Gjest Gjest Skrevet 5. januar 2006 #1 Skrevet 5. januar 2006 Jeg har kjøpt indrefilet av svin og hadde tenkt å steke den i komfyren med steketermometer, men på pakken står det stekes hel i panne.... Noen som har stekt indrefilet av svin i komfyr, hvor mye grader bør ovnen stå på og hva må kjernetemp bli for at det skal være gjennomstekt..?
Gjest Gamle Alex Skrevet 5. januar 2006 #2 Skrevet 5. januar 2006 Brun den raskt i pannen 180 grader i en halvtime, da er den litt rosa og god og saftig
Nilma Skrevet 5. januar 2006 #3 Skrevet 5. januar 2006 En halvtime må da være alt for lenge?! Sist jeg hadde svinefilet brunet jeg den lett på panne og etterstekte på 200 grader i snaut 10 minutter, og da var den akkurat passe stekt.
Plonk Skrevet 5. januar 2006 #4 Skrevet 5. januar 2006 Jeg pleier å brune den raskt i en stekepanne og deretter steke den i ovn ved 180 grader. Mener at det har tatt i alle fall 15 minutter før termometeret har vist 70 grader, som er det det skal. Men det er kanskje vår ovn som er litt laber, jeg ser jeg har notert i oppskriftsboken at vår komfyr trenger nærmere 200 grader... Tips til tilbehør: Stek gulrot, løk, squash og svisker i en stekepanne sammen med hvitløk og rikelig med rosmarin.
Gjest Embla s Skrevet 5. januar 2006 #5 Skrevet 5. januar 2006 ....veldig godt å fylle hel svinefilet
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå