AnonymBruker Skrevet 1. mai 2023 #1 Skrevet 1. mai 2023 Etter grundig veiledning fra banken, kjøpte vi nytt før salg. Og nå sitter vi med to hus. Det er en grusom situasjon og jeg har ikke sovet eller spist på uker. Snakket med rådgiver igjen på torsdag og jeg syns han svarte så unnvikende. Han sa at vi får avdragsfrihet på begge lån i 6 mnd. Hva skjer etter det? Det ville han ikke svare på. Vi får se, sa han flere ganger. Jeg spurte flere ganger men nei. Er det noen som vet? Kommer banken til å t begge husene? Blir vi hjemløse? Mister vi omsorgsretten til barna? Jeg er så fortvilet. Skulle nesten ønske at jeg kunne dø... Vi har prøvd alt: satt ned prisen med 1 mill, pusset opp alt inkl bad og kjøkken, betalt 30 000 for styling.. ingenting hjelper. Anonymkode: a485a...d93 8
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2023 #2 Skrevet 1. mai 2023 Det er vanvittig risky å kjøpe før man har solgt, SPESIELT i disse tider. Anonymkode: 607d4...53f 8 3
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2023 #3 Skrevet 1. mai 2023 Hei, hadde du svar på mine spørsmål eller ville du bare trykke meg mer ned? Anonymkode: a485a...d93 21 13 6
Unisquirrel Skrevet 1. mai 2023 #4 Skrevet 1. mai 2023 Dette skjedde med oss, var også redd for å gå på en kjempesmell. hadde avdragsfrihet i 6 mnd men de fortsatte med det til vi fikk solgt. Alt ordner seg, de kaster dere ikke ut av huset. 9 1 1
Teardrop Skrevet 1. mai 2023 #5 Skrevet 1. mai 2023 Gjør enkel oppussing med maling i nøytrale farger. Sett på listverk om det magler. Lei stylist å ta nye bilder. Bytt innedører om de er steingamle. Les igjennom annonnseteksten å se om noe kan gjøres bedre/annerledes. Evt senk prisen. 2
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2023 #6 Skrevet 1. mai 2023 Teardrop skrev (2 minutter siden): Gjør enkel oppussing med maling i nøytrale farger. Sett på listverk om det magler. Lei stylist å ta nye bilder. Bytt innedører om de er steingamle. Les igjennom annonnseteksten å se om noe kan gjøres bedre/annerledes. Evt senk prisen. Hei, takk for ditt svar. Jeg ber deg lese hovedinnlegget en gang til. Anonymkode: a485a...d93 22 7
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2023 #7 Skrevet 1. mai 2023 Teardrop skrev (2 minutter siden): Gjør enkel oppussing med maling i nøytrale farger. Sett på listverk om det magler. Lei stylist å ta nye bilder. Bytt innedører om de er steingamle. Les igjennom annonnseteksten å se om noe kan gjøres bedre/annerledes. Evt senk prisen. Hjelpsomt! Råder ts til å gjøre ting de allerede har gjort. Tips! Les det du svarer på. Anonymkode: 24968...058 18 3
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2023 #8 Skrevet 1. mai 2023 Hvor i landet er dette? Og er det like vanskelig for andre å få solgt huset? Anonymkode: 4035a...612 2
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2023 #9 Skrevet 1. mai 2023 Hvor ligger dette huset da og hva ligger det ute for? Anonymkode: 25856...664 2
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2023 #10 Skrevet 1. mai 2023 Heh, snakk om å være vanskelig. Satt seg selv i saksa og spydig mot folk som svarer deg. Anonymkode: 6f351...510 6 5
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2023 #11 Skrevet 1. mai 2023 Jeg tør ikke svare mer spesifikt enn at det er 5 min fra Oslo. Jeg skammer meg så fælt over situasjonen. Og jeg vet hvor slemme folk på KG kan være, så jeg er livredd for å bli gjenkjent. Ts Anonymkode: a485a...d93 20
