AnonymBruker Skrevet 1. mai 2023 #1 Skrevet 1. mai 2023 Er gravid, snart 37 fullgåtte uker nå. Kjenner at babyen ligger utrolig langt ned, og føles av og til som at en liten hånd eller fot er på vei ut av vagina. Når jeg kjenner med en finger i vaginaen kjenner formen på babyens hode og jeg kan føle pulsslagene til babyen banke mot fingeren. Samboer kjenner det samme… Har nevnt det for jordmor og hadde det slik i første svangerskap, men virker ikke som at noen mener at det er mulig. Skal sies at første fødsel gikk ekstremt fort. Noen som har kjent det samme? Anonymkode: 1d943...dfc
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2023 #2 Skrevet 1. mai 2023 Ikke driv å ta inn i underlivet, eller la samboeren din gjøre det😳😳 Anonymkode: 58751...335 1
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2023 #3 Skrevet 1. mai 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ikke driv å ta inn i underlivet, eller la samboeren din gjøre det😳😳 Anonymkode: 58751...335 Så du har ikke blitt fingret som gravid? Det er da ikke farlig. Så lenge man ikke prøver å dytte fingrene opp i livmorhalsen og er ren. Anonymkode: aaf46...7ae 12
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2023 #4 Skrevet 1. mai 2023 Har du svak livmorhals? Anonymkode: 6f15e...02b
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2023 #5 Skrevet 1. mai 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Har du svak livmorhals? Anonymkode: 6f15e...02b Vet ikke? Har ikke hatt noe problem i verken dette eller tidligere svangerskap, men har svak bekkenbunn nå og tisser litt hver gang jeg hoster, nyser eller snyter meg. Anonymkode: 1d943...dfc
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2023 #6 Skrevet 1. mai 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Ikke driv å ta inn i underlivet, eller la samboeren din gjøre det😳😳 Anonymkode: 58751...335 Hvorfor ikke? 😅 Å kjenne med en finger i skjeden er jo helt uproblematisk. Han fingrer meg til stadighet når vi har sex, så hvorfor han ikke kan «ta meg i underlivet» nå blir jo litt urimelig. Anonymkode: 1d943...dfc 3
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2023 #7 Skrevet 1. mai 2023 Ville ringt føden eller legevakt i stedet for å få trollesvar her. Anonymkode: 94d9f...817 1 3
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2023 #9 Skrevet 1. mai 2023 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Ville ringt føden eller legevakt i stedet for å få trollesvar her. Anonymkode: 94d9f...817 Jeg har ringt føden (gjorde det i forrige svangerskap også), men de sier bare at det høres rart ut og tror ikke at det kan være mulig. Er derfor jeg spør etter om andre har lignende erfaringer. Jeg er så lei av å ringe inn og forklare, også bare få høre «hmmm… det er nok noe annet du kjenner. Så lenge du ikke har rier og kjenner godt med bevegelse fra baby må du bare vente». Anonymkode: 1d943...dfc 1
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2023 #10 Skrevet 1. mai 2023 AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Jeg har ringt føden (gjorde det i forrige svangerskap også), men de sier bare at det høres rart ut og tror ikke at det kan være mulig. Er derfor jeg spør etter om andre har lignende erfaringer. Jeg er så lei av å ringe inn og forklare, også bare få høre «hmmm… det er nok noe annet du kjenner. Så lenge du ikke har rier og kjenner godt med bevegelse fra baby må du bare vente». Anonymkode: 1d943...dfc Men liksom... slik du beskriver det høres det jo nesten ut som om du har åpen livmorhals og babyen straks er på vei ned skjeden. Anonymkode: 8c161...25e 4 1
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2023 #11 Skrevet 1. mai 2023 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Men liksom... slik du beskriver det høres det jo nesten ut som om du har åpen livmorhals og babyen straks er på vei ned skjeden. Anonymkode: 8c161...25e Ja, ble sjekket av jordmor i forrige svangerskap og hun sa hun kjente fosterhinnene med fingrene og kunne «klappe babyen på hodet». Dette var cirka 5 dager før fødselen skjedde. Har sånn sett fått bekreftet at det ikke bare er jeg som er gal, men hadde vært interessant om andre hadde opplevd noe av det samme. Akkurat nå kjennes det ut som jeg går med en gigantisk malplassert tampong i skjeden, og føler nesten det er uoverkommelig at det er tre uker til termin 😅 Anonymkode: 1d943...dfc
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2023 #12 Skrevet 1. mai 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ja, ble sjekket av jordmor i forrige svangerskap og hun sa hun kjente fosterhinnene med fingrene og kunne «klappe babyen på hodet». Dette var cirka 5 dager før fødselen skjedde. Har sånn sett fått bekreftet at det ikke bare er jeg som er gal, men hadde vært interessant om andre hadde opplevd noe av det samme. Akkurat nå kjennes det ut som jeg går med en gigantisk malplassert tampong i skjeden, og føler nesten det er uoverkommelig at det er tre uker til termin 😅 Anonymkode: 1d943...dfc Hadde bedt om en sjekk Anonymkode: aaf46...7ae
Grüner Skrevet 1. mai 2023 #13 Skrevet 1. mai 2023 Høres mer ut som nedsunken livmor eller slapp bekkenbunn, for når hodet er på vei ned livmorhalsen, er jo fødselen i gang. 3
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2023 #14 Skrevet 1. mai 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Hadde bedt om en sjekk Anonymkode: aaf46...7ae Har ringt inn, men så lenge jeg ikke har rier eller vannavgang mener de det ikke er grunnlag for sjekk. Jeg antar de tror at jeg er gal. Anonymkode: 1d943...dfc
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2023 #15 Skrevet 1. mai 2023 Grüner skrev (Akkurat nå): Høres mer ut som nedsunken livmor eller slapp bekkenbunn, for når hodet er på vei ned livmorhalsen, er jo fødselen i gang. Takk for saklig svar! Har kanskje mest troen på nedsunken livmor, uten at jeg helt vet hva det innebærer. Kanskje i kombinasjon med slapp bekkenbunn? På de siste jordmorkontrollene har jordmor påpekt at baby ligger veldig langt ned, slik at de ikke får tatt ordentlige SF-mål. Anonymkode: 1d943...dfc
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2023 #16 Skrevet 1. mai 2023 Jeg synes ikke det er så rart at du kjenner hodet der nede, isåfall ikke hvis det står godt ned i bekkenet. Jordmor kjenner jo hodet når hun undersøker, så ikke så rart at du kjenner det også. Lett å kjenne pulsslag fra egen finger, kanskje dette du kjenner? Anonymkode: 78509...b73 1
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2023 #17 Skrevet 1. mai 2023 AnonymBruker skrev (32 minutter siden): Jeg synes ikke det er så rart at du kjenner hodet der nede, isåfall ikke hvis det står godt ned i bekkenet. Jordmor kjenner jo hodet når hun undersøker, så ikke så rart at du kjenner det også. Lett å kjenne pulsslag fra egen finger, kanskje dette du kjenner? Anonymkode: 78509...b73 Har tenkt tanken på om det kan være egne pulsslag, men både samboer og jeg telte antall slag og det lå rundt 145 bpm, mens min egen var på cirka 95 bpm. Anonymkode: 1d943...dfc
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2023 #18 Skrevet 1. mai 2023 AnonymBruker skrev (47 minutter siden): Har tenkt tanken på om det kan være egne pulsslag, men både samboer og jeg telte antall slag og det lå rundt 145 bpm, mens min egen var på cirka 95 bpm. Anonymkode: 1d943...dfc Ok, kanskje du rett og slett kjenner pulsen til babyen på hodet. Mange blodårer der, så ikke utenkelig! Anonymkode: 78509...b73
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2023 #19 Skrevet 1. mai 2023 Men liksom... yay?🤷♀️ Kan umulig være så lenge igjen til fødsel da. Anonymkode: 8c161...25e
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2023 #20 Skrevet 1. mai 2023 AnonymBruker skrev (40 minutter siden): Men liksom... yay?🤷♀️ Kan umulig være så lenge igjen til fødsel da. Anonymkode: 8c161...25e Håper ikke det. Har kraftige kynnere eller hva det nå enn er, men ingenting regelmessig. Har gått sånn en ukes tid nå og begynner å bli både sliten og lei 😅 Anonymkode: 1d943...dfc
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå