Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har enda kjærlighetssorg etter et uønsket brudd for noen måneder siden? Er det i hele tatt noe håp på å møte en ny når jeg fortsatt savner eksen? 

Jeg er veldig var på en annens kroppslukt. Blir rett og slett frastøtt. Er liksom ikke svettlukt men en annen lukt. Hva er dette? Følte det aldri sånn med eksen. 

Anonymkode: dade0...4ae

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror det er lurt å ta det litt med ro en stund til jeg, det vil mest sannsynlig føles feil å date noen andre når du har det så vondt. Det er ikke noen god følelse å skulle forsøke å ha det fint med noen andre, og ikke minst kanskje få følelser for noen, når du har han i hodet og hjertet ennå. Etter min erfaring, så vil det bare blir verre. Så forsøk å fylle tiden din med noe annet, helst noe fysisk aktivitet som bidrar til å rense hodet og fylle på med endorfiner. Gå en tur ved sjøen eller i skogen/fjellet, få opp pulsen - der gjør så godt. 

Dette med lukt henger i sammen med kjemi. Lukt er jo en viktig ting å kjenne forenlighet med når en møter en partner, det skal og må stemme. Blir du frastøtt, så er ikke han den rette. Lukten av partneren må du like. 

Lykke til, se opp og frem. Kjærlighetssorgen går over og da går du videre 🥰

Anonymkode: 7588e...46d

• Hjerte 2
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Bruk den tiden det tar å komme over han og ikke date når du ikke er klar for da blir du bare mer påmint eksen. 

Hvordan vi oppfatter kroppslukt har med hormoner å gjøre. Det er sånn at hormoner viser oss hvem som er bra å forplante seg med og ikke og de som vi ikke liker kroppslukten til er fordi genene våres ikke passer sammen. 

Anonymkode: 03739...1dd

Skrevet

Bli ferdig med eksen først. Hvertfall hvis det er noe seriøst du vil ha.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Jeg tror det er lurt å ta det litt med ro en stund til jeg, det vil mest sannsynlig føles feil å date noen andre når du har det så vondt. Det er ikke noen god følelse å skulle forsøke å ha det fint med noen andre, og ikke minst kanskje få følelser for noen, når du har han i hodet og hjertet ennå. Etter min erfaring, så vil det bare blir verre. Så forsøk å fylle tiden din med noe annet, helst noe fysisk aktivitet som bidrar til å rense hodet og fylle på med endorfiner. Gå en tur ved sjøen eller i skogen/fjellet, få opp pulsen - der gjør så godt. 

Dette med lukt henger i sammen med kjemi. Lukt er jo en viktig ting å kjenne forenlighet med når en møter en partner, det skal og må stemme. Blir du frastøtt, så er ikke han den rette. Lukten av partneren må du like. 

Lykke til, se opp og frem. Kjærlighetssorgen går over og da går du videre 🥰

Anonymkode: 7588e...46d

Tusen takk. Trur du har helt rett. Står helt fast i forholdet jeg haddde og føler meg ikke klar til noe nytt selv om jeg ønsker det. 

Ble rett og slett frastøtt av siste jeg datet selv om han er renslig og alt det der. Helt merkelig. 

ts

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Bruk den tiden det tar å komme over han og ikke date når du ikke er klar for da blir du bare mer påmint eksen. 

Hvordan vi oppfatter kroppslukt har med hormoner å gjøre. Det er sånn at hormoner viser oss hvem som er bra å forplante seg med og ikke og de som vi ikke liker kroppslukten til er fordi genene våres ikke passer sammen. 

Anonymkode: 03739...1dd

Tusen takk. Har det nok litt for travelt med å komme over eksen. Og så blir det bare helt feil. 

ts

AnonymBruker
Skrevet
svartkatt skrev (10 minutter siden):

Bli ferdig med eksen først. Hvertfall hvis det er noe seriøst du vil ha.

Ja, vil ha noe seriøst. Men føles ut som jeg aldri kommer til å bli ferdig med eksen. Tar nok lang tid. 

ts

• 2 uker senere...
Skrevet

Hei. Jeg har det akkurat som deg, ble slutt for 12 dager siden og har det sp utrolig vondt, hadde vært fint å prate med andre som er omdanne situasjon

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 1.5.2023 den 15.47):

Ja, vil ha noe seriøst. Men føles ut som jeg aldri kommer til å bli ferdig med eksen. Tar nok lang tid. 

ts

Hvordan vil du respondere, om du møter noen som sier dette... 
At de vil date deg og ha noe seriøst, men fortsatt savner eksen sin, og ikke er ferdig med eksen? 
Ønsker du date noen som fortsatt har kjærlighetssorg etter eksen? 

Anonymkode: 8515c...3af

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 1.5.2023 den 15.11):

Jeg har enda kjærlighetssorg etter et uønsket brudd for noen måneder siden? Er det i hele tatt noe håp på å møte en ny når jeg fortsatt savner eksen? 

Jeg er veldig var på en annens kroppslukt. Blir rett og slett frastøtt. Er liksom ikke svettlukt men en annen lukt. Hva er dette? Følte det aldri sånn med eksen. 

Skjønner deg veldig godt. Av egen erfaring vil jeg si at det bare forsterket kjærlighets sorgen med å treffe andre. Prøv heller å fokusere på deg selv, trives i ditt eget selskap og ha det gøy med venner og familie. Da jeg klarte dette ( tok meg 3 år) kom det en mann inni livet mitt og jeg kjente at da var jeg klar 😊

Anonymkode: e4773...97c

AnonymBruker
Skrevet

Pust med magen TS❤ Du er fremdeles i kjærlighetssorg, la dette passere først. Jeg vet at dette kan ta tid, men nå er det viktig at du fokuserer på deg selv. Gjør noe fint for deg selv, så kommer du over kjærlighetssorgen med tiden.

Går du inn i noe før du har kommet deg over x'en, kan du rissikere at det forholdet ikke blir noe bra. 

Jeg er der selv akkurat nå, kjærlighetssorg etter brudd i fjor November, fikk ikke til å date, har akkurat startet med en ny hobby og fokus på egen psyke.

Sender stor klem❤

Anonymkode: f961d...c9f

AnonymBruker
Skrevet

Jeg følte det slik for flere år siden etter at en mann jeg trodde var min store kjærlighet dumpet meg for en annen kvinne.

Var veldig trist en lang stund, men ble mer levelig etter at de første par ukene var gått. Likevel tenkte jeg i et år minst at jeg aldri kom til å finne noen like bra som han.

Men etterhvert begynte jeg å tenke på hans negative sider mer og mer. Og, ærlig talt, om han hadde vært den store kjærligheten hadde han selvsagt ikke gjort det slutt.

Så jeg begynte å date igjen, men jeg er introvert og sær så det gikk dårlig. Fikk ikke følelser for noen av dem. Hadde kun korte meningsløse sex-treff iblant.

Endelig, for snart fire år siden møtte jeg en mann (via nettet), som jeg falt veldig for. Han var kjekkere, smartere, morsommere og generelt bare mer og bedre av alt enn han som dumpet meg flere år før. Nå ble følelsene mine gjengjeldt på ordentlig, og jeg fikk oppleve ekte og stor kjærlighet jeg ikke trodde en som meg ville være heldig nok til å finne. Trodde sånt bare skjedde på film og med utadvendte superpene folk!

Vi er fremdeles sammen, og jeg er så utrolig glad for at jeg ble dumpet av han jeg feilaktig trodde var den rette for mange år siden. Trøst deg med at du nå har sjansen til å møte en du kan oppleve større og gjensidig kjærlighet sammen med! Mulig det tar tid, men det vil være verdt det!❤️

Ikke gi opp! Og så kan det hjelpe å se noen skikkelige skrekkfilmer mens den verste kjærlighetssorgen herjer, det hjalp i alle fall meg til å tenke på noe annet der og da. 😉

Anonymkode: 2ecd8...914

• Liker 1
Skrevet

Som Ab over her, så ble jeg og til slutt så glad for at det ikke ble noe av med han jeg var så forelsket i. For jeg traff verdens beste etter det, og det ble så godt og verdifullt.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg begynte litt under tvil å date en dame, som var i en sorgprosess. Jeg tok sjansen, fordi jeg syntes hun huket av i alle boksene. Eksen ville hun aldri bli sammen med, for han hadde sveket henne på det groveste. Det varte nøyaktig helt til han langveisfra kom på døra hennes, og ba om pent vær. 

Så jeg tenker at du skylder dem du dater, å være klar for det.

Anonymkode: 79176...11a

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Jeg begynte litt under tvil å date en dame, som var i en sorgprosess. Jeg tok sjansen, fordi jeg syntes hun huket av i alle boksene. Eksen ville hun aldri bli sammen med, for han hadde sveket henne på det groveste. Det varte nøyaktig helt til han langveisfra kom på døra hennes, og ba om pent vær. 

Så jeg tenker at du skylder dem du dater, å være klar for det.

Hvordan håndterte du den situasjonen? 

Anonymkode: 23771...274

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Hvordan håndterte du den situasjonen? 

Hva skulle jeg gjøre?  Vi hadde jo heldigvis ikke kjent hverandre mer enn en måned, og jeg hadde ikke rukket å utvikle mer enn en viss entusiasme over at jeg datet en veldig flott kvinne.  Så jeg ønsket henne lykke til, og vi sa farvel som voksne folk. 

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Tror det er lurt å gi seg selv tid. Jeg hadde fremdeles kjærlighetssorg da jeg begynte å være sammen med en annen. Følte at jeg falt for ham, men i ettertid er det tydelig at jeg bare ble fenget av at han var det stikk motsatte av hva jeg hadde strevd med angående eksen, og at det ikke var ekte følelser, men en slags flukt. Rebound som det kalles. Det endte bare med frustrasjon, og at jeg såret ham. Å "falle for " at han var det motsatte av eksen var egentlig bare et utløp for frustrasjonen jeg hadde følt på i forholdet til eksen, men ikke hva jeg egentlig passer sammen med. 

Jeg bestemte meg da for å være singel lenge, så jeg ikke gjorde samme feil igjen. Forsto at jeg hadde behov for å bearbeide bruddet og sorgen før jeg kunne ta kloke avgjørelser angående menn. Lot det da gå et år hvor jeg ikke datet, og kun uskyldig flørtet med menn, uten å ta ting videre. Var bestemt på å ikke date til jeg var klar. 

Etter ca et år traff jeg plutselig en mann som det fikk det til å boble og bruse igjen, uten at jeg sammenlignet ham med eksen, eller følte på hva han var og ikke var i forhold til eksen. Da var jeg tydeligvis klar for å møte en mann og bli kjent med HAM på frie premisser. Først da var jeg klar for ny kjærlighet. 

Han ble en større kjærlighet enn eksen, og min ektemann. 🥰 

Anonymkode: c14fb...34c

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (54 minutter siden):

Hva skulle jeg gjøre?  Vi hadde jo heldigvis ikke kjent hverandre mer enn en måned, og jeg hadde ikke rukket å utvikle mer enn en viss entusiasme over at jeg datet en veldig flott kvinne.  Så jeg ønsket henne lykke til, og vi sa farvel som voksne folk. 

Det forstår jeg:) 

Ved første innlegg kunne jeg dra sammenlikninger til hva en venninne hadde gått igjennom. At hun var «din» dame. Men de datet ett år☺️

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Det forstår jeg:) 

Ved første innlegg kunne jeg dra sammenlikninger til hva en venninne hadde gått igjennom. At hun var «din» dame. Men de datet ett år☺️

Jeg kunne jo fremdeles ikke ha gjort så mye med det? Jeg eier henne jo ikke, om det er én mnd, ett år, eller tjue.  Forskjellen er bare hvor tungt det hadde blitt å komme over det. Hvis noen velger sin utro eks, over meg, så var vi ikke mye å satse på. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg kunne jo fremdeles ikke ha gjort så mye med det? Jeg eier henne jo ikke, om det er én mnd, ett år, eller tjue.  Forskjellen er bare hvor tungt det hadde blitt å komme over det. Hvis noen velger sin utro eks, over meg, så var vi ikke mye å satse på. 

Var det barn i bilde? 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...