AnonymBruker Skrevet 1. mai 2023 #1 Skrevet 1. mai 2023 Litt slik som å koke alle flaskene når man får det første barnet, og ikke gjøre det til det siste barnet. At det siste barnet arver klær,å får aldri noe nytt Sette det litt på "spissen" liksom Noen som skjønner hva jeg spørr om å har noen gode ting å komme med ? Anonymkode: 07770...d4f
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2023 #2 Skrevet 1. mai 2023 Gutt 9 år Gutt 7 år Jente 6 mnd Jeg kjøpte alt nytt til det første barnet, jeg kjøpte alt nytt til det siste barnet. Barnet i midten får aldri noe nytt. Første: Kokte alle flasker Siste: koker innimellom Ellers faktisk ganske så likt med alle 3 Anonymkode: 205a7...5e9
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2023 #3 Skrevet 1. mai 2023 Jeg lærte en gang at : Det første barnet bader man hver dag. Det andre barnet bader hver 2-3 dag Det tredje barnet tørker man støv av. Den gangen syns jeg det var veldig rart. I ettertid har jeg opplevd at det faktisk stemmer. Jammen godt man klarer å senke skuldrene litt med tiden. Det går vel helst greit, selv om ikke alt er "perfekt" og heldigvis, fantes det ikke sånne sider som dette, når jeg fikk mitt første barn. Anonymkode: 55ea2...8f4 5
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2023 #4 Skrevet 1. mai 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Det tredje barnet tørker man støv av. 😂 Anonymkode: f53cc...548 4
fru Alving Skrevet 1. mai 2023 #5 Skrevet 1. mai 2023 Kjøper i hvert fall ikke alt av barnehage bilder til andrebarnet slik vi gjorde med første! Og da tenker jeg på bildene av alle barna på avdelingen. 2
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2023 #6 Skrevet 1. mai 2023 Jeg er eldst. Moren min ordnet sånn babybok med mine første ord og med bilder og greier. De to neste barna gjorde hun ikke det med. Men på den andre siden så fikk minsten mye mer hjelp enn jeg gjorde. Jeg gikk til skolen hver dag og syklet til deltidsjobben, mens minsten ble kjørt til begge deler. Stakkars, kan ikke sykle 5-10min i regn, mens jeg måtte sykle året rundt uansett vær eller føre. Anonymkode: 5ca5f...347 1
Harepucifer Skrevet 1. mai 2023 #7 Skrevet 1. mai 2023 Eneste jeg har gjort annerledes med nummer to: ikke bli gravid igjen etter 13 måneder 😆 1
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2023 #9 Skrevet 1. mai 2023 3 hours ago, fru Alving said: Kjøper i hvert fall ikke alt av barnehage bilder til andrebarnet slik vi gjorde med første! Og da tenker jeg på bildene av alle barna på avdelingen. Mens jeg kjøper med siste og ikke de første 😅 Anonymkode: 06e94...778 1
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2023 #10 Skrevet 1. mai 2023 Nei, jeg har behandlet alle barna mine like godt Man slutter ikke å koke flasker ass. Anonymkode: bf865...f68 2
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2023 #11 Skrevet 1. mai 2023 Det er vel ikke uten grunn at plassen i søskenflokken har noe å si for personligheten. Anonymkode: 7555f...b82 1 2
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2023 #12 Skrevet 1. mai 2023 Førstemann fikk tran. Sistemann fikk ingenting. Førstemann hadde meget rigide leggerutiner og la seg til samme tid hver dag. Med sistemann er vi konstant på etterskudd og han legges senere enn det vi egentlig har tenkt, hver dag. I tillegg må han bare bli med på alt som skjer, noe som betyr at han noen gang må sovne i bilen, i gjestesenger hos andre etc., men det går stortsett veldig fint. Anonymkode: 15590...488
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2023 #13 Skrevet 1. mai 2023 Man blir mer avslappet for hvert barn… alt man trodde var viktig når de er små, viser seg å ikke ha noe særlig betydning når de vokser opp uansett;) Ingen husker når noen begynte å gå, hvem som leste i første klasse, idrettsstjernene blir like gjennomsnittlig som resten osv:) Det eneste som ikke er forskjellig er hvor høyt man elsker de, men man kanskje tar seg mer tid til å «nyte» fremfor å «yte» etterhvert:) Anonymkode: 2d662...432 1
Heln Skrevet 1. mai 2023 #14 Skrevet 1. mai 2023 Første ble badet hver kveld. Minste hadde badet max 3 ganger de første 6 månedene. Jeg har ellers ikke gjort all verden til forskjell på dem, men så er minste bare ett år og da
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2023 #15 Skrevet 1. mai 2023 Første: Kunne ikke ligge et minutt alene uten at jeg fikk dårlig savittiget Minsta: Ligger lenge alene fordi jeg styrer med storebrødrene Anonymkode: 205a7...5e9
RockyRose Skrevet 1. mai 2023 #16 Skrevet 1. mai 2023 AnonymBruker skrev (41 minutter siden): Første: Kunne ikke ligge et minutt alene uten at jeg fikk dårlig savittiget Minsta: Ligger lenge alene fordi jeg styrer med storebrødrene Anonymkode: 205a7...5e9 Haha, same her! 🙈 første fekk knapt ligge aleine på golvet. Andremann får ligge så lenge ho vil, men den dårlege samvittigheten min er der likevel altså 😅
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2023 #17 Skrevet 1. mai 2023 6 hours ago, AnonymBruker said: Jeg lærte en gang at : Det første barnet bader man hver dag. Det andre barnet bader hver 2-3 dag Det tredje barnet tørker man støv av. Den gangen syns jeg det var veldig rart. I ettertid har jeg opplevd at det faktisk stemmer. Jammen godt man klarer å senke skuldrene litt med tiden. Det går vel helst greit, selv om ikke alt er "perfekt" og heldigvis, fantes det ikke sånne sider som dette, når jeg fikk mitt første barn. Anonymkode: 55ea2...8f4 Haha, husker mamma snakket om at fjerdemann (vi er fire barn) ble badet hver dag for å ta igjen for alle badene tredjemann ikke fikk. 😂 Anonymkode: 41063...a82 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå