Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Da er lønnsoppgjøret i kommunen hvertfall i boks, med ny lønn fra første mai. Men er det noen som husker hvor mange måneder det pleier å ta før dette synes på lønnsslippen? 

(Fikk nemlig etterbetaling fra forrige gang så sent som 12.april, og synes jo det var litt vel sent). 

Anonymkode: e48c4...7d0

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kommer an på hvor raske de er på lønningskontoret ditt. De fleste kommuner har dette "i boks" i.l.a. 1-3 mnd. - der du får en etterbetaling på differansen fra 1. mai og ny lønn. Når oppgjøret var så tidlig ferdig som i år, så kan det være at noen klarer å betale ut oppjustert lønn allerede fra maiutbetalinga.

AnonymBruker
Skrevet

I staten vanligvis måneden etter oppgjøret er klart, med mindre det var helt på slutten av måneden. Men i fjor desember, etter et uvanlig komplisert oppgjør. 

Anonymkode: 4fb3d...dc4

AnonymBruker
Skrevet
2 hours ago, AnonymBruker said:

Da er lønnsoppgjøret i kommunen hvertfall i boks, med ny lønn fra første mai. Men er det noen som husker hvor mange måneder det pleier å ta før dette synes på lønnsslippen? 

(Fikk nemlig etterbetaling fra forrige gang så sent som 12.april, og synes jo det var litt vel sent). 

I fjor fikk vi etterbetalt lønnsøkningen i november, så det tok relativt lang tid. Men er fornøyd med lønnen uansett, så tenker ikke stort på det, og får en liten "overraskelse" når det nærmer seg jul. 

Anonymkode: c2f27...ccd

AnonymBruker
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

I fjor fikk vi etterbetalt lønnsøkningen i november, så det tok relativt lang tid. Men er fornøyd med lønnen uansett, så tenker ikke stort på det, og får en liten "overraskelse" når det nærmer seg jul. 

Jobber i kommuneadministrasjon, for øvrig.

AnonymBruker
Skrevet

September eller oktober er ikke uvanlig.

Anonymkode: fc7d5...4c0

AnonymBruker
Skrevet

Ikke for å kuppe tråden, men har sagt opp i kommunen, jobber til midten av juni. Vil jeg da få etterbetalt når de andre får eller får jeg ingenting da?

Anonymkode: 45faa...c51

• 1 måned senere...
AnonymBruker
Skrevet

Noen som har fått enda? Fikk feriepengene nå i juni, men det står gammel lønn på lønnsslippen og ingenting er etterbetalt så langt. Vi har pleid å få senest måneden etter oppgjøret var i havn. Og i år gjør det virkelig en forskjell. Utgiftene har økt med flere tusen. Lønna med langt mindre. Blir vel å leve på kreditt.

Skrevet

Vi har alltid fått etterbetaling fra høsten, men nå er den nye lønnen allerede oppdatert, jeg har gått opp 26.300 fra mai til juni

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Noen som har fått enda? Fikk feriepengene nå i juni, men det står gammel lønn på lønnsslippen og ingenting er etterbetalt så langt. Vi har pleid å få senest måneden etter oppgjøret var i havn. Og i år gjør det virkelig en forskjell. Utgiftene har økt med flere tusen. Lønna med langt mindre. Blir vel å leve på kreditt.

Fikk ny lønn og etterbetaling i går. Gikk raskt😊 Bruker vanligvis ikke få før i september/oktober 

Anonymkode: 6e23d...85b

AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, Topsi said:

Vi har alltid fått etterbetaling fra høsten, men nå er den nye lønnen allerede oppdatert, jeg har gått opp 26.300 fra mai til juni

2 minutter siden, AnonymBruker said:

Fikk ny lønn og etterbetaling i går. Gikk raskt😊 Bruker vanligvis ikke få før i september/oktober 

Anonymkode: 6e23d...85b

Så de som var trege før har blitt raske nå, og omvendt 😄 

AnonymBruker
Skrevet

Jobber i staten og vi har ikke fått enda på min arbeidsplass. Skal visst behandles av Stortinget først.. 

Anonymkode: e4f38...e52

AnonymBruker
Skrevet

jobber i staten og har ikke fått. får sikkert ikke før september.

Anonymkode: 07f28...d24

AnonymBruker
Skrevet

Jeg jobber også i staten og det står på lønnsslippen at det ikke er godkjent av Stortinget enda, derfor har det ikke kommet med på denne lønningen.

Anonymkode: 411b9...6bb

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg jobber også i staten og det står på lønnsslippen at det ikke er godkjent av Stortinget enda, derfor har det ikke kommet med på denne lønningen.

De skal vel ha sommerferie i flere måneder der, så da tar det tid. Men har likevel hørt fra offentlig ansatte som har fått lønnen allerede.

AnonymBruker
Skrevet

Lærer her, fikk etterbetaling og ny lønn på lønnsslippene som kom på torsdag. 

• 3 uker senere...
AnonymBruker
Skrevet
On 6/10/2023 at 3:06 PM, AnonymBruker said:

Jobber i staten og vi har ikke fått enda på min arbeidsplass. Skal visst behandles av Stortinget først.. 

Anonymkode: e4f38...e52

On 6/10/2023 at 6:40 PM, AnonymBruker said:

Noen som vet om dette ble ordnet så det kommer med i juli? Kjipt å stå med 0 kroner ekstra i sommer når pristtigningen på alt er så høy. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Noen som vet om dette ble ordnet så det kommer med i juli? Kjipt å stå med 0 kroner ekstra i sommer når pristtigningen på alt er så høy. 

Jeg synes egentlig det er digg å få etterbetalt. Blir som å få igjen på skatten/få feriepenger/betale halv skatt i desember bare at det kjennes random og ille forventet. Men så står ikke jeg igjen med 0,- ekstra i sommer da.. Sorry, merka nå at jeg var utrolig insensitiv. Poster likevel. 

Anonymkode: 8bc5b...42b

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg synes egentlig det er digg å få etterbetalt. Blir som å få igjen på skatten/få feriepenger/betale halv skatt i desember bare at det kjennes random og ille forventet. Men så står ikke jeg igjen med 0,- ekstra i sommer da.. Sorry, merka nå at jeg var utrolig insensitiv. Poster likevel. 

Anonymkode: 8bc5b...42b

Jeg liker også å få ekstra i november! Men jeg har nok til å klare meg som det er. Skjønner godt at hvis man lever helt på randen, så ønsker man ikke å utsette utbetaling til november. 

Anonymkode: c36ff...823

AnonymBruker
Skrevet

Jeg jobber i Oslo kommune, og fikk beskjed om at junilønna tok utgangspunkt i nytt lønnstrinn, og at etterbetalingen for mai kommer på julilønna

Anonymkode: be4a1...74c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...