AnonymBruker Skrevet 1. mai 2023 #1 Skrevet 1. mai 2023 Har jobbet et sted der vi ikke hadde jobbfester eller julebord. Kun lunsjer på arbeidsplassen en sjelden gang. Har litt noia for at det blir kleint. Jeg er ny i denne jobben. Er singel kvinne med barn på deltid og har foreløpig ikke lagt planer for sommeren pga. økonomien. Det blir ikke utenlandsreise. Føler det kan bli kleint hvis jeg blir spurt om planer for sommeren f.eks. Og litt kleint hvis de spør om jeg er singel når nesten alle er i forhold. Anonymkode: 69b27...461
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2023 #2 Skrevet 1. mai 2023 Jeg tjener tett opp under 2 mill, og det blir ikke utenlandstur på meg heller i sommer. Hvorfor ikke? Fordi jeg er ikke interessert, jeg foretrekker å være hjemme. Ikke synes jeg det er kleint å si heller. Folk er forskjellige. Du må bli tryggere på deg selv og slutte å bekymre deg for hva andre tenker om deg. ps - jeg er også singel. På en arbeidsplass hvor flertallet er i et forhold. Null stress. Anonymkode: a9ecb...a8d 1 3
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2023 #3 Skrevet 1. mai 2023 Hvis dette er det du frykter så er det like så godt å holde seg hjemme fra jobbfesten.. PS! har selv grei økonomi, men å kaste bort ekstra 20 000 kroner på grunn av dårlig valuta og kjøpekraft ser jeg ingen grunn til. Derfor blir det heller Norgesferie.. Samme velger min søster og hennes mann som sitter veldig godt i det. Anonymkode: 5c9cd...ad2 2
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2023 #4 Skrevet 1. mai 2023 Takket for deres innspill! Ja, jeg må jobbe med å stå for den jeg er og bli tryggere på meg selv. Ts Anonymkode: 69b27...461
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2023 #6 Skrevet 1. mai 2023 Noen som vil si lit om typiske samtaleemner på jobbfest? Mingler man rundt og prater med flere? Jeg er så uerfaren med dette 🙈 Anonymkode: 69b27...461
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2023 #7 Skrevet 2. mai 2023 Dersom noen vil dele erfaring ang. hvordan en typisk sommerfest fungerer, del gjerne! Er nysgjerrig på dette med samtaleemner og det sosiale. Anonymkode: 69b27...461
Miss91 Skrevet 2. mai 2023 #8 Skrevet 2. mai 2023 Typiske samtaleemner? I min bransje deler man morsomme historier om kollegaer og kunder, og livet generelt. Veldig mange er gode venner på fritiden også. Man prater om alt og ingenting, slik man gjør på andre fester.
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2023 #9 Skrevet 2. mai 2023 Det er ikke kleint å svare at man er singel. Å går du spørsmål om sommeren kan du si at du ikke har lagt planer enda eller at du tar det litt på sparket. Null stress. Kan bare fortelle om våre sommerfesten der er det aaalt for lange quizzer, som regel alt for mye drikking på flere av de ansatte og som regel alltid en smule drama. For mange jenter og damer på en plass 🙈 Det kjekkeste er som regel vorset når ein snakka, forteller gode historier osv. Anonymkode: debc7...1a4
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2023 #10 Skrevet 2. mai 2023 Jeg kjenner ingen som skal til syden i sommer, ingen som gidder med de valutakursene som er nå, selv om de har fast jobb og grei økonomi. Anonymkode: d14a6...971 1
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2023 #11 Skrevet 2. mai 2023 Drikk mest mulig, rot med flest mulig. Gled deg til mandag:) Anonymkode: a326c...5db 1
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2023 #12 Skrevet 2. mai 2023 Det ble jeg spurt om senest i går. Vi skal ut på tur, men har ikke bestilt noe ennå. Så jeg svarte bare at vi får se hva det blir til. Det er da like normalt å svare at man bor alene, som at man er gift, at man ikke har barn, som at man har barn. Ellers finnes det ingen generelle eller vanlige samtaleemner, man snakker jo om alt og ingenting. Uten å brette ut privatlivet, politiske syn, sykdomsbildet, etc. Vet liksom ikke hvilke tips man kan gi. Vi har mye sosialt med jobb. Men jeg møter jo bare opp, og snakker i vei, akkurat som i enhver større gruppe der du kjenner noen litt, andre mer. Anonymkode: a29e9...3c1
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2023 #13 Skrevet 2. mai 2023 Hvorfor er dette kleint? Jeg er singel med to barn, men det er jo iķke identiteten min. Ang ferie, så skal riktignok jeg og mine barn ei uke til syden i år. Men det er ingen selfølge til det. Til neste år blir vi kanskje hjemme. På jobbfester så kan en jo snakke om "alt mulig", overfladisk prat om det er folk en ikke kjenner så godt. Smil og ha det kjekt. Anonymkode: 3f234...e65 1
Anonym28 Skrevet 2. mai 2023 #14 Skrevet 2. mai 2023 13 hours ago, AnonymBruker said: Takket for deres innspill! Ja, jeg må jobbe med å stå for den jeg er og bli tryggere på meg selv. Ts Anonymkode: 69b27...461 Ja, det er nok mye vanligere enn du tror å ikke reise bort. Ikke vær redd for å være deg selv!
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2023 #15 Skrevet 2. mai 2023 Hvorfor synes du at det er kleint med voksne som er singel? Det er over 1 million aleneboende i landet, hvorfor er det kleint å være en del av en så stor gruppe? Om du møter en annen person som nettopp har byttet jobb, og ikke har bestilt seg en tur til sommeren, synes du det er kleint? Eller er det kun for deg selv du har så høye krav? Alle arbeidsplasser jeg har jobbet på, så har det vært fin blanding av single og opptatte folk, utenom en plass hvor jeg var eneste single. Det eneste som var kleint med det, var å oppleve hvor misunnelig mange var fordi jeg var fri og kunne gjøre som jeg ville. Er singel i slutten av 30årene her, de fleste i min krets er enten i relativt nye forhold eller single, og jeg er den eneste som har ferieplaner for sommeren... Anonymkode: 8cbeb...41c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå