Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi er et samboerpar som flyttet sammen etter kort tid. Det er dine og mine barn i bildet. 

Kort tid etter at vi ble samboere tok jeg samboern i en løgn og etter dette har jeg vært irritert, såret og dårlig humør i svingende grad. 

Jeg føler meg litt låst i situasjonen og savner det jeg hadde. Da var det bare barna og meg, vi hadde ny leilighet og ny bil som jeg hadde opparbeidet etter samlivsbrudd fra deres far. Jeg sa til barna at jeg aldri skulle ha en mann igjen, åsså møter jeg da min livs kjærlighet og vi flytter sammen her vi bor nå i et eldre hus vi betalte mye for pga markedet rett før corona. Jeg føler jeg må være her siden jeg også sa til barna at dette er mannen jeg skal bli gammel med, at det var derfor ting skjedde så fort, fordi alt føles riktig med han. Barna har vært igjennom mye og de trenger ikke mer flytting nå.

Men så er det den ene løgnen jeg tok samboeren i som jeg trodde jeg kunne gå videre med som jeg kanskje over-tenker eller sliter med. Livet vårt sammen var virkelig en drøm. Jeg vet ikke hvordan jeg skal komme meg ut av dette tankekjøret.

Løgnen var at han sa han var ferdig med exen for flere år siden, men så viste det seg at de har hatt et av/på forhold med barn i bildet gjennom 10 år, inntil rett før vi møttes og ble sammen. Jeg kommer fra et langvarig dårlig forhold med løgn fra tidligere og mulig det gjør at jeg reagerer som jeg gjør. Samboeren min visste også om dette da vi ble sammen og han visste hva ærlighet betydde for meg. 

Anonymkode: f0cb7...223

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tenker at samboeren din sikkert var redd for hvordan du ville reagerer på hans av- og påforhold og derfor løy.

Mannfolk tar dessverre ofte den enkle veien ut, som funker der og da, men som blir et helvete når den håndteringen ikke funker i lengden. Du fant ut av det og selvfølgelig reagerer du sterkt på slik løgn.

Men! Du må nesten bare la fortid være fortid. Ikke ødelegg det fine dere har sammen forsi han var en idiot. Hvis du tar han i flere løgner så er det et mønster, men enn så lenge så er det en løgn som tilhører fortiden.

La hans videre oppførsel være avgjørende for deres videre liv. Men gjør det veldig klart for han at dette er såpass alvorlig at han må være ærlig fremover hvis ikke han vil miste deg.

Anonymkode: e8712...681

Skrevet

Veldig viktig at du tar opp dette med han på en ordentlig måte, så du får «lukket» det en gang for alle. Er ikke sunt for forholdet eller for deg generelt å gå og ruge på dette. Skaper bare dårlig stemning og det merkes på de rundt deg. Snakk om det og bli ferdig med det. 

AnonymBruker
Skrevet

Han høres jo skikkelig pålitelig ut da. Av og på-forhold gjennom 10 år med et felles barn? Altså….

Da vet du i hvert fall hvor du finner ham når det begynner å skrante mellom dere.

Anonymkode: 82d01...89f

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hvis du ser bort fra denne løgnen, hvordan er forholdet deres? Snakker dere godt og ærlig sammen? Respekterer hverandre selv når dere er uenige? Er det trygghet og mulighet for å være ærlig?

Anonymkode: e3357...af8

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Vi har tatt opp dette en gang tidligere. Jeg blir innesluttet, mutt og usikker siden dette er en han skal ha i livet i lang tid. Forrige gang vi snakket om dette sa han at han skulle hatt en ring for å bevise for meg hvor mye han elsker meg. Vi har det fantastisk på alle måter og han sier han forstår nå hva kjærlighet er og at han angrer enormt på at han pyntet på sannheten den gang. Jeg er vant til å være på vakt og vet at exn hans bare er bare en tlf unna. Han har sagt han aldri skal juge til meg igjen og at han ville dødd for å bevise hva jeg betyr for han. Han har også grått mange tårer og selvfølgelig beklaget seg. 

Anonymkode: f0cb7...223

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...