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2023 #12 Skrevet 1. mai 2023 Det er masse folk som har penger som ikke får kjøpe --- Hvis alt skjærer seg må dere leie ut et av husene. Om det er som du skriver i nærheten av Oslo,så er det stigende boligmangel. Det ordner seg. Anonymkode: b9445...90b 5
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2023 #13 Skrevet 1. mai 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Jeg tør ikke svare mer spesifikt enn at det er 5 min fra Oslo. Jeg skammer meg så fælt over situasjonen. Og jeg vet hvor slemme folk på KG kan være, så jeg er livredd for å bli gjenkjent. Ts Anonymkode: a485a...d93 Kølis? Anonymkode: ac7a8...3bd
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2023 #14 Skrevet 1. mai 2023 Må dessverre senke prisen mer. så får dere lide med tapet i noen år så er det glemt ☺️ Anonymkode: 5355b...9e6 1
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2023 #15 Skrevet 1. mai 2023 AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Etter grundig veiledning fra banken, kjøpte vi nytt før salg. Og nå sitter vi med to hus. Det er en grusom situasjon og jeg har ikke sovet eller spist på uker. Snakket med rådgiver igjen på torsdag og jeg syns han svarte så unnvikende. Han sa at vi får avdragsfrihet på begge lån i 6 mnd. Hva skjer etter det? Det ville han ikke svare på. Vi får se, sa han flere ganger. Jeg spurte flere ganger men nei. Er det noen som vet? Kommer banken til å t begge husene? Blir vi hjemløse? Mister vi omsorgsretten til barna? Jeg er så fortvilet. Skulle nesten ønske at jeg kunne dø... Vi har prøvd alt: satt ned prisen med 1 mill, pusset opp alt inkl bad og kjøkken, betalt 30 000 for styling.. ingenting hjelper. Anonymkode: a485a...d93 Jøss. Jeg hadde aldri kjøpt nytt før salg, trodde de aller fleste også visste at det er slik man må gjøre det Anonymkode: a1f4f...793 2
Tipaa Skrevet 1. mai 2023 #16 Skrevet 1. mai 2023 Er det grei standard? Er det noe enkle ting av oppussing som dere kan gjøre? Er det lyst og nøytralt? Husk ikke alle har samme stil!
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2023 #17 Skrevet 1. mai 2023 Takk for alle svar. Ikke meningen å være spydig, jeg er bare dypt fortvilet. Jeg ba ikke om hjelp med styling og oppussing. Mine spørsmål er følgende: Kommer vi til å bli hjemløse? Kommer vi til å miste omsorg for barna? Ts Anonymkode: a485a...d93 1 5
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2023 #18 Skrevet 1. mai 2023 5 min unna Oslo = dere får solgt! Det ordner seg! Men hvis dere har senket prisen med 1 mill og fremdeles ikke får solgt, så har jo megler og takstmann virkelig driti seg ut 😦 Er det noen åpenbare feil eller mangler som dere kunne ha rettet på? Har det vært folk på visning som har gitt tilbakemelding på hva de ikke likte? Anonymkode: ec94d...43b 12
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2023 #19 Skrevet 1. mai 2023 Just now, AnonymBruker said: Takk for alle svar. Ikke meningen å være spydig, jeg er bare dypt fortvilet. Jeg ba ikke om hjelp med styling og oppussing. Mine spørsmål er følgende: Kommer vi til å bli hjemløse? Kommer vi til å miste omsorg for barna? Ts Anonymkode: a485a...d93 Det kan godt være dere blir det. Det beste er å senke prisen når man ikke får solgt. Anonymkode: 6f351...510 1
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2023 #20 Skrevet 1. mai 2023 Dere blir ikke hjemløse og dere mister selvsagt ikke omsorgen for barna. Mulig det nye huset er enklere å få solgt? Jeg hadde en nabo som satt på to boliger. De endte med å legge ut begge på markedet og det første som ble solgt, ble solgt - det andre måtte de bo i. Anonymkode: e4699...265 17 4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå