AnonymBruker Skrevet 1. mai 2023 #1 Del Skrevet 1. mai 2023 Hei. Kjører firmabil som mekanikker i et anleggsfirma. Denne bilen skatter jeg ikke av da den kun bukes i tjeneste. jeg starter dagen min hjemmefra hver dag. og kjører alt fra 50km om dagen til 300km. Arbeidsgiver holder bil, drivstoff, forsikringer osv på denne bilen. jeg har ingen utgifter på dette. kan jeg da føre reisefradrag i selvangivelsen? følte ingen av forklaringene på skattetaten traff meg helt. Anonymkode: 76594...3fc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2023 #2 Del Skrevet 1. mai 2023 du har vel ikke jobbreise når du starter arbeidsdagen hjemmefra? Anonymkode: e3019...ecf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest theTitanic Skrevet 1. mai 2023 #3 Del Skrevet 1. mai 2023 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Hei. Kjører firmabil som mekanikker i et anleggsfirma. Denne bilen skatter jeg ikke av da den kun bukes i tjeneste. jeg starter dagen min hjemmefra hver dag. og kjører alt fra 50km om dagen til 300km. Arbeidsgiver holder bil, drivstoff, forsikringer osv på denne bilen. jeg har ingen utgifter på dette. kan jeg da føre reisefradrag i selvangivelsen? følte ingen av forklaringene på skattetaten traff meg helt. Anonymkode: 76594...3fc Du vil ha fradrag for utgifter du ikke har? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2023 #4 Del Skrevet 1. mai 2023 Reisefradrag er for reiser mellom hjem og jobb. Du starter din arbeidsdag hjemmefra, så din reisevei er altså fra døra til parkeringsplassen der du parkerer bilen når du ikke er på jobb. Hvilke utgifter har du for å komme deg til bilen? Anonymkode: 6dd37...204 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest theTitanic Skrevet 1. mai 2023 #5 Del Skrevet 1. mai 2023 Kjøring ER fradragsberettiget. For den som betaler utgiften. Dvs din arbeidsgiver betaler utgiftene og får fradraget. Du derimot betaler 0, og har 0 i fradrag. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tdm900 Skrevet 1. mai 2023 #6 Del Skrevet 1. mai 2023 Er kun mellom hjemme og jobb, i privatbil at en er fradragsberettiget. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå