AnonymBruker Skrevet 1. mai 2023 #1 Skrevet 1. mai 2023 Jeg har leddgikt og fibromyalgi, og sliter med å få ordnet det jeg skal ute av huset. Har ekstra vondt i knærne pga leddgikten, som gjør det vanskelig å gå/stå. Og jeg har ingen hjelp, nærmeste familie og venner har sitt eget å stri med, og jeg er singel og barnløs. I snart tre år nå har jeg slitt veldig med å komme meg til/fra bilen, og inn i butikker osv. Jeg klarer det såvidt på gode dager, men kan bare gjøre ett ærend i slengen, og må ha mange dager mellom hver gang jeg prøver meg ut igjen. Bestiller stort sett matvarer hjemlevert. Dette er så frustrerende! Jeg sitter og tenker på alt jeg skulle ha gjort, men klarer det jo ikke. I tillegg må jeg være sjåfør noen ganger i måneden for et familiemedlem som er dårlig på sin måte, og ordne noe i den sammenheng også, og det må og vil jeg gjøre, for jeg er den eneste denne personen har til å hjelpe seg, men aller helst har jeg lyst å skrike høyt; «jeg klarer ikke!! Jeg trenger også hjelp, men har ingen til å hjelpe meg!!» Men det kan jeg jo altså ikke gjøre.. Jeg lurer på om jeg kunne ha «ansatt» en assistent på oppdragsbasis? Kanskje en elev på vgs som har lappen, som kunne ha stukket innom diverse butikker og kjøpt det jeg trenger, og kanskje hjulpet meg med småting i huset? Hva skulle timesbetalingen vært isåfall? Og må det registreres noe sted hvis det bare er snakk om et par timer i måneden? Anonymkode: d51ed...1c0
Duff Skrevet 1. mai 2023 #2 Skrevet 1. mai 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg har leddgikt og fibromyalgi, og sliter med å få ordnet det jeg skal ute av huset. Har ekstra vondt i knærne pga leddgikten, som gjør det vanskelig å gå/stå. Og jeg har ingen hjelp, nærmeste familie og venner har sitt eget å stri med, og jeg er singel og barnløs. I snart tre år nå har jeg slitt veldig med å komme meg til/fra bilen, og inn i butikker osv. Jeg klarer det såvidt på gode dager, men kan bare gjøre ett ærend i slengen, og må ha mange dager mellom hver gang jeg prøver meg ut igjen. Bestiller stort sett matvarer hjemlevert. Dette er så frustrerende! Jeg sitter og tenker på alt jeg skulle ha gjort, men klarer det jo ikke. I tillegg må jeg være sjåfør noen ganger i måneden for et familiemedlem som er dårlig på sin måte, og ordne noe i den sammenheng også, og det må og vil jeg gjøre, for jeg er den eneste denne personen har til å hjelpe seg, men aller helst har jeg lyst å skrike høyt; «jeg klarer ikke!! Jeg trenger også hjelp, men har ingen til å hjelpe meg!!» Men det kan jeg jo altså ikke gjøre.. Jeg lurer på om jeg kunne ha «ansatt» en assistent på oppdragsbasis? Kanskje en elev på vgs som har lappen, som kunne ha stukket innom diverse butikker og kjøpt det jeg trenger, og kanskje hjulpet meg med småting i huset? Hva skulle timesbetalingen vært isåfall? Og må det registreres noe sted hvis det bare er snakk om et par timer i måneden? Anonymkode: d51ed...1c0 Det kan du men har du søkt om å få den type hjelp fra Frivillighetssentralen? 1 2
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2023 #3 Skrevet 1. mai 2023 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Jeg lurer på om jeg kunne ha «ansatt» en assistent på oppdragsbasis? Kanskje en elev på vgs som har lappen, som kunne ha stukket innom diverse butikker og kjøpt det jeg trenger, og kanskje hjulpet meg med småting i huset? Hva skulle timesbetalingen vært isåfall? Og må det registreres noe sted hvis det bare er snakk om et par timer i måneden? Anonymkode: d51ed...1c0 Høres ut som en god ide! Kan du ikke spørre Skatteetaten om det må registreres? Anonymkode: 25fa9...20a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå