Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har vært i et elendig forhold i over ti år, aldri klart å dra. Nå er det gjort og det er en god følelse, samtidig er jeg kjempenervøs. Skal nå kjøpe min egen bolig, BARE MIN! og det er spennende men jeg får også angst av det. Nå må jeg liksom klare meg selv.... Har vært i forhold og vært samboer siden jeg var 17 og nå er jeg 50, så dette blir første gang jeg bor og eier noe helt selv. Er redd for å få  panikk og ikke få det til..... Hva skal jeg gjøre da, liksom? Har hatt en dyp depresjon for 5 år siden og er livredd for å ende der igjen. Jeg er en introvert person så har ingen nære venner. Har jo vært samboer, så har ikke kjent på ensomhet selv om det har vært masse krangling, null sex på 4 år og nå prater vi ikke sammen. Han har alltid vært der, nå er det bare meg.

Vet ikke helt hvor jeg vil med dette, men tar gjerne imot noen råd. Kjenner på angst og spenning og stress konstant men vet at jeg ikke vil være i dette forholdet lenger, det ødelegger meg.

Anonymkode: a1286...427

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Om banken har vurdert at du har betjeningsevne for et boliglån, så er det fordi økonomien er god nok til å kunne eie. Så blir det opp til deg å forvalte økonomien din godt, gjøre vedlikehold på boligen og ellers klare deg selv. Jeg tror det vil gi deg mer mestringsfølelse og gode opplevelser, enn det motsatte. Det må jo være en lettelse å slippe ut av et dårlig forhold, for så å komme seg inn i noe eget. Derfra kan du bygge på livet ditt sånn som du vil. Med nye relasjoner, nye venner, om du ønsker det.

Anonymkode: 5455a...6d3

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Jeg har vært i et elendig forhold i over ti år, aldri klart å dra. Nå er det gjort og det er en god følelse, samtidig er jeg kjempenervøs. Skal nå kjøpe min egen bolig, BARE MIN! og det er spennende men jeg får også angst av det. Nå må jeg liksom klare meg selv.... Har vært i forhold og vært samboer siden jeg var 17 og nå er jeg 50, så dette blir første gang jeg bor og eier noe helt selv. Er redd for å få  panikk og ikke få det til..... Hva skal jeg gjøre da, liksom? Har hatt en dyp depresjon for 5 år siden og er livredd for å ende der igjen. Jeg er en introvert person så har ingen nære venner. Har jo vært samboer, så har ikke kjent på ensomhet selv om det har vært masse krangling, null sex på 4 år og nå prater vi ikke sammen. Han har alltid vært der, nå er det bare meg.

Vet ikke helt hvor jeg vil med dette, men tar gjerne imot noen råd. Kjenner på angst og spenning og stress konstant men vet at jeg ikke vil være i dette forholdet lenger, det ødelegger meg.

Wow, dette blir jo en helt ny tilværelse for deg. Megler vil hjelpe deg å finne rett bolig for dine. ønsker og behov. Da kan du sette ditt preg på det hele som du vil. Hent frem noe i deg selv som du har hatt/har glede av, en hobby eller lignende. Ønsker deg masse lykke til, stell pent meddel selv.🙃👍

AnonymBruker
Skrevet
Rødstrupa skrev (13 minutter siden):

Wow, dette blir jo en helt ny tilværelse for deg. Megler vil hjelpe deg å finne rett bolig for dine. ønsker og behov. Da kan du sette ditt preg på det hele som du vil. Hent frem noe i deg selv som du har hatt/har glede av, en hobby eller lignende. Ønsker deg masse lykke til, stell pent meddel selv.🙃👍

Tusen takk! Jeg prøver å tenke at jeg vil få et helt nytt liv og det kjennes godt, men samtidig veldig rart.

• Hjerte 2
Skrevet

Gratulerer! Klart du får det til, men det er normalt å være spent. Jeg er omtrent på din alder og hadde vært sammen mannen i 25 år, nå er jeg alene og trives med det. Det har blitt enkelt å søke informasjon på nett og du kan leie inn hjelp til alt mellom himmel og jord. Du trenger ikke gjøre alt selv og alene selv om du ikke har partner eller nære venner. Det blir sikkert dager da du er lei deg og angrer, men de vil bli færre og mindre vonde med tiden. Stå i det. Begynn med trening og eventuelt annen hobby og få nye omgangsvenner der. Også en introvert trenger venner, selv om vi lader best i ensomhet etter sosial aktivitet. Du kan også finne venner på Venn appen og på Facebook dating som nå har en venne-funksjon. Masse lykke til med det nye livet! 😃 

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Kjøpe bolig, eller låne penger av banken? Det er en STOR FORSKJELL her.

Anonymkode: eefd3...2d3

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Tror jeg husker tråden din der du beskrev hvordan mannen din behandlet deg. 

Jeg tror du vil få det bra i ny bolig. Det er egentlig nesten tryggere å være alene, når man er vant med en sånn fæl fyr som gjør livet usikkert. Det er ikke noe som det å ha sånn deilig ro rundt seg. Ingen kontrollerende og sur mann som forsurer hjemmet mer.

Jeg er selv 41, og kjøpte meg egen bolig alene i en alder av 39. Siden jeg gjorde det har min EK doblet seg. Det er ganske god investering. Kanskje barna dine kan være med å se på bolig med deg? Så kan de huske på ting de også som er viktig å spørre om. 

Anonymkode: cb15f...1f9

AnonymBruker
Skrevet

Hva med å leie ett års tid så du rekker lande litt? 

Anonymkode: 5cd1c...58e

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Hva med å leie ett års tid så du rekker lande litt? 

Anonymkode: 5cd1c...58e

Å leie ser jeg på som veldig usikkert, så det er jeg ikke interessert i når jeg har mulighet til å kjøpe. Ett år med penger rett ut av vinduet ser jeg ikke noe poeng i.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...