Gå til innhold

Kevin Samuels videoer, hva tenker dere? Er det realistisk å overføre til Norge?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg tenker at mange flere i Norge tjener bra enn den gjennomsnittelige amrikaner, men jeg kan ta feil. Er damer like urealistiske her at de tror de er en 9'er og så er det egentlig en 5er? Er de så urealistiske at de tror de kan få menn som tjener over 1 mill i lønn? Har vi noe begrep om hva vi selv kan bringe til bordet for en mann? Er damer mer interessert i livsstilen til en mann med mye penger enn i selve personen mannen? 

Jeg syns han fokuserer litt mye på hvor høy en dame er og hvor tung hun er og de fleste er ikke perfekt der og dermed raser en ned på poeng skalaen pluss alder og hvor mange barn en har osv osv. Han er veldig krass. 

Jeg lurer på hvordan den dama han snakker som er en 8 eller 9 er ser ut og hva hun har som yrke og hva hun eventuelt bringer til bordet for en mann. Det er mye nedrakking av damer syns jeg. Er det ikke bra at damer har litt selvtillit da selv om de bommer litt på den 10 er skalaen enn å være grå mus og tro at man er -1 ...???

Han har ett poeng i det å være realistisk i søk etter en mann, men han er litt nedlatende syns jeg da. 

Hadde jeg snakket med han der hadde jeg nok gått å hengt meg etterpå føler jeg. ha ha ha.

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Sånne Youtube-guruer tjener penger på å provosere noen og inspirere noen, og det er svært lite av dette som er realistisk å overføre til den virkelige verden. Det er ikke stort annet enn verdensbildet til noen få utvalgte, og hadde det ikke vært for internett hadde han enten sittet alene i en kjeller og grublet sammen med noen kompiser, eller så hadde han startet en sekt eller et borderskap for spesielt interesserte.

Jeg er såpass trygg på meg selv at jeg kunne ikke bry meg mindre om hva fremmede menn på nett tror om meg fordi jeg er kvinne. Det er trist med snevre verdensbilder uansett om det gjelder kvinner eller menn (eller ikke-binære for å være korrekt).

Anonymkode: b0a7f...467

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Ikke promoter navn på kvinnefiendtlige menn. Nå gir du han fler klikk og mer penger. 

Anonymkode: 624f0...54d

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har sett videoene hans de siste dagene og det er helt utrolig hvor virkelighetsfjerne enkelte kvinner er. 

Anonymkode: a3641...66e

AnonymBruker
Skrevet

Kevin Samuels er død, så han tjener ingenting lengre. Men ja, det er realistisk å overføre hans budskap til Norge. Norske kvinner har glømt eller tapt kunnskapen å være femenim og spør aldri spørsmålet om hva slags kvinner menn vil ha. Det er et tabu spørsmål. Kun fokus på hvordan en mann kan passe in i sinn egen fantasi   av et liv. Så ja, budskapet til Kevin Samuels er absolutt verdig for en diskusjon. Problematikken er den samme. 

Anonymkode: 7d889...544

AnonymBruker
Skrevet
GrønnNellik68 skrev (1 time siden):

Jeg tenker at mange flere i Norge tjener bra enn den gjennomsnittelige amrikaner, men jeg kan ta feil. Er damer like urealistiske her at de tror de er en 9'er og så er det egentlig en 5er? Er de så urealistiske at de tror de kan få menn som tjener over 1 mill i lønn? Har vi noe begrep om hva vi selv kan bringe til bordet for en mann? Er damer mer interessert i livsstilen til en mann med mye penger enn i selve personen mannen? 

Jeg syns han fokuserer litt mye på hvor høy en dame er og hvor tung hun er og de fleste er ikke perfekt der og dermed raser en ned på poeng skalaen pluss alder og hvor mange barn en har osv osv. Han er veldig krass. 

Jeg lurer på hvordan den dama han snakker som er en 8 eller 9 er ser ut og hva hun har som yrke og hva hun eventuelt bringer til bordet for en mann. Det er mye nedrakking av damer syns jeg. Er det ikke bra at damer har litt selvtillit da selv om de bommer litt på den 10 er skalaen enn å være grå mus og tro at man er -1 ...???

Han har ett poeng i det å være realistisk i søk etter en mann, men han er litt nedlatende syns jeg da. 

Hadde jeg snakket med han der hadde jeg nok gått å hengt meg etterpå føler jeg. ha ha ha.

Du hadde nok gått å hengt deg nettopp fordi du trolig ikke er en person som trenger slik tilsnakk. Bare det at du har selvinnsikt nok til å stille spørsmålstegn til om disse kvinnene er klin gærne, gjør deg kvalifisert til å bli stemplet som fornuftig.

Og ja, har sett et par podcaster med denne Samuels og han kler av og ydmyker disse selvopptatte golddiggerne gang på gang. De fortjener det så til de grader!

Anonymkode: a497b...ccd

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror dette kan overføres til overfladiske menn og kvinner. Det har ingenting med lønn å gjøre. Mange jordnære menn som tjener rått og finner seg en partner de trives med, uavhengig av hennes jobb og status. Utseende spiller vel en viss rolle for alle, men vet flere menn som tjener godt over 1 million i året som har helt gjennomsnittlige kvinner i normal til lavtlønnede yrker. Også noen med barn fra tidligere forhold. 

Hva man definerer som «high value» er så individuelt. For mange er ikke penger alene nok til å havne innenfor den kategorien.

Anonymkode: a36fc...e52

Skrevet

Kanskje noen poenger er verdt å ta med, men de videoene er bare latterlige. Både kevin og damene. 

Skrevet
Minitroll skrev (36 minutter siden):

Kanskje noen poenger er verdt å ta med, men de videoene er bare latterlige. Både kevin og damene. 

hvorfor latterlig? 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (45 minutter siden):

Jeg tror dette kan overføres til overfladiske menn og kvinner. Det har ingenting med lønn å gjøre. Mange jordnære menn som tjener rått og finner seg en partner de trives med, uavhengig av hennes jobb og status. Utseende spiller vel en viss rolle for alle, men vet flere menn som tjener godt over 1 million i året som har helt gjennomsnittlige kvinner i normal til lavtlønnede yrker. Også noen med barn fra tidligere forhold. 

Hva man definerer som «high value» er så individuelt. For mange er ikke penger alene nok til å havne innenfor den kategorien.

Poenget hos Kevin Samuels er at  mange menn vil ha en femenim dame, ikke en maskulin arbeidshest som synst jobb det mest viktige  – og det at mange menn setter pris på å føle seg begjært av kona og at hun ikke skal drive maktkamp på alle mulige måter. Dette mener han og mange menn er prisen som damer må betale for å ha monogamt forhold/samboer/ekteskap.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Kevin Samuels er død, så han tjener ingenting lengre. Men ja, det er realistisk å overføre hans budskap til Norge. Norske kvinner har glømt eller tapt kunnskapen å være femenim og spør aldri spørsmålet om hva slags kvinner menn vil ha. Det er et tabu spørsmål. Kun fokus på hvordan en mann kan passe in i sinn egen fantasi   av et liv. Så ja, budskapet til Kevin Samuels er absolutt verdig for en diskusjon. Problematikken er den samme. 

Heh. Har du vært på singelforumet her før eller? Det er jo støtt og stadig tråder om hva slags kvinne menn vil ha, om de kan være interesserte i kvinner som er slik eller sånn, er jeg dømt til å være evig singel hvis jeg er kvinne som er x eller y, osv. osv. Mange kvinner tenker mye på hva menn vil ha.

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Poenget hos Kevin Samuels er at  mange menn vil ha en femenim dame, ikke en maskulin arbeidshest som synst jobb det mest viktige  – og det at mange menn setter pris på å føle seg begjært av kona og at hun ikke skal drive maktkamp på alle mulige måter. Dette mener han og mange menn er prisen som damer må betale for å ha monogamt forhold/samboer/ekteskap.

Hvorfor skulle man gidde å drive maktkamp om alt mulig? 

Anonymkode: d5540...933

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Den ene videoen jeg har sett snakket han med en alenemor på 28-29 uten høyere utdanning som lurte på hva hun måtte gjøre for å få seg en «high value man», altså en mann med høy inntekt som kunne gi henne en fin livsstil. Fokuset var kun på at hun tjente middels, hadde barn fra før, ikke ønsket flere barn og at hun så ut som en 6’er. Hun var da derfor ikke attraktiv for en slik mann da både barn, yrke og utseende trakk ned og hun ikke hadde noe å bidra med i forhold til en penere kvinne på 26 uten barn. Derav mitt svar 😄

AnonymBruker
Skrevet

Han prøvde å hjelpe damer å forstå hvordan menn tenker. Hans hovedmål var å få damer til å bli sammen med menn de realistisk hadde sjans på. I utgangspunkt var dette tenkt til afrikanske amerikanske kvinner. Men det er tragisk med hva mange av ugifte kvinner havnet på gata når de når pensjonsalder 3/4 — die alone

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Den ene videoen jeg har sett snakket han med en alenemor på 28-29 uten høyere utdanning som lurte på hva hun måtte gjøre for å få seg en «high value man», altså en mann med høy inntekt som kunne gi henne en fin livsstil. Fokuset var kun på at hun tjente middels, hadde barn fra før, ikke ønsket flere barn og at hun så ut som en 6’er. Hun var da derfor ikke attraktiv for en slik mann da både barn, yrke og utseende trakk ned og hun ikke hadde noe å bidra med i forhold til en penere kvinne på 26 uten barn. Derav mitt svar 😄

Jeg kan kun uttale fra mitt eget ståsted og flere andre menn jeg kjenner og det at å oppdra andre menns sine barn er ikke første valg til si det mildt. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Har aldri sett slike videoer, tipper de er satt en del på spissen.

5 hours ago, GrønnNellik68 said:

Er de så urealistiske at de tror de kan få menn som tjener over 1 mill i lønn?

Er da mange som tjener over 1 million NOK i Norge, inkludert meg selv. Har aldri opplevd at kvinner er interessert, så tviler på at det betyr så mye her som det gjør i mange andre land. Her i Norge er det utseende det går i.

Angående tema så er jo kvinner kresne, mye mer kresne enn menn er. Spesielt på utseende vil jeg si i Norge, men kanskje på andre ting og. Dette vil ikke endre seg, tvert imot blir kvinner bare mer og mer kresne. Dette er ikke et problem, men det betyr og at stadig færre får seriøse, langvarige forhold. Å bevisstgjøre sammenhengen mellom kresenhet og muligheten til å få mer enn bare sex er kanskje på sin plass 😄

Anonymkode: d036e...99e

Skrevet
GrønnNellik68 skrev (38 minutter siden):

hvorfor latterlig? 

Synes bare han gjentok seg selv til det kjedsommelige i de videoene jeg såg. Jeg har ikke barn selv, men kan ikke forstå at et barn skal trekke så veldig ned heller. Mange av damene var også sære. Synes ikke slike videoer er noe å se på.. 

AnonymBruker
Skrevet

Han prater med kvinner som har gått fra kjæreste til kjæreste i jakten etter noe bedre, for deretter ende opp som alenemor i tredveåra. Disse kvinnene lurer på hvorfor de ikke kan få en velstående mann som er villig til å forsørge de og barna samtidig som de ikke ønsker flere barn. 

Anonymkode: a3641...66e

• Liker 1
Skrevet
GrønnNellik68 skrev (4 timer siden):

Både ja og nei,

Vi tilhører homo sapiens alle sammen, og visse nedarvede tilbøyeligheter deler vi faktisk.

Samtidig er USA et veldig annet samfunn enn det norske, og langt "råere" både med tanke på å måtte klare seg selv, egoisme som ideal, giftig feminisme i offentligheten, enorme økonomiske og sosiale forskjeller, osv.

Og vi har sett en helt ekstrem fremdyrking av regelrett narsissisme blant amerikanske kvinner de siste 25 år, der de bokstavelig talt oppdras av media til å tro at de "fortjener alt" uten nødvendigvis å ha en eneste egenskap menn faktisk ønsker seg i en kvinne.

Så da får du disse ego-monstrene med et sykelig prinsesse-syndrom, som ikke skal "senke kravene" – den to meter høye, steinrike og barnløse men familieorienterte kirurg-astronaut-fotomodellen hun venter på har bare å innfinne seg! – på tross av at hun kanskje er kraftig overvektig, begynner å dra på årene, og har tre unger med fire forskjellige fedre.

Norske kvinner er tross alt ikke på langt nær så ufordragelige som amerikanske i stor grad er blitt.

Så i prinsippet overførbart, ja. Men i praktisk utbredelse: Ikke i fryktelig stor grad, nei. Ikke ennå, ihvertfall.

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Det høres ut som at du har glemt kunnskapen om både kvinner og verden generelt. Kvinner stiller ofte spørsmålet om hvilke kvinner menn vil ha, og hvorvidt de er feminine eller ikke er opp til hver enkelt kvinne. Det er dessuten individuelt hva som legges i begrepet feminin. Jeg tror kanskje din definisjon er ganske ekstrem, og den kunnskapen er helt ok om kvinner flest har glemt.

Hvis noen er single fordi de har for høye krav, så er det uansett de selv som må lide for det. Hvorfor skal andre sitte og irritere seg over det?

Anonymkode: b0a7f...467

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...