Gå til innhold

Tok et par svelger cola, fikk fantomsmerter i magen

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg drakk litt fort tror jeg og på helt tom mage, og fikk fantomsmerter i magen i 1-2 minutter. Svelget ikke feil, har aldri skjedd før, hva kan være grunnen?

det var så vond så jeg var helt på kanten av å svime av

Anonymkode: 9a8be...1d4

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Vet du hva fantomsmerter er???

Anonymkode: 896ff...21d

• Liker 19
  • Nyttig 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg drakk litt fort tror jeg og på helt tom mage, og fikk fantomsmerter i magen i 1-2 minutter. Svelget ikke feil, har aldri skjedd før, hva kan være grunnen?

det var så vond så jeg var helt på kanten av å svime av

Fantomsmerter fikk du nok ikke... 

• Liker 6
  • Nyttig 3
Skrevet

Det hender, når man har operert bort magesekken. Da kan man få fantomsmerter når man spiser eller drikker.

Skrevet

Fantasmerter:)

AnonymBruker
Skrevet

Fantasmerter?? 
😅😅 

…tvilsomt 

Anonymkode: 6d476...038

Skrevet

Luftsmerter.  Prøv rap og promp.

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet
Whistler skrev (2 minutter siden):

Her er fasiten! Luftsmerter kan gjøre kjempevondt, kjenner faktisk til flere som har ringt legevakta fordi de trodde de skulle stryke med. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg vil kategorisere det som fantomsmerter da jeg aldri før har hatt så store smerter noen gang på kroppen før… ja jeg vet hva fantomsmerter er, men ikke det som er temaet her, jeg spør bare hva som kan være grunnen. 

synes ikke dette er noe å tulle med, ha forståelse for andre

AnonymBruker
Skrevet
Whistler skrev (6 minutter siden):

Kalikalinka skrev (2 minutter siden):

Her er fasiten! Luftsmerter kan gjøre kjempevondt, kjenner faktisk til flere som har ringt legevakta fordi de trodde de skulle stryke med. 

Tusen takk for svar begge to.

Jeg drikker ofte brus men har aldri noen gang opplevd så ekstreme smerter før, hjalp ikke ved rap med en gang. Jeg må si jeg ble utrolig redd, dette er ikke noe jeg håper jeg får noen gang igjen 

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

..........jeg spør bare hva som kan være grunnen. 

....

Grunnen er at du har dyttet nedpå en kald væske som inneholder kullsyre.  Begge deler kan forårsake smerter i mageregionen.  Er det mye gass i magen kan det hjelpe å legge seg i "doggyposisjon" for lettere å slippe ut overskuddet av gass.  Det høres og ser teit ut, men det fungerer.

AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg vil kategorisere det som fantomsmerter da jeg aldri før har hatt så store smerter noen gang på kroppen før… ja jeg vet hva fantomsmerter er, men ikke det som er temaet her, jeg spør bare hva som kan være grunnen. 

Har du ikke mage, siden du kaller det fantomsmerter? Det er jo ikke så rart om folk lurer på hva du mener. Men voldsomme smerter i magen (eller andre steder) bør man jo gå til legen med uansett. 

Anonymkode: 0086d...a50

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

https://sml.snl.no/fantomsmerter

Hvis du har operert bort magesekken din så kan det hende du har fantomsmerter, men da ville du hatt de hele tiden, ikke bare når du drakk cola.

Magesmerter som går over på 1-2 minutter vil jeg tro er luftsmerter. Ingenting å bekymre seg for.

Anonymkode: d09bc...275

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det har skjedd meg når jeg har drukket kald cola på tom mage, helt ufarlig men vondt ja.

Anonymkode: c8022...4d9

AnonymBruker
Skrevet

Om du vet hva fantomsmerter er, men likevel velger å bruke ordet, må du nesten finne deg i at folk tuller.

Anonymkode: d15fd...63a

• Liker 5
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Om du vet hva fantomsmerter er, men likevel velger å bruke ordet, må du nesten finne deg i at folk tuller.

Anonymkode: d15fd...63a

Tror ikke ts egentlig vet hva det er... trur han mener "veldig sterke smerter"...

Anonymkode: 896ff...21d

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Hvis du vet hva fantomsmerter er, så vet du også at det er mildt sagt ukorrekt å kalle det du beskriver over som fantomsmerter 🤡

Anonymkode: a6fea...3ef

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Så du har ikke mage?

Fantomsmerter er smerter i et organ du ikke har.

Anonymkode: 36a97...dc3

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Du har kjent kolikksmerter. Luft i magen som verken vil opp eller ned. Det kan være ufattelig vondt! Men det går over.. 

Anonymkode: 4b3f3...0be

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Cola er så etsende at det fjerner både rust og kalk. Hva tror du det gjør med magen din? Det er ikke livsfarlig i små mengder, men det er alt annet enn bra for deg.

Anonymkode: 7a414...654

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...