AnonymBruker Skrevet 1. mai 2023 #1 Skrevet 1. mai 2023 Har hatt et helt tett øre i snart 8 dager, hører bare pipelyd der. Har forsøkt å skylle øret 4 ganger med noe jeg kjøpte på apoteket men det hjelper ikke. Kommer litt voks ut, men ikke spesielt mye. Leste at hvis det skyldes infeksjon så kan det føles tett fordi øregangene hovner opp? Er det vits å dra til legen? Leste at det eneste de kan gjøre er å skylle.. Er ufokusert fordi jeg ikke hører noe og det passer ekstremt dårlig midt i skriving av masteroppgave😫 What to do.. Anonymkode: 6b425...94b
enkefru Skrevet 1. mai 2023 #2 Skrevet 1. mai 2023 Legen kan gi medisin som åpner opp (fremskynder prossessen)
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2023 #3 Skrevet 1. mai 2023 Du finner frem matoljen. Som er et tips for flere sånne lett plagsomme tilfeller enn du skulle tro. Å gå på apoteket og få et overpriset produkt er til hjelp for betydelig færre lett plagsomme tilfeller enn folk flest tror. Mye av det de selger uten resept er helt uten vitenskapelig forankring. Det beste som kan sies om det er at det neppe er skadelig. Og altså ikke hjelper det minste. https://nhi.no/sykdommer/orenesehals/ytre-ore-og-oregang/orevoks/ Anonymkode: 69e30...593
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2023 #4 Skrevet 1. mai 2023 Det er meget sannsynlig at det ligger en diger klump med voks inni der som du ikke får ut fordi den er for hard eller seig. Det kommer ofte sånne pipelyder ved for stor ansamling av voks. Jeg ville dratt til legen fordi legen ser i øret om det er voks der elller ikke, og hvis det er det så skyller de det ut for deg. Er det en infeksjon som gjør øret hovent så kan du få resept på øredråper som får hevelsen ned. Anonymkode: fa747...dc2
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2023 #5 Skrevet 1. mai 2023 10 hours ago, AnonymBruker said: Har hatt et helt tett øre i snart 8 dager, hører bare pipelyd der. Har forsøkt å skylle øret 4 ganger med noe jeg kjøpte på apoteket men det hjelper ikke. Kommer litt voks ut, men ikke spesielt mye. Leste at hvis det skyldes infeksjon så kan det føles tett fordi øregangene hovner opp? Er det vits å dra til legen? Leste at det eneste de kan gjøre er å skylle.. Er ufokusert fordi jeg ikke hører noe og det passer ekstremt dårlig midt i skriving av masteroppgave😫 What to do.. Anonymkode: 6b425...94b Gå til legen, mest sannslynlig klarer de å spyle proppen ut der. De greiene man kjøper på apoteket fungerer ikke noe særlig og i hvertfall ikke hvis øret er tett. Og skulle det være infeksjon så ser jo legen det med engang og kan gi noe mot infeksjon Anonymkode: 7a465...26d
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2023 #6 Skrevet 1. mai 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Gå til legen, mest sannslynlig klarer de å spyle proppen ut der. De greiene man kjøper på apoteket fungerer ikke noe særlig og i hvertfall ikke hvis øret er tett. Og skulle det være infeksjon så ser jo legen det med engang og kan gi noe mot infeksjon Anonymkode: 7a465...26d Joda, man må bare kjøpe riktig type! Ikke sprayen, men oljedråpene (med eller uten skylleballong). De som er i sprayform er mest til forebygging. Anonymkode: 6ba8c...108
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2023 #7 Skrevet 1. mai 2023 Just now, AnonymBruker said: Joda, man må bare kjøpe riktig type! Ikke sprayen, men oljedråpene (med eller uten skylleballong). De som er i sprayform er mest til forebygging. Anonymkode: 6ba8c...108 Det er ikke min erfaring, og det samme sier fastlegen min at det bare er bortkastede penger Anonymkode: 7a465...26d
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2023 #8 Skrevet 2. mai 2023 Du kan prøve Rinexin tabletter, tror de er reseptbelagt, så da må du en tur til legen. Noe jeg uansett vil anbefale deg når du sliter såpass og ikke blir bedre. Lykke til, både med øret og med masteren! Anonymkode: 717cb...630
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå