AnonymBruker Skrevet 1. mai 2023 #1 Skrevet 1. mai 2023 Det søkes etter assistenter til skole og jeg ønsker å søke. Men hva gjør man som assistent på en skole? Hvordan ser en dag ut? Jeg har ikke noen lærer utdanning,men studerer spesialpedagogikk. Tenkte bare å få litt erfaring... Anonymkode: d12a2...b51
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2023 #2 Skrevet 1. mai 2023 Som assistent i skole følger du opp enkeltelever. Så dagene kan være veldig varierte ut i fra hva utfordringen til eleven/elevene du får. Alt i fra å hjelpe med å komme seg gjennom det faglige, gå ut på gangen for å jobbe, til å finne på andre aktiviteter. Du blir satt på elever som har rett på ekstra oppfølging på en eller annen måte, enten faglig (iom at du tar sped.ped kan du også hjelpe faglig), sosialt, psykisk ++ Anonymkode: 4db4d...36c
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2023 #3 Skrevet 1. mai 2023 3 minutter siden, AnonymBruker said: Som assistent i skole følger du opp enkeltelever. Så dagene kan være veldig varierte ut i fra hva utfordringen til eleven/elevene du får. Alt i fra å hjelpe med å komme seg gjennom det faglige, gå ut på gangen for å jobbe, til å finne på andre aktiviteter. Du blir satt på elever som har rett på ekstra oppfølging på en eller annen måte, enten faglig (iom at du tar sped.ped kan du også hjelpe faglig), sosialt, psykisk ++ Anonymkode: 4db4d...36c Tusen takk for svar Takknemlig for flere innspill 🙂 Anonymkode: d12a2...b51
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2023 #4 Skrevet 1. mai 2023 Jeg jobbet som assistent i skole når jeg studerte. Gikk inne i klasserommet i enkeltfag og hjalp enkeltelever som hadde rett på ekstra bistand, eller bistå hele klassen i fall den av læreren eller skolen var stemplet som «vanskelig». Passet opp under prøver, tentamen etc. Fulgte en elev dagen lang på ulike aktiviteter, klasser etc. Helt kurant jobb, bortsett fra at du må holde munn når læreren lirer av seg noe dumt, sexistisk, rasistisk eller direkte fornærmende. Og ikke gripe inn når undervisningen var elendig, fraværende eller feilaktig. Noe som skjedde i Hver. Eneste. Dag. De fleste dager i flere timer. Jeg ble ikke lærer. Makan til lite oppegående og usympatisk gjeng voksen mennesker som på de 3 skolene jeg roterte mellom har jeg heldigvis ikke møtt siden. Antar det er slik på alle landets skoler. 3 av 3 er for mange til å være tilfeldig. Men det er nok nyttig å få et innblikk i fremtiden før man er der, sånn for din del. Anonymkode: 8afc7...8b2
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2023 #5 Skrevet 1. mai 2023 AnonymBruker skrev (28 minutter siden): Jeg jobbet som assistent i skole når jeg studerte. Gikk inne i klasserommet i enkeltfag og hjalp enkeltelever som hadde rett på ekstra bistand, eller bistå hele klassen i fall den av læreren eller skolen var stemplet som «vanskelig». Passet opp under prøver, tentamen etc. Fulgte en elev dagen lang på ulike aktiviteter, klasser etc. Helt kurant jobb, bortsett fra at du må holde munn når læreren lirer av seg noe dumt, sexistisk, rasistisk eller direkte fornærmende. Og ikke gripe inn når undervisningen var elendig, fraværende eller feilaktig. Noe som skjedde i Hver. Eneste. Dag. De fleste dager i flere timer. Jeg ble ikke lærer. Makan til lite oppegående og usympatisk gjeng voksen mennesker som på de 3 skolene jeg roterte mellom har jeg heldigvis ikke møtt siden. Antar det er slik på alle landets skoler. 3 av 3 er for mange til å være tilfeldig. Men det er nok nyttig å få et innblikk i fremtiden før man er der, sånn for din del. Anonymkode: 8afc7...8b2 Oj... Anonymkode: 3bff2...dbd
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå