Gå til innhold

Greit at venninner vil prøve seg på menn du har likt?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Selv kunne jeg aldri prøvd meg på noen som nære venninner hadde hatt en greie med, enten det var flørting over lengre tid, sex eller forhold. 

Jeg har en venninne som tydeligvis er uenig med meg at venners tidligere menn er off limit så da vil jeg ha innspill på hvem som har rett? 

Det er snakk om de enkelte spesielle menn man har hatt følelser for lenge, og ikke alle menn man bare ble sjekket opp av en gang og det ikke ble noe mere med. Venninnen min mener jeg er eiesyk fordi jeg ble sur for at hun prøvde seg på en jeg hadde likt i lang tid og hun visste at vi hadde hatt en greie i flere år men ikke nå mere. Jeg mener at man ikke kan stole på en så ulojal venninne og hun mener at jeg ikke kan kontrollere hvem andre vil ligge med og flørte med. 

Anonymkode: e2efb...c09

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, det er ikke greit.

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Helt greit hvis forholdet er avsluttet 

Anonymkode: c6e2a...a84

• Liker 10
  • Nyttig 2
Gjest damefraoslo
Skrevet

Ja, kjør på sier jeg bare!

Gjest damefraoslo
Skrevet
damefraoslo skrev (Akkurat nå):

Ja, kjør på sier jeg bare!

Men det forutsetter at jeg er helt ferdig med mannen og at følelsene har gått over. 

Skrevet

Av alle mennesker her i verden så klarer vel nære venner å finne noen andre enn den bestevennen har datet. Jeg går ikke etter andre sine ekser. 

• Liker 10
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
damefraoslo skrev (2 minutter siden):

Men det forutsetter at jeg er helt ferdig med mannen og at følelsene har gått over. 

Som sagt gjelder det menn man har følelser for. Noen personer i livet vil ikke følelsene forsvinne helt for selvom man ikke er sammen eller holder på lenger. 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde aldri forventet at venninnene mine skulle holde seg unna alle de 15 mennene som jeg har vært på date med de siste 5 årene. Men det er jo et par stykker som har vært ekstra spesielle/såre a la "the one that got away". De bør de kunne holde seg unna.

Anonymkode: e94ad...d24

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet
Morten1 skrev (1 minutt siden):

Av alle mennesker her i verden så klarer vel nære venner å finne noen andre enn den bestevennen har datet. Jeg går ikke etter andre sine ekser. 

Ja det tenker jeg også! 

Tenker at når venninnen min prøvde seg på han så fort jeg ikke var der og hun kjenner han via meg fordi han og jeg holdt på i over et år, hvor er lojaliteten hennes til meg? Tenker hun like gjerne kunne ligget med typen min bak ryggen min da nesten. 

Hun sier jeg har ikke enerett på menn jeg liker eller har vært med. Hun har lagt seg etter menn i forhold også

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg hadde aldri forventet at venninnene mine skulle holde seg unna alle de 15 mennene som jeg har vært på date med de siste 5 årene. Men det er jo et par stykker som har vært ekstra spesielle/såre a la "the one that got away". De bør de kunne holde seg unna.

Det er de jeg snakker om. Les HI!!! 

Står at det gjelder ikke alle menn som bar prøvd seg på meg og det ikke har blitt noe mer med, men de enkelte spesielle menn man har hatt sterke følelser for lenge

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Hvis min bestevenninne skulle vært like eiersyk som deg, hadde ikke min sønn eksistert. Min mann og far til min sønner hennes tidligere ff og vi møttes på fest hos henne. Jeg spurte henne om det var greit at jeg prøvde meg og heldigvis sa hun ja.

Hun hadde jo ny type på gang og ingen interesse av min mann, så hvorfor i alle dager skulle ikke det være greit?

Anonymkode: d8cab...048

• Liker 2
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Står at det gjelder ikke alle menn som bar prøvd seg på meg og det ikke har blitt noe mer med, men de enkelte spesielle menn man har hatt sterke følelser for lenge

Så lenge du ikke er i et forhold selv så skjønner jeg at det kan være ekstra vondt. Men samtidig så er det vel ikke så rart at dere liker samme type menn når dere er gode venner og da sikkert har masse til felles. Men ja, man skal holde seg unna de det var spesielt med. Hvert fall en lang stund. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hvis min bestevenninne skulle vært like eiersyk som deg, hadde ikke min sønn eksistert. Min mann og far til min sønner hennes tidligere ff og vi møttes på fest hos henne. Jeg spurte henne om det var greit at jeg prøvde meg og heldigvis sa hun ja.

Hun hadde jo ny type på gang og ingen interesse av min mann, så hvorfor i alle dager skulle ikke det være greit?

Anonymkode: d8cab...048

Hvorfor forholder du deg ikke til situasjonen jeg faktisk beskriver? 

En FuckFriend, pulevenn, man ikke har følelser for eller bryr seg om som mer enn venn kan ikke sammenlignes med noen man har sterke følelser for vel? 

Er det ok for deg om bestevenninnen din legger seg etter å pule mannen din og far til dine barn som du elsker/har elsket når det blir slutt mellom dere? 

• Liker 5
Gjest Mysticgirl
Skrevet

Går aldri etter venninner sine exer eller menn de liker. Skulle da bare mangle. Det ligger jo en uskreven regel om å ikke røre venninners sine tidligere menn ❤️ 

AnonymBruker
Skrevet

Hadde aldri vært komfortabel med å legge meg etter menn venninner har vært forelsket i eller hatt en greie med. Hadde og blitt skikkelig forbannet om ei venninne kom trekkende med en av mine ekser eller flammer. Jeg kunne tilnøds akseptert det om ei venninne luftet med meg at hun hadde et øye for en av mine ekser. Noen av dem tåler jeg fint å se med ei venninne, men for det meste syns jeg det er vanskelig å se dem med se dem med andre damer i det hele tatt og jeg ønsker ikke ha dem i nærheten av mitt liv.

Anonymkode: 8d9ec...5eb

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Du har ikke flere av de. Du kan ikke «ta av» menn som ikke vil ha deg. 

Anonymkode: bd80c...441

• Liker 2
Skrevet

Selvfølgelig er det greit. Man eier ikke andre folk, og fortid er fortid.

• Liker 2
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Du har ikke flere av de. Du kan ikke «ta av» menn som ikke vil ha deg. 

Anonymkode: bd80c...441

Hvem sier at han ikke ville ha meg? 

Vi holdt på i over et år og han avviste henne pga han fortsatt liker meg men det er forskjellige private omstendigheter som gjør at vi ikke kan bli kjærester nå. Han sier at jeg er hans livs store kjærlighet og det er sterke følelser fra min side også 

Du leser jo ikke HI for dette handler ikke om menn jeg har likt som har avvist meg eller menn som har prøvd seg på meg og ikke blitt mer ut av. 

De som ikke leser HI trenger ikke svare 

AnonymBruker
Skrevet
Mysticgirl skrev (11 minutter siden):

Går aldri etter venninner sine exer eller menn de liker. Skulle da bare mangle. Det ligger jo en uskreven regel om å ikke røre venninners sine tidligere menn ❤️ 

Enig! Og jeg fatter ikke de som mener at det er greit. Manglende empati? 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Forstår det er sårbart og vondt, men man kan ikke alltid bestemme hvem man har utrolig god kjemi med, eller blir interisert i. Å om du likte fyren, så ser du vel også hvorfor veninnen din gjør det nå. 

Med tiden blir det somregel greit. Kjenner ei som ble sammen med søsterens ex. Først var det rart, men nå etter mange år er det tydelig at de passer bedre sammen og ingen involverte bryr seg om dramaet som en gang var.

Anonymkode: c930b...fba

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...