Gå til innhold

Skrive nekrolog

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja, da startet året dårlig for oss... :(

En venn av familien døde brått og uventet.

Jeg kunne tenkt meg å skrive en liten hilsen til ham i avisa, men er veldig usikker på hva som er "riktig"...:klø:

Kan hvem som helst skrive en nekrolog? Må/bør jeg opplyse den nærmeste familien om at jeg ønsker å skrive en liten hilsen fra meg? Noen andre "regler" jeg bør holde meg til?

Videoannonse
Annonse
Gjest LoisLane
Skrevet

Hvem som helst kan skrive en nekrolog, men det er nok lurt å opplyse den nærmeste familien om at man har tenkt til å skrive noe.

Minneord kan skrives på mange ulike måter, jeg synes det er fint å være personlig uten å bli altfor "klissete". Se på andre minneord/ nekrologer, og finn ut hva du vil si.

Lykke til!

Skrevet

"Klisset" er nok ikke meg...;)

Kort og greit, men allikevel skal det være personlig fra MEG!

Barna hans er på min alder, vil gjerne at de skal se deres far fra et annet ståsted.

Vet at jeg ville satt pris på det, iallefall.

Skrevet

I en sorg vil de pårørende sette stor pris på alt som gjøres for å minnes den avdøde i positiv forstand.

Skriv nekrologen du, det er ikke noe must å varsle de pårørende om det, men hvis du gjør det så har de større sjanse for å få lest den. :)

Skrevet

Da vår bestefar døde i en alder av 100 år, skrev min kusine et dikt til ham. Hun klarte ikke å lese det i begravelsen, det ble for tøft, men hun satte det inn i lokalavisen . Og fikk veldig mange positive responser på det.

Det var veldig kjekt å lese om bestefar på den måten.

Gjest Miloine
Skrevet

Syntes det er en veldig fin tanke av deg å skrive en nekrolog i avisen.

Du bør nok informere familien først, men er sikker på at de setter veldig stor pris på at du gjør det.

Kondolerer :troest:

Skrevet

Tenkte jeg skulle skrive det, og så si at jeg har skrevet ned noen tanker om ham og høre om de vil at jeg skal sende det på mail til dem før jeg setter det inn i avisa.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...