AnonymBruker Skrevet 1. mai 2023 #1 Skrevet 1. mai 2023 Jeg skal invitere nære venner (par). Kan jeg si at hvis noen først har lyst til å kjøpe gave til meg, så må flere gjerne spleise og kjøpe sølv til min bunad. Legge til link, det er snakk om maljer. Den typen jeg skal ha koster ca 1500kr/ stk. Det blir ca 15 gjester. Jeg kommer til å invitere over Facebook, lage gruppe der. Antar at en av mine nærmeste venninner tar regien, kjøper gaven og at de andre bare vippser. Eller er det frekt å ønske seg noe så dyrt? Selv om jeg kommer til å fremheve at dette må bli SPLEISELAG på gjestene..? Jeg kommer til å stå for mat og drikke, mannen og jeg har funnet ut at denne kvelden fort kommer opp i 10 000kr, men det er helt greit Jeg har fint råd til maljene selv, men det hadde vært så koselig minne å ha på min bunad, mine gode venner og 40 årslaget mitt Anonymkode: f0534...4dd 1
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2023 #2 Skrevet 1. mai 2023 Hvis du ønsker deg penger fra alle gjestene så får du vel nok til å kjøpe deg hva du vil? Anonymkode: e2c96...dfc 3
Snabeltann Skrevet 1. mai 2023 #3 Skrevet 1. mai 2023 (endret) Hadde blitt veldig fornøyd og glad over et såpass enkelt og greit ønske, skriv du ønsker bidrag til å kjøpe deg bunadssøkv veldig lurt, absolutt lov og enkelt for gjestene! 👍 Endret 1. mai 2023 av Snabeltann 15 1
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2023 #4 Skrevet 1. mai 2023 Jeg ville ikke gjort det. Heller svart det om noen spurte hva jeg ønsket meg. Egentlig er jeg ganske «rund» og tenker folk får være forskjellige, men ville nok synes det var pinlig på dine vegne om jeg fikk en sånn melding uten å ha spurt. Samt følt et ubehag for at gaven jeg tenkte gi kanskje ikke var velkommen eller god nok… Jeg ville kanskje gitt deg en flaske litt dyrere vin, eller noe sånt. Anonymkode: 60839...745 6
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2023 #5 Skrevet 1. mai 2023 Hvor mange trenger du? Hva blir totalprisen? Anonymkode: ce9f3...4c5 2
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2023 #6 Skrevet 1. mai 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg ville ikke gjort det. Heller svart det om noen spurte hva jeg ønsket meg. Egentlig er jeg ganske «rund» og tenker folk får være forskjellige, men ville nok synes det var pinlig på dine vegne om jeg fikk en sånn melding uten å ha spurt. Samt følt et ubehag for at gaven jeg tenkte gi kanskje ikke var velkommen eller god nok… Jeg ville kanskje gitt deg en flaske litt dyrere vin, eller noe sånt. Anonymkode: 60839...745 Uff, og det er da det blir så dumt. Jeg hadde innerst inne blitt litt lei meg for en flaske vin, den drikkes opp og gaven er borte på en kveld. Bunadssølv har jeg resten av livet, noen vil arve dette etter meg og så videre.. Anonymkode: f0534...4dd 3 1
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2023 #7 Skrevet 1. mai 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hvor mange trenger du? Hva blir totalprisen? Anonymkode: ce9f3...4c5 Bunaden min trenger 8 stk, men jeg skal IKKE ha alle fra gjestene. Jeg tenker mer at de som vil spytter i det beløpet de ønsker selv. Jeg tenkte jeg jeg ender opp med å få 1, i beste fall 2 stk.. Anonymkode: f0534...4dd 3
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2023 #8 Skrevet 1. mai 2023 Ts her Ved at det er spleis, så kan alle gi det beløpet de selv er komfortable med. Dette er en «litt rund gjeng», så jeg tror nok at de ikke føler seg presset til å gi mer enn det de selv vil… Anonymkode: f0534...4dd 1
Ullvott Skrevet 1. mai 2023 #9 Skrevet 1. mai 2023 Jeg ville sagt at jeg ønsker meg bidrag til maljer, gjerne som gavekort fra xx gullsmedforretning. 12
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2023 #10 Skrevet 1. mai 2023 1 minutt siden, AnonymBruker said: Bunaden min trenger 8 stk, men jeg skal IKKE ha alle fra gjestene. Jeg tenker mer at de som vil spytter i det beløpet de ønsker selv. Jeg tenkte jeg jeg ender opp med å få 1, i beste fall 2 stk.. Anonymkode: f0534...4dd Problemet med mange dyre ting er at det blir veldig vanskelig å spleise. De fleste vil nok føle seg forpliktet til å gi minst 500 til et slikt prosjekt. En sølje hadde vært annerledes fordi den har en fast pris. Dine maljer har en totalpris på 12.000.. Anonymkode: ce9f3...4c5 2
