Gå til innhold

Eksmann som vil jeg skal gi beskjed om hvor jeg befinner meg

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er skilt med barn og har en bitter eksmann som ikke tåler trynet på meg etter bruddet. Det var et gjensidig brudd, jeg var ikke utro eller ufin, men han har bestemt seg for at jeg har skylda for at det ble slutt og vil ikke samarbeide utover å avtale tidspunkt for overleveringen av barna.

Når det er arrangementer i regi av skolen sender han mail og spør om jeg skal dit, for da kommer ikke han. Jeg har svart ham at jeg kommer til å gå på slike arrangementer når jeg har anledning til det, men han fortsetter å spørre konkret om hvert eneste arrangement. Hva synes dere jeg bør gjøre?

Anonymkode: ef2d8...a37

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hadde henvist til tidligere svar, og så latt være å svare noe videre på det. Klarer han ikke være voksen nok til å være tilstede på samme skolearrangement som deg, så får han gå en runde med seg selv. 

Anonymkode: e5294...c82

• Liker 12
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Du har ikke plikt til å oppgi hvor du er, nei. Det høres ut som starten på veldig manipulativ adferd. Hva blir det neste, hvis du etterkommer ønsket hans her? Han skal ikke diktere hva du kan og ikke kan gjøre. Tenker det kommer til å bli slitsomt fir deg om du skal begynne med dette, så sett ned foten nå. 

Ser for meg hvordan dette innlegget hadde hørtes ut om du sa ja til dette og det ballet på seg: «Hei, eksmannen min ville flrst at jeg skal si ifra hvilke arrangementer jeg går på, og jeg sa det var greit. Nå vil han vite hvilke matbutikker jeg bruker, hvor jeg trener og hva jeg planlegger i helgene, og det begynner å bli slitsomt.»😂

Anonymkode: 28075...795

• Liker 7
Skrevet

Nei, han kan ikke kreve dette, 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Kan du ikke si han kan ta utgangspunkt i at du skal på alle? Han er jo helt på bærtur her! 

Anonymkode: 27e41...240

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet

For en drittsekk, har en like lite voksen eks og tenker de aldri burde hatt barn!!! 🥵 Ikke svar han på sånne tåpelige meldinger! 

Anonymkode: 51fad...a81

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

For en drittsekk, har en like lite voksen eks og tenker de aldri burde hatt barn!!! 🥵 Ikke svar han på sånne tåpelige meldinger! 

Anonymkode: 51fad...a81

Han er utrolig lite voksen. Jeg har angret så mange ganger på at jeg ble sammen med ham (var riktignok veldig ung), men så fikk jeg jo de fantastiske barna mine i det minste.

Har prøvd fvk, å forklare at vi må samarbeide for barnas skyld, men ingenting nytter.

• Liker 1
  • Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet

Når det gjelder skolearrangement, og han ikke krever at du ikke får gå - ja, da ser jeg ikke helt problemet?

Om han ikke ønsker å dra om du tenker å delta, kan det jo være en fin gest av deg å si fra de gangene det ikke passer for deg.

En bør velge seg sine kamper, og her taper du jo ingenting på å vise litt storsinn

Anonymkode: 5d1a2...8bd

• Liker 6
  • Nyttig 6
AnonymBruker
Skrevet

Og han vil jo ikke ha beskjed om hvor du befinner deg, som høres ut som overvåking.

Han ønsker derimot det helt motsatte - høre om hvor du ikke er.

Anonymkode: 5d1a2...8bd

• Liker 2
  • Nyttig 7
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Jeg er skilt med barn og har en bitter eksmann som ikke tåler trynet på meg etter bruddet. Det var et gjensidig brudd, jeg var ikke utro eller ufin, men han har bestemt seg for at jeg har skylda for at det ble slutt og vil ikke samarbeide utover å avtale tidspunkt for overleveringen av barna.

Når det er arrangementer i regi av skolen sender han mail og spør om jeg skal dit, for da kommer ikke han. Jeg har svart ham at jeg kommer til å gå på slike arrangementer når jeg har anledning til det, men han fortsetter å spørre konkret om hvert eneste arrangement. Hva synes dere jeg bør gjøre?

Spør han hvor du befinner deg, eller om du skal på de ulike arrangement ? Det er to helt forskjellige ting…

Endret av Rødstrupa
  • Liker 3
  • Nyttig 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 timer siden):

«Jeg vil forsøke å følge opp barna våre på best mulig måte, så du kan gå ut fra at jeg stiller på alle arrangementer som har med dem å gjøre. Videre detaljer vil ikke bli gitt.»

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Slutt og svare. Han får ta ansvar for seg selv. Enten prioriterer han barnas arrangementer eller ikke. 

Anonymkode: 459f1...8ad

• Liker 2
Skrevet

Du kan få situasjonen til ikke å handle om deg og din mann, men om deres barn. Ønsker barna dere begge tilstede?

• Liker 2
Skrevet

Er det så farlig om du svarer oppriktig? "Ja, jeg har tenkt meg på foreldremøtet". "Nei, jeg har ikke mulighet til å møte på påskefrokosten. Hvis du kan komme syntes nok xx det er hyggelig". Du trenger ikke ta stilling til om han kommer eller ikke, eller diskutere hvorvidt det er teit at han ikke vil komme når du er der, bare svar og forhold deg nøytral.

• Liker 8
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
Amys skrev (3 timer siden):

Er det så farlig om du svarer oppriktig? "Ja, jeg har tenkt meg på foreldremøtet". "Nei, jeg har ikke mulighet til å møte på påskefrokosten. Hvis du kan komme syntes nok xx det er hyggelig". Du trenger ikke ta stilling til om han kommer eller ikke, eller diskutere hvorvidt det er teit at han ikke vil komme når du er der, bare svar og forhold deg nøytral.

Under normale omstendigheter ville det nok ikke vært så farlig, nei. Men jeg mener at han snart må innse at han på et tidspunkt er nødt til å kunne se meg igjen og erfare at det faktisk ikke er verdens undergang. Vi har vært skilt i fire år. 

Det er også en del av historien at han konsekvent svarer "Det vil jeg ikke svare på", når jeg spør ham om ting som har med barn å gjøre, som hvilke skjermregler eller innetider han synes er fornuftig. At han leverer barna senere enn avtalt uten å gi beskjed. Men altså blir sint hvis jeg ikke umiddelbart svarer på om jeg skal være i nærheten av skolen på 17. mai eller ikke.

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet

La all kommunikasjon gå via epost. Skriv ved neste anledning at du ikkje vil svare på slike spm, og at han deretter får bestemme om han vil delta eller ikkje. Skriv avslutningsvis: Framover kjem eg ikkje til å svare på epostar som handlar om dette, fortsett det blir du blokkert.

Kor gamle er borna? Må de kommunisere dagleg/vekentleg, eller er det sjeldan nødvendig? 

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Men han vil jo ikke vite hvor du befinner deg, men hvor du ikke befinner deg. 

Synes jo det er trist for barna. Men her ville jeg faktisk kostet på meg å svart helt enkelt "Ja" på slike e-poster. Levering senere enn avtalt dokumenterer du og tar med fvk når totalen blir for stor. Rutiner og slikt får barna svare ærlig på eller de får være forskjellige, du vet du ikke får svar, så ingen vits i å fortsette å prøve. 

Anonymkode: 0f2e1...728

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet

Du trenger ikke fortelle din x noe om ditt liv i dag. Ok, man må samarbeide om barna, men resten av din hverdag har ikke han noe med. 

AnonymBruker
Skrevet

Det er jo du som saboterer her. Det er tydeligvis vanskelig for mannen å treffe deg. Respekterer du det og gir han beskjed når du ikke skal på arrangementer, så kan han dra, til glede for ham og barna.

Anonymkode: 70536...987

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
Apis skrev (6 timer siden):

Du kan få situasjonen til ikke å handle om deg og din mann, men om deres barn. Ønsker barna dere begge tilstede?

Det kan jo ikke ts gjøre noe med, det er eksmannen som nekter å møte hvis hun er der.

Anonymkode: 445d5...584

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...