Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei !

Jeg er en voksen kvinne med barn som skilte meg fra min eksmann for 2 år siden , da han fant seg en ny dame. 

Det ble slutt etter dama etter 1 år, men jeg nekta å ta han tilbake, fordi han var utro men også fordi jeg mistenker han for å ville ha meg tilbake fordi det er praktisk. 

Nå har jeg funnet meg en ny og vi har det fint og barna er blitt kjent med han og hans barn osv. Men nå skal plutselig eksmann ha noe å si synes han. Mener at jeg ikke vil barna noe godt ved å ikke ta han tilbake osv… (mye greier) og så dersom min nye kjæreste møter opp på barnas arenaer, så er eks rask med å fortelle at det er ikke sømmer seg osv…

Hva gjør jeg med det ? Ønsker ikke at han skal være sur fordi jeg har med meg ny mann. Det går jo ut over barna våre..

Anonymkode: 10e1c...c4c

• Liker 1
  • Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

For en frekkhet. Den eneste som har gjort noe usømmelig som går seg ut over barna, det er jo han selv.
Kanskje han skammer seg over det? Eller er han arrogant nok til å tro at det er hans rett?
Og nå projiserer han sine egne feiltrinn på deg, som har opptrådt ryddig og rasjonelt. Det er bra at du ikke har falt for manipuleringen hans.
Vær helt klar på at det er han som har oppløst ekteskapet, og gjort urett mot barna og deg. Og nå er du fri. 
Avvis bestemt og rolig at han har noe med hvordan du lever livet ditt, eller hvem du er sammen med.
Det er du som bestemmer hvem barna er sammen med når de er hos deg, og det er usømmelig av ham å kommentere dette i det hele tatt.
Han er nok sjalu når han ser at du er fornøyd uten ham, og går videre i livet. Bruddet blir mer tydelig og endelig.
Gjør det klart at han må rydde opp i sjalusi og andre ugreie følelser inni seg selv, og at han ikke kan ta det ut ved å styre aktivitetene til deg eller ungene deres. Det er han som opptrer på en måte som er skadelig for barn, ikke du.

Om han ikke gir seg: Ta ham med til ny samtale på familievernkontoret.

Du må aldri la ham få noe å si over ditt liv, for å dempe konflikt. Da går han lenger neste gang. Vær fast og rolig.

• Liker 8
  • Nyttig 9
Skrevet

Han har ingenting med om du finner en ny mann. 

• Liker 9
Skrevet

Du svarer det samme hver gang:

"Det var DU som valgte bryte opp med å finne ei ny.

Nå må du leve med konsekvensene"

• Liker 18
  • Nyttig 4
Skrevet

Minimer kontakt til det med kontekst med nødvendige samarbeid om barna. Ikke gå inn i diskusjoner. 

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet

Er det mulig??!! Han mangler totalt selvinnsikt og tar null ansvar for egne handlinger! 

Jeg tror du gjør best i sette foten ned med en gang. Si klart ifra at dere skal samarbeide godt som foreldre, men at det aldri vil bli noe mer mellom dere. Og at han ikke ha noe han skal ha sagt når det gjelder hvordan du lever ditt liv. 

• Liker 6
Skrevet
MizzVic skrev (2 timer siden):

dette, igjen og igjen og igjen... Det er ingen grunn til at du skal ta noe ekstra hensyn til hans "følelser" så lenge barna har det greit må han gjerne rotne litt tenker jeg..

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

For er rasshøl! La han steike i sitt eget fett, for det er tilpass for han. Var jo han som sviktet deg!

Anonymkode: 71cc5...5c2

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

"Det var DU som valgte å være svært så usømmelig da DU valgte å kaste bort ekteskapet fordi DU valgte å kjøre dobbelt med meg og din elskerinne. JEG er en singel kvinne som har brukt to år på å måte en god mann som virkelig setter pris på meg og den jeg er, noe DU ikke gjorde, jeg har det godt i det forholdet jeg er i nå. Om DU har noe sømmelighet og anstendighet igjen i