Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi skal ha konfirmasjon i helga. Vi skal ha selskapet ute og kommer til dekket bord og drar når festen er over. Skal pynte bordet selv bare. Klart det koster mer enn å ha det hjemme.. men saken er; 

Mor til en i klassen til konfirmanten vår skjelte meg ut i dag da vi slo av en prat når jeg var ute å gikk tur. 
Hun spurte om vi var klar for konfen? Ja, vi er så klar vi kan bli sa jeg.. mangler finsko og litt småting men ellers har vi kontroll på det meste da vi skal ha festen på (……) da klikket hun helt! 
Hvorfor skal dere ha det der?? Det er jo svindyrt og er dere klar over at dere må betale 5000 for leie av lokalet i tillegg? Jeg hadde aldri hatt det der!! Dere må ikke tro at dere får en finere dag enn andre bare fordi dere skal ha det der. 
Hun skulle ha det hjemme og alle gjestene skulle ta med litt mat hver, så hun sparer så mye penger og betaler kanskje 500 tilsammen. Og bare så det var sagt kom de til å få en mye finere dag enn mange andre..  Jeg bare; ok?? 

vi har fått pris for hele selskapet og vi skal ikke betale for leie i tillegg. Vi har spart opp til denne dagen og det er null stress for oss. 
supert at hun vil ha det hjemme og er fornøyd med det, men hva har hun med å skjelle meg ut og hisse seg opp på meg fordi vi skal ha selskapet på denne plassen? Hva har det med henne å gjøre? 
Jeg kjenner henne knapt, så det er vel noe misunnelse som plager henne. 
Vet hun konstant klager over dårlig råd, da vi har felles venner.. men nesten daglig er hun ute å spiser med venner, og har det siste av det siste i klær og treningstøy, så så dårlig råd har hun ikke. 
uansett ikke min sak hva hun bruker penger på, men å angripe meg fordi vi skal ha festen er vi skal er jo helt på trynet! Kjente jeg ble flau på hennes vegne 

Anonymkode: 2dee1...11c

• Liker 1
  • Hjerte 3
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jepp, men nå har du lært å dele litt mindre informasjon med andre.

Anonymkode: 946cc...f39

• Liker 3
Skrevet

Misunnelse er en dårlig ting. Men gi damen slipp, hun har ikke de samme verdier i livet som deg. Hev deg over det. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Hun overreagerer sikkert pga forskjellen.

Anonymkode: f0dbf...cc7

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Du prioritere bedte enn henne. Ble litt stolt av å kunne kalle deg min bekjent

Anonymkode: d778c...f15

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Er ikke sikkert at det er misunnelse. Kanskje hun er som meg, som synes at det er idiotisk  å bruke så mye penger på noe man kan få gjort langt billigere et annet sted.  Er mange som ikke synes at det ikke er økonomisk godt prioritert.

Men den kommentaren om at du må ikke tro at bla, bla, bla hørtes litt rar ut, ja.  Og det er deres fest og deres penger . Så ikke verdt å bry seg om at andre kan synes at ting er litt bortkastet. 

Lykke til på dagen. Kos dere. 

Anonymkode: faa6f...7fa

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hun kjente gjerne litt på motviljen mot å ofre noen av sine vaner for å spare. Hun trengte vel bare å bekrefte eller forsvare sitt eget selskap. Og det er jo godt nok. Håper dere alle får en fin dag. 

Anonymkode: a81d7...1f5

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Jepp, men nå har du lært å dele litt mindre informasjon med andre.

Anonymkode: 946cc...f39

Lære? Hun spurte hvor vi skulle ha festen? Skulle jeg lyve da? Det var vel nesten det eneste jeg fikk sagt i samtalen, og at vi mangler noen småting. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Er ikke sikkert at det er misunnelse. Kanskje hun er som meg, som synes at det er idiotisk  å bruke så mye penger på noe man kan få gjort langt billigere et annet sted.  Er mange som ikke synes at det ikke er økonomisk godt prioritert.

Men den kommentaren om at du må ikke tro at bla, bla, bla hørtes litt rar ut, ja.  Og det er deres fest og deres penger . Så ikke verdt å bry seg om at andre kan synes at ting er litt bortkastet. 

Javel, men skal en ytre seg hver gang noen tar et annet valg enn en selv har villet? Og hvorfor? 
Hadde det vært innfor om jeg sa noe som; æsj skal du ha det hjemme? At du orker!! Så mye arbeid med bla bla bla.. at du ikke vil prioritere barnet ditt på den store dagen å gi han et skikkelig selskap! Har du ikke spart til konfen? 

Hadde det vært greit å buse ut med dette fordi jeg har tatt et valg jeg liker bedre? 

• Liker 4
  • Nyttig 3
Skrevet

Det er ei som må lære seg at hun aldri vil kunne styre verden, samme hvor mye hun prøver for å redde selvfølelsen. Det er bare å finne seg i at folk tar forskjellige valg i livet. En ting er å komme med innspill og forslag til å gjøre noe annerledes, men å aggressivt kritisere og gå til angrep på folk som tar andre valg fører sjeldent noe godt med seg. Det gjelder på så mange arenaer. 

Men har merket meg at her til lands er det skremmende mange små dikatorer som prøver å piske andre inn i konformitetens rekker. "Alle må gjøre som meg, snakke som meg, kle seg som meg.."

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
ruffen29 skrev (14 minutter siden):

Det er ei som må lære seg at hun aldri vil kunne styre verden, samme hvor mye hun prøver for å redde selvfølelsen. Det er bare å finne seg i at folk tar forskjellige valg i livet. En ting er å komme med innspill og forslag til å gjøre noe annerledes, men å aggressivt kritisere og gå til angrep på folk som tar andre valg fører sjeldent noe godt med seg. Det gjelder på så mange arenaer. 

Men har merket meg at her til lands er det skremmende mange små dikatorer som prøver å piske andre inn i konformitetens rekker. "Alle må gjøre som meg, snakke som meg, kle seg som meg.."

Hun må gjøre som hun vil, det er revnende likegyldig for meg om de har det hjemme og gjør det billig, eller velger noe dyrere. 
hva andre bruker pengene sine på har jo ingenting med meg å gjøre, og påvirker ikke mitt liv. 
Om jeg f eks. sparer opp 50.000 og kjøper meg en ekstra bunad og bytter på annethvert år, så kan jeg ikke forstå at det skal påvirke andre?? 
Om noen reiser til syden 3 ganger i året har heller ikke noe med meg å gjøre. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (52 minutter siden):

Hva du bruker dine penger på er jo helt opp til deg og din mann. Om du vil ha et selskap på lavt budsjett så er det jo en privatsak og kun deres valg som ingen andre skal legge seg oppi. 
Men blir du provosert og synes folk er idiotisk fordi de tar andre valg enn deg? 
hvordan påvirker det deg? Det er jo ikke dine penger som brukes? 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Hun kjente gjerne litt på motviljen mot å ofre noen av sine vaner for å spare. Hun trengte vel bare å bekrefte eller forsvare sitt eget selskap. Og det er jo godt nok. Håper dere alle får en fin dag. 

Anonymkode: a81d7...1f5

For all del, men hun kan jo bare kose seg med planleggingen av sitt selskap uten å kjefte ut meg og rakke ned på mitt valg 

• Liker 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Uhøflig av henne, men tipper hun var stressa over all planlegging og forberedelser og ble litt ufiltrert.

Men du, ts, virker veldig umoden og barnslig ved å 1) si at hun er misunnelig - der var sånt vi snakket om i barndommen/ tidlig ungdom! - og 2) faktisk poste en tråd om det!

Utrolig at du faktisk er mor til en konfirmant!

Anonymkode: 057a3...e2b

• Nyttig 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Uhøflig av henne, men tipper hun var stressa over all planlegging og forberedelser og ble litt ufiltrert.

Men du, ts, virker veldig umoden og barnslig ved å 1) si at hun er misunnelig - der var sånt vi snakket om i barndommen/ tidlig ungdom! - og 2) faktisk poste en tråd om det!

Jeg hadde blitt ganske så stressa av å oppleve noe slikt. Bedre å skrive om det på et forum da enn å snakke dritt om henne til andre. 

TS: Det var svært ufin oppførsel av henne. Uansett grunn hun hadde, så hev deg over det og gå videre. Men hold det for deg selv. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Er du hun andre moren?

Selvfølgelig er hun misunnelig/har mindreverdighetskomplikeser/klarer ikke akseptere at ikke alle er som henne. Det er bare fakta og kan ikke benektes. Og hvis det hjelper ts å få ut litt frustrasjon så skal hun selvfølgelig få poste en tråd om det her 😊

Anonymkode: 10c07...929

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Enkelte folk er håpløse, hun har sikkert en psykisk diagnose, ikke bry deg, ingen mener dette er normal oppførsel. Og misunnelse og smålighet er noe av det verste ved mennesker.

Anonymkode: a1171...561

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Like idiotisk og ikke minst smålig og gjerrig å be gjestene ta med mat selv.

• Liker 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Like idiotisk og ikke minst smålig og gjerrig å be gjestene ta med mat selv.

Om det er gjerrig kommer litt an på. Har man dårlig økonomi så er det innafor.

Ellers er man jo gjerne gjest i noen konfirmasjoner også. Så sånn sett bytter man på hvem som betaler. Da er det litt smålig å invitere til spleise konfirmasjon. 

Anonymkode: 4d6d6...94c

AnonymBruker
Skrevet

Noen ganger møter man på sånne mennesker, som tydeligvis har gått å "kjempa en fanesak" inni sitt eget hode i lang tid, og derfor totalt bommer på energien i rommet når de skal ytre det. 

Kan fort skytes ned med enten å be henne forklare seg, om hun mener at hun skal styre hvordan dere feirer, eller bare si: Ok, takk for at du delte din mening. 

Og om hun fortsetter å ihugga krangle, så er du faktisk et voksent menneske, som ikke må høre på at andre likestilte kaster opp kvalme, så du kan bare si: Du det her var jo en total uproporsjonert reaksjon som ikke angår meg i det hele tatt. Du får fortsette å ha en fin dag og så trenger ikke vi å snakke om det her igjen. 

Anonymkode: f9706...e2d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...