Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Detsom de handlar noko frå Amazon i Tyskland eller Sverige, er det mogeleg å få tilbake momsen du legg ut? 

Anonymkode: 894fd...b42

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Moms skal du jo betale, enten direkte til nettbutikken eller når pakken ankommer Norge.

Anonymkode: 250ec...a83

AnonymBruker
Skrevet

Men nettbutikken har vel allereie betalt moms i heimlandet, so me kan vel få det tilbake? Elles vert det dobbelt opp med moms.

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Men nettbutikken har vel allereie betalt moms i heimlandet, so me kan vel få det tilbake? Elles vert det dobbelt opp med moms.

Nei. Dersom en tysk nettbutikk sender ut av EU skal de enten

• Kreve inn mva på vegne av Norge (VoeC)

eller

• Ikke avkreve mva i det hele tatt. Du må da betale mva ved innførsel, normalt når du henter pakken på postkontoret.

En aktør som Amazon har nok rimelig god kontroll på dette. Det skal også stå spesifisert på ordrebekreftelse / faktura om du har betalt VAT eller ikke.

• Nyttig 1
Skrevet (endret)

Jeg pleide å handle til hobbyen min før fra en tysk nettbutikk. Handlet veldig ofte derfra. Der var det sånn at når man var registrert som kunde fra Norge (utenfor EU) og logget inn, så ble tysk moms fjernet fra det man så i nettbutikken til salgs. Det var 19% den gangen jeg handlet fra Tyskland.

Deretter ble norsk moms lagt til når pakken ble fortollet inn til Norge.

Betalte altså aldri dobbelt opp med moms. Kan tenke meg det er noe lignende for deg også, men at du ikke legger merke til det? Har du sammenlignet prisene med å se på varene både som innlogget og utlogget?

Det kan også tenkes at varene får trukket fra tysk moms først når du legger den i handlekurven? (muligens?)

Endret av Million
  • Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...