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2023 #11 Skrevet 1. mai 2023 Ta her igjen Jeg tror nok mine to nærmeste venninner (med ektemenn) spleiser på en sammen.. Så kanskje får jeg kanskje 1 til av noen av de andre.. Men, da må jeg først uttrykke ønske om gave Anonymkode: f0534...4dd 1
Rødstrupa Skrevet 1. mai 2023 #12 Skrevet 1. mai 2023 (endret) AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Jeg skal invitere nære venner (par). Kan jeg si at hvis noen først har lyst til å kjøpe gave til meg, så må flere gjerne spleise og kjøpe sølv til min bunad. Legge til link, det er snakk om maljer. Den typen jeg skal ha koster ca 1500kr/ stk. Det blir ca 15 gjester. Jeg kommer til å invitere over Facebook, lage gruppe der. Antar at en av mine nærmeste venninner tar regien, kjøper gaven og at de andre bare vippser. Eller er det frekt å ønske seg noe så dyrt? Selv om jeg kommer til å fremheve at dette må bli SPLEISELAG på gjestene..? Jeg kommer til å stå for mat og drikke, mannen og jeg har funnet ut at denne kvelden fort kommer opp i 10 000kr, men det er helt greit Jeg har fint råd til maljene selv, men det hadde vært så koselig minne å ha på min bunad, mine gode venner og 40 årslaget mitt Anonymkode: f0534...4dd Synes det høres ok ut. Det er heller ikke dyrt. Du skal ha 40 årslag. Man kan vel forvente gave til 4-500 Kr pr par skulle jeg tro. Da har du eventuelt et vakkert minne fra dine venner gjennom smykkeønsket ditt🙃 Endret 1. mai 2023 av Rødstrupa 6
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2023 #13 Skrevet 1. mai 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Problemet med mange dyre ting er at det blir veldig vanskelig å spleise. De fleste vil nok føle seg forpliktet til å gi minst 500 til et slikt prosjekt. En sølje hadde vært annerledes fordi den har en fast pris. Dine maljer har en totalpris på 12.000.. Anonymkode: ce9f3...4c5 What!! Nei, 500kr/ par er altfor mye! Som sagt, får jeg kun 1, så er jeg fornøyd. Det er nok mer det emosjonelle som er viktig for meg, jeg har som sagt råd til dette selv …..jeg må finne en lur måte å formidle dette på ts her Anonymkode: f0534...4dd 1
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2023 #14 Skrevet 1. mai 2023 Rødstrupa skrev (1 minutt siden): Synes det høres ok ut. Det er heller ikke dyrt. Du skal ha 40 årslag. Man kan vel forvente gave til 4-500 Kr pr par skulle jeg tro. Da har du eventuelt et vakkert minne fra dine venner gjennom smykkeønsket ditt🙃 Det er akkurat slik jeg tenker!! Ts her (beløpet må alle bestemme selv) Anonymkode: f0534...4dd 3
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2023 #15 Skrevet 1. mai 2023 1 minutt siden, AnonymBruker said: What!! Nei, 500kr/ par er altfor mye! Som sagt, får jeg kun 1, så er jeg fornøyd. Det er nok mer det emosjonelle som er viktig for meg, jeg har som sagt råd til dette selv …..jeg må finne en lur måte å formidle dette på ts her Anonymkode: f0534...4dd Tror jeg hadde droppet det her, med mindre du er komfortabel med å spørre om et spesifikt beløp.. Anonymkode: ce9f3...4c5
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2023 #16 Skrevet 1. mai 2023 Ts her Vi er et par som har «alt». Det er så kjedelig å få noe alm blir like fort glemt.. Bunadssølv blir jo ALDRI glemt Anonymkode: f0534...4dd 1
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2023 #17 Skrevet 1. mai 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Tror jeg hadde droppet det her, med mindre du er komfortabel med å spørre om et spesifikt beløp.. Anonymkode: ce9f3...4c5 Hvorfor spørre om spesifikt beløp? Alle vippser det de ønsker? Eller er jeg naiv nå? Fader Anonymkode: f0534...4dd 1
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2023 #18 Skrevet 1. mai 2023 Ta her Jeg tror jeg faktisk bare skal ta dette muntlig med mine gjester (den i paret jeg er nærmest med) Anonymkode: f0534...4dd
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2023 #19 Skrevet 1. mai 2023 Ullvott skrev (8 minutter siden): Jeg ville sagt at jeg ønsker meg bidrag til maljer, gjerne som gavekort fra xx gullsmedforretning. Dette. Og jeg hadde nok bare sagt det dersom noen spurte om jeg ønsket meg noe. Anonymkode: bb4bd...850 2
TinaChristina Skrevet 1. mai 2023 #20 Skrevet 1. mai 2023 Jeg ville sagt ønsket for gave dersom jeg ble spurt, men aldri uoppfordret. Men nå er jeg en sånn "neeeida, trenger ikke gave, jeg er fornøyd bare dere kommer" type😅 3 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå