Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kjøpte den 12. desember i fjor, altså den er snaut 4 uker gammel. den loer, glidelåsen i veska hekter seg fast og trekker ut tråder, jeg begynner faktisk å se ut som en boms i den! :sur:

Hva kan jeg gjøre? Kan jeg klage? Vil jeg eventuelt få noe igjen for det? Den kosta 1300,- og jeg synes det er forferdelig å ha betalt 1300,- for noe som har blitt så stygt bare etter 3- 4 uker. :tristbla:

Har jo tenkt å snakke med de i klesbutikken hvor jeg kjøpte den da, men har jeg en "sak", eller er det min egen feil på en måte?

Noen som har opplevd noe lignende?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Med "min egen feil" mener jeg at dette burde jeg ha skjønt, og latt være å kjøpt den...

Skrevet

Jeg har opplevd noe nesten liknende med støvletter - at glidelåsen etter ganske kort tids bruk var utslitt og røyk på et punkt som tydelig var et svakt ledd... Fikk igjen pengene uten problemer. Så lenge det er produksjonssvakheter skal det egentlig være lett å få igjen pengene, selv om man i noen tilfelle kanskje må ta litt av ansvaret selv hvis man "burde ha sett" at plagget var lagd av et upassende materiale.

Skrevet

Ja, det er akkurat det. Dette er jo ikke en direkte produksjonsvakhet, men stoffet i kåpa som er totalt upassende, hvis man da aldri er borti noe.... Det løsner jo tråder i hytt og pine.

Skrevet

Jeg mener du har god grunn til å reklamere. En kåpe skal ikke bli slitt etter 4 uker, uansett hvor mye man bruker den. Butikken kan tilby seg å reparere den (hvis det går an) eller gi deg en ny.

Gjest lilletroll
Skrevet
glidelåsen i veska hekter seg fast og trekker ut tråder,

Det er jo faktisk ikke kåpen sin feil...

Skrevet

nei, men det er produsenten/designeren avkåpestoffet sin feil. For å lage noe som så fort blir stygt/velge stoffet de skal bruke til kåpa. Jakke til 1300 skal ikke være sånn.

Skrevet

He he.. nei det er ikke kåpa sin feil... Men jeg syns det er ille når jeg ikke kan bruke veske med glidelås fordi da blir kåpa stygg. Skal ta en prat med damene på Popin idag tenker jeg, så får vi se......

Skrevet (endret)

Produsentene av kåpa burde jo forutsett at kjøperen kanskje ville bruke veske, eller hva? ;)

Endret av Spirito
Skrevet

Jeg gikk tilbake til Lene V med en genser som ble stygg etter kun noen få timer. De sa at det burde jeg regne med... :overrasket:

Idiotes.... Jeg fikk nå ihvertfall tilgodelapp, og det syntes jeg at du også burde. 1300 kr er såpass mye at man burde forvente at kåpa er pen lenger enn 4 uker!

Skrevet

Hei! Var innom med kåpa igår, og de forstod problemet. Hadde ikke fått andre klager på denne kåpa, og det synes jeg er rart da men... Uansett, ved fremvisning av kvittering får jeg tilgodelapp. Det er vel og bra, men kvitteringen har jeg jo ikke spart på.... Betalte delvis med kort, så vi får håpe det ordner seg. :forvirret:

Gjest Hippopotamus
Skrevet

Dette er helt utenfor tema, men jammen har du fått deg en søt katt, Minnie! :)

Skrevet

Jaaa... Fine katten min!

Skrevet

Må bare svare på denne. Det samme skjedde meg med en kåpe til 2200,- Den loet forferdelig. Etter 7 dagers bruk så den ikke fin ut, og etter tre uker gikk jeg tilbake til butikken med den. Jeg fikk pengene igjen etter at de hadde sett på den en dag eller så. Men kåpene henger fremdeles i alle butikkens filialer, og jeg tipper andre blir irritert senere.

Gjest LoisLane
Skrevet
He he.. nei det er ikke kåpa sin feil... Men jeg syns det er ille når jeg ikke kan bruke veske med glidelås fordi da blir kåpa stygg. Skal ta en prat med damene på Popin idag tenker jeg, så får vi se......

Du også!? Jeg kjøpte kåpa mi der for en drøy måned siden, den blir stadig mer loete.

Skrevet
Du også!? Jeg kjøpte kåpa mi der for en drøy måned siden, den blir stadig mer loete.

Vet ikke om det er samme jakka jeg? "Bente" tror jeg den het. Jeg var det på lørdag igjen med kvittering, og da sa de at de ikke hadde fått andre klager på den. Syns dog det er rart da men. Dama bak disken foreslo å klippe av trådene som stakk ut... Det løser jo problemet! :ironi:

Gjest LoisLane
Skrevet

Husker ikke hva min heter, men den er blå.

Gjest en gjest
Skrevet
Dama bak disken foreslo å klippe av trådene som stakk ut... Det løser jo problemet! :ironi:

Hvis hun virkelig foreslo det, så viser det hvor sjokkerende lite man trenger å ha av bakgrunnskunnskaper for å ekspedere! Det er faktisk nødvendig å vite litt om tekstiler også, ikke bare neste halvårs trender...Jeg merker jeg er blitt mer og mer kvalitetsbevisst, og skygger banen dersom tekstilene er tvilsomme eller jeg merker at butikkpersonalet ikke har peiling men bare står der for å selge meg mest mulig.

Trådstarter har fått en personlig kunnskap om dette varemerket, som ikke er bra for butikken! Hvordan har det gått forresten? Fant du kvittering så du får tilgodelapp?

Skrevet

Daglig leder "tok til vettet" (de var veldig greie altså), og fant ut det var ingenting å gjøre med kåpa. Jeg får tilgode lapp på hele summen, og synes egentlig det var bare rett og rimelig. Men, det er klart at jeg kommer ikke til å kjøpe en kåpe i det samme stoffet mere, såpass har jeg lært. Men de har fine klær og jeg kommer nok til å handle mere der. Men må si at jeg er enig om at noen av forslagene til "reparasjon" av jakka var litt... eh enkle kan man si.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...