AnonymBruker Skrevet 1. mai 2023 #1 Skrevet 1. mai 2023 En jeg var på første date med sa mot slutten av daten "Se på det rare håret hans a, han ser ut som en tegneseriefigur" og presset meg til å snu meg å se. Jeg sa bare ubekvem "hmm kanskje litt" også fortsatte han å peke på/nikke hodet og blikket i retning mot andre å si "Hun med sjalet ser ut som en mann ehehe", "Han kunne tatt på seg litt finere sko syns jeg". Jeg syns det var rart, unødvendig og ubehagelig men der og da så tenkte jeg at han kanskje var nervøs og tom for andre ting å prate om og bare bommet veldig. Jeg kan kommentere ting rundt meg jeg også når det blir pinlig stillhet men mere som "så fint det var her, liker stolene og pynten, friske farger, montro om det er eik eller furu" etc... Litt senere i datingen kom det flere tegn på narsissistiske trekk som at han ga meg et kompliment før en nedlatende fornærmelse om mitt utseende, sykelig opptatt av å ta seg perfekt ut på bilder, manipulerende og gaslightende i uenigheter, fulgte masse instababes og sa at hvis jeg ikke likte at han flørtet med de måtte jeg jobbe hardere for å bli som dem (at det var meg det var noe galt med og ikke hans oppførsel) og "ta opp konkurransen". Mange narsissistiske trekk..! Var det på første daten noe jeg burde tatt som et rødt flagg og en narsissist test? Har vært sammen med en narsissist før som brøt meg ned og vil lære alle tidlige trekk for å unngå de igjen. Anonymkode: e2b83...3bc 2
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2023 #2 Skrevet 1. mai 2023 Nei, det er det ikke. Anonymkode: e291a...0c2 2
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2023 #3 Skrevet 1. mai 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): En jeg var på første date med sa mot slutten av daten "Se på det rare håret hans a, han ser ut som en tegneseriefigur" og presset meg til å snu meg å se. Jeg sa bare ubekvem "hmm kanskje litt" også fortsatte han å peke på/nikke hodet og blikket i retning mot andre å si "Hun med sjalet ser ut som en mann ehehe", "Han kunne tatt på seg litt finere sko syns jeg". Jeg syns det var rart, unødvendig og ubehagelig men der og da så tenkte jeg at han kanskje var nervøs og tom for andre ting å prate om og bare bommet veldig. Jeg kan kommentere ting rundt meg jeg også når det blir pinlig stillhet men mere som "så fint det var her, liker stolene og pynten, friske farger, montro om det er eik eller furu" etc... Litt senere i datingen kom det flere tegn på narsissistiske trekk som at han ga meg et kompliment før en nedlatende fornærmelse om mitt utseende, sykelig opptatt av å ta seg perfekt ut på bilder, manipulerende og gaslightende i uenigheter, fulgte masse instababes og sa at hvis jeg ikke likte at han flørtet med de måtte jeg jobbe hardere for å bli som dem (at det var meg det var noe galt med og ikke hans oppførsel) og "ta opp konkurransen". Mange narsissistiske trekk..! Var det på første daten noe jeg burde tatt som et rødt flagg og en narsissist test? Har vært sammen med en narsissist før som brøt meg ned og vil lære alle tidlige trekk for å unngå de igjen. Anonymkode: e2b83...3bc Hvor gamle er dere? Ble dere kjærester? Tror det å kommentere andre negativt er tegn på narsissisme, ja. Anonymkode: 6e8e5...405 1
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2023 #4 Skrevet 1. mai 2023 Hjelpes. For en dott. Jeg var på date med en sånn en som bare baksnakket absolutt alle. Den eneste personen som dugde var hans datter. Hun var bra nok. Alle andre var idioter. Morsomme er at han skrev på profilen sin at "han er en fyr som er generelle sett fornøyd og positiv" Vel det stemte absolutt ikke. 😂 Og ja, kanskje det er litt narisisstisk? De føler jo at de er bedre enn alle andre. Anonymkode: a31a0...c6e 2
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2023 #5 Skrevet 1. mai 2023 Det er tegn på narsisissime ja. Å kritisere fremmede mennesker på den måten uten grunn. Jeg var sammen med en narsissist og han snakket veldig nedlatende om en eldre mann som hadde en fin sykkel. "Å, se på han a, tror han skal holde seg evig ung med den sykkelen! Også er han den gamle teite gubben da!" Heldigvis hørte ikke han eldre mannen det, men det var ubehagelig å høre på synes jeg. Og en annen gang: "Se hu der a, hu finner ikke bilen sin om den står rett foran a!" En dame som gikk litt rundt på en ladeplass. Pinlig. Når vi var på en strand i Danmark så klarte han følgende: Først å rasende skjelle meg ut fordi jeg sa at han hadde herset og hakket på meg i fire dager og nå orket jeg ikke mer. Deretter true med å gå og legge seg et annet sted på stranda. Etter det hisset han selv voldsomt opp over noen som lå i nærheten og brukte sånne brett i vannet uten at de hadde redningsvest. Han snakket rasende om hvor dumme de var i en halvtime, tror jeg. Jeg visste ikke ut eller inn til slutt, og ja han var en jævlig narsissist. Er heldigvis slutt nå og jeg har blokkert han alle steder. Grusom mann. Så ja, pass deg for han her! Anonymkode: 74cb5...579 3
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2023 #6 Skrevet 1. mai 2023 Herregud så negativ🤢 jeg var sammen med en sånn, og man blir så sliten i hodet av å høre på slikt. Han kritiserte alt da, eiendelene mine hjemme, utseendet mitt, lo av ting som var alvorlig, ja helt sinnsykt. Dette er faktisk psykisk vold. Bare kom deg vekk, han kan senere kontrollere deg utøve vold mot deg osv Anonymkode: 8c723...38c 2
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2023 #7 Skrevet 1. mai 2023 Han hørtes ut som en skikkelig klyse iallefall, ikke normal oppførsel🤢 Anonymkode: ea424...001 1
Cornix Skrevet 1. mai 2023 #8 Skrevet 1. mai 2023 Han er tydeligvis usikker på seg selv om han rakker ned på andre. 1
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2023 #9 Skrevet 2. mai 2023 Ikke narsissist. Det ordet der blir mye misbrukt for tiden. Det han gjør er likevel ikke bra og store røde flagg. Det kan være tegn på andre mentale lidelser. Dette er når han viser sim godvilje, tenk hvordan han blir etter hvert. Han der må du løpe vekk fra. Alltid ta slikt på alvor Anonymkode: d9750...155 3
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2023 #10 Skrevet 2. mai 2023 AnonymBruker skrev (10 timer siden): En jeg var på første date med sa mot slutten av daten "Se på det rare håret hans a, han ser ut som en tegneseriefigur" og presset meg til å snu meg å se. Jeg sa bare ubekvem "hmm kanskje litt" også fortsatte han å peke på/nikke hodet og blikket i retning mot andre å si "Hun med sjalet ser ut som en mann ehehe", "Han kunne tatt på seg litt finere sko syns jeg". Jeg syns det var rart, unødvendig og ubehagelig men der og da så tenkte jeg at han kanskje var nervøs og tom for andre ting å prate om og bare bommet veldig. Jeg kan kommentere ting rundt meg jeg også når det blir pinlig stillhet men mere som "så fint det var her, liker stolene og pynten, friske farger, montro om det er eik eller furu" etc... Litt senere i datingen kom det flere tegn på narsissistiske trekk som at han ga meg et kompliment før en nedlatende fornærmelse om mitt utseende, sykelig opptatt av å ta seg perfekt ut på bilder, manipulerende og gaslightende i uenigheter, fulgte masse instababes og sa at hvis jeg ikke likte at han flørtet med de måtte jeg jobbe hardere for å bli som dem (at det var meg det var noe galt med og ikke hans oppførsel) og "ta opp konkurransen". Mange narsissistiske trekk..! Var det på første daten noe jeg burde tatt som et rødt flagg og en narsissist test? Har vært sammen med en narsissist før som brøt meg ned og vil lære alle tidlige trekk for å unngå de igjen. Anonymkode: e2b83...3bc Trenger vel ikke å legge en diagnose på noen for å vite om de har en væremåte du liker eller ikke? Er det så at du vil fortsette å date personen om den bare er ufordragelige, eller veldig ulik deg, men du ikke klarer å sette en diagnose? Om du gjentatte ganger blir tiltrukket av slike egenskaper så må du nok bruke litt tid på å analysere deg selv og hva du ser etter. Sette en standard du kan leve med. Anonymkode: 3bd37...bc7
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2023 #11 Skrevet 2. mai 2023 AnonymBruker skrev (12 timer siden): han ga meg et kompliment før en nedlatende fornærmelse om mitt utseende, sykelig opptatt av å ta seg perfekt ut på bilder, manipulerende og gaslightende i uenigheter, fulgte masse instababes og sa at hvis jeg ikke likte at han flørtet med de måtte jeg jobbe hardere for å bli som dem Det er vel i grunn ikke så viktig om det å kommentere andre slik han, er narsistisk eller ei. Han er et vandrende Rødt flagg og samtlige bør holde seg unna han. Anonymkode: eb306...15b 2
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2023 #12 Skrevet 2. mai 2023 Jeg kjenner også en slik person. Hen er ekstremt opptatt av å kommentere andres utseende på en negativ måte, kan til og med sende meldinger på some bare for å påpeke at noen er stygge. Hen er selv over gjennomsnittet pen, så det skulle ikke være nødvendig å bry seg så mye om andre er stygge eller ikke. Jeg er enig i at det ikke er nødvendig å sette en diagnose på dette, men hva kan det egentlig skyldes? Hvorfor denne ekstreme trangen til å fremheve at noen er stygge? Hva oppnår de med det? Anonymkode: ee3b9...366
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå