Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei.

jeg ønsker å bli mer psykisk sterk i forholdet jeg er i, men jeg har veldig redsel for å bli forlatt. Det er pga traumer fra tidligere forhold. 
Går i terapi, og gjør mye selvhjelps øvelser. Men terapeuten min sa jeg burde prøve å spørre om andres erfaringer hvis jeg vet om noen som har gått igjennom de samme følelsene som meg slik at jeg kan få en forståelse av at det ikke bare er meg som føler det slik. Men jeg kjenner ingen, så tenkte å prøve å spørre her om noen har noen gode råd som har vært en game changer for deg og selvtilliten din for å bli psykisk sterkere i et forhold?

Anonymkode: 3b099...cce

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ja, men jeg måtte gjøre jobben som singel. Å være i et forhold uten å være ferdig healet ble nedbrytende for meg og motvirket på en måte fremgangen jeg kunne hatt i terapi. Som singel lærte og vokste jeg veldig mye av terapi og til slutt ble klar for å være i et forhold på en mye sunnere måte enn før. 

Anonymkode: ecacd...a22

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Ja, men jeg måtte gjøre jobben som singel. Å være i et forhold uten å være ferdig healet ble nedbrytende for meg og motvirket på en måte fremgangen jeg kunne hatt i terapi. Som singel lærte og vokste jeg veldig mye av terapi og til slutt ble klar for å være i et forhold på en mye sunnere måte enn før. 

Anonymkode: ecacd...a22

Ts her, det er bra det funket for deg! og jeg kan forstå hva du mener!
Jeg var singel i 4 år før jeg møtte min nåværende kjæreste, hvor jeg da også gikk i terapi. 
jeg har gått til psykolog siden ungdomsalderen, men hatt opphold. Så jeg begynte når jeg ble singel fra mitt tidligere forhold som var veldig psykisk voldelig. 

Terapeuten min sa at det er viktig å være klar over at følelser vil bli vekket til livet når man tar det steget og gå inn i nytt forhold. Og det var jeg veldig glad for at hun forberedte meg på, fordi det var nettopp det som skjedde. Jeg følte som deg når jeg var singel og gått i terapi i 4 år at jeg var klar. Og det var/er jeg!

men det vekker redsel i meg på å bli forlatt, og jeg vet hva det kommer av. Og dette jobbes hardt med og jeg har gjort store fremskritt på å bli mer selvstendig! men jeg lurte bare på om noen hadde noen gode råd for de som jobber med seg selv i et forhold for å bygge opp den tryggheten 🙂

Og for andre som leser så er det fullt mulig å jobbe med seg selv i forhold, man må ikke være singel for å finne ut av ting.

men om du føler det er rett for deg å være singel å jobbe med deg selv er det også kjempe bra! You do you!

Anonymkode: 3b099...cce

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...