, noen brakk og døde og noen ble fine og store. Jeg hadde ikke gitt det opp. Sett de ut på dagtid om det er kaldt på natta enda så skal du se det ordner seg. Anonymkode: 71c5b...f54 Så gøy Da skal jeg prøve det AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Er for tidlig å sette ut sommerblomster enda. Du kan kanskje redde de med å potte de om, dypere. Anonymkode: c77f2...a8a De har ikke stått ute enda Anonymkode: 35c10...d56
Helene Skrevet 1. mai 2023 #11 Skrevet 1. mai 2023 Jeg har ikke grønne fingre. Har plantet solsikker i 2 omganger nå. De dør. De har masse lys, men det er kanskje for varmt. Neste runde, planter dem direkte ut. Ellers i boligen har jeg silkeblomster 🤣🤣🤣 1
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2023 #12 Skrevet 1. mai 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Så gøy Da skal jeg prøve det De har ikke stått ute enda Anonymkode: 35c10...d56 Neida, jeg bare la det til fordi jeg så noen skrev at du skulle sette de ut Anonymkode: c77f2...a8a
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2023 #13 Skrevet 1. mai 2023 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Er for tidlig å sette ut sommerblomster enda. Du kan kanskje redde de med å potte de om, dypere. Anonymkode: c77f2...a8a ut om dagen og inn om kvelden en stund til det blir varmere. Anonymkode: 71c5b...f54
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2023 #14 Skrevet 1. mai 2023 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Har hørt at varme er viktigere enn lys før de spirer for fullt. Men jeg har nok ventet litt for lenge ser jeg. Anonymkode: 35c10...d56 Jeg kjenner ikke akkurat solsikker så godt, men for alt som har mer behov for varme enn lys for å spire (f.eks. et baderomsgulv) gjelder det at med en gang de stikker opp over jorda må de ha lys. Får de ikke lys nok vil de prøve å finne det på egen hånd, og da strekker de seg langt og fort og blir lange, svake og pistrete. Anonymkode: df9ec...d2e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå