AnonymBruker Skrevet 1. mai 2023 #1 Del Skrevet 1. mai 2023 Vi prøvde lenge, dvs lenge er relativt, men vi prøvde i litt over et år, før den satt. Gikk kun på metformin. Mannen sjekket seg også og hadde topp sædkvalitet skal sies. Men vi ønsker nå å prøve oss på nr 2. Har hørt det kan gå fortere og legen vil ikke gi metformin før vi har prøvd 6 mnd fordi det kan gå fortere med nr 2. hva er deres erfaringer? Anonymkode: e2731...e58 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2023 #2 Del Skrevet 1. mai 2023 Har du pcos er ikke 1 år lenge... og klarte du å bli gravid naturlig uten å gå gjennom ivf, så skal du virkelig ikke klage Anonymkode: b193b...a1e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sofakona Skrevet 1. mai 2023 #3 Del Skrevet 1. mai 2023 Nr 1 brukte jeg 8 mnd med letzerol..måtte bruke iui for å bli gravid. Med nr 2 9 mnd med letzerol og ble gravid 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2023 #4 Del Skrevet 1. mai 2023 Første ble til på andre forsøk med letrozol, dobbel dose. Hadde da prøvd på egenhånd i over 2 år før vi prøvde med medisiner, men det var jo ganske usannsynlig at det skulle gå siden jeg ikke hadde noen syklus i det hele tatt. Etter svangerskapet fikk jeg en uregelmessig syklus, som jo var en stor forbedring sammenlignet med før hvor jeg ikke hadde mensen spontant noen gang. Nr.2 ble til naturlig, etter at jeg hadde gjort noen livsstilsendringer som gjorde syklusen mer regelmessig. Det jeg gjorde var sånn ca. dette: - Tok høy dose vitamin D - Tidsbegrenset spising - Høyintensitets kondisjonstrening Anonymkode: b2ec8...a90 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2023 #5 Del Skrevet 1. mai 2023 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Har du pcos er ikke 1 år lenge... og klarte du å bli gravid naturlig uten å gå gjennom ivf, så skal du virkelig ikke klage Anonymkode: b193b...a1e Synes den kommentaren er så unødvendig? Jeg klaget faktisk ikke, i respekt for de som har prøvd/prøver lengre enn det vi gjorde. Så det hensynet har jeg allerede vist. Allikevel er et år lenge å ønske et barn, og det var veldig tungt. Synes din kommentar er respektløs fordi ifølge deg har ingen, med mindre det er ivf og 2 år ++++ lovt til å nevne sin prøvetid, noe som blir for dumt. Jeg spurte om et simpelt spørsmål, uten klaging. Om du er hårsår er det dessverre noe du må jobbe med selv, fremfor å ta det utover andre. Anonymkode: e2731...e58 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2023 #6 Del Skrevet 1. mai 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Første ble til på andre forsøk med letrozol, dobbel dose. Hadde da prøvd på egenhånd i over 2 år før vi prøvde med medisiner, men det var jo ganske usannsynlig at det skulle gå siden jeg ikke hadde noen syklus i det hele tatt. Etter svangerskapet fikk jeg en uregelmessig syklus, som jo var en stor forbedring sammenlignet med før hvor jeg ikke hadde mensen spontant noen gang. Nr.2 ble til naturlig, etter at jeg hadde gjort noen livsstilsendringer som gjorde syklusen mer regelmessig. Det jeg gjorde var sånn ca. dette: - Tok høy dose vitamin D - Tidsbegrenset spising - Høyintensitets kondisjonstrening Anonymkode: b2ec8...a90 Leser det er flere, spes med pcos, som nevnder høydose vitamin D. Hva er årsaken til det? Er det med på å hjelpe eggløsning? Selv faster jeg, med spisevindu på 8 timer, og trener styrke. Har gått ned en del etter svangerskapet og har fått menstruasjonen tilbake, men i lange sykluser (40-60 dager). Veldig gøy å høre at du fikk til nr 2 naturlig! Og takk for svar 😊 Anonymkode: e2731...e58 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2023 #7 Del Skrevet 1. mai 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Leser det er flere, spes med pcos, som nevnder høydose vitamin D. Hva er årsaken til det? Er det med på å hjelpe eggløsning? Selv faster jeg, med spisevindu på 8 timer, og trener styrke. Har gått ned en del etter svangerskapet og har fått menstruasjonen tilbake, men i lange sykluser (40-60 dager). Veldig gøy å høre at du fikk til nr 2 naturlig! Og takk for svar 😊 Anonymkode: e2731...e58 Det er jo ganske vanlig med vitamin D-mangel, men ekstra vanlig blant dem med PCOS. Og leste at graden av mangel er korrelert med alvorlighetsgraden av PCOS. Ganske interessant! Kom over en studie som så på nettopp høydose D-vitamin og der så de positive effekter pluss at en del av deltakerne fikk eggløsning tilbake. Jeg finner ikke igjen akkurat den studien nå, men det er nok også en del nyere studier å finne om man googler litt. Høres jo ut som om du er på god vei da Ja, tenkte at vi skulle se det litt an før vi prøvde medisiner igjen. Og jeg var godt i gang med trening og andre tiltak så tenkte det var verdt et forsøk. Anonymkode: b2ec8...a90 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amatariel Skrevet 2. mai 2023 #8 Del Skrevet 2. mai 2023 Første gang vi prøvde gikk jeg til legen etter 1 år, fikk diagnosen pcos og metformin. Ble gravid straks etter oppstart av det. Altså prøvde vi i 13 måneder før spiren satt. Jeg syns det var mange og vonde måneder, så da vi ønsket nestemann begynte jeg på metformin 6 måneder FØR vi skulle begynne å prøve. I håp om at syklusen skulle stabilisere seg og oppføre seg i det vi startet og prøve. Dette mente også legen var en god idè, så jeg reagerer på at din gynekolog ikke vil gi deg det før dere allerede har prøvd en stund 😲 Hvorfor skulle det være negativt "om det går fort?". Jeg fikk i alle fall ønsket effekt ut av det, for kroppen brukte noen måneder på å oppføre seg igjen ja, så da vi faktisk begynte pp1 så var jeg i syklus! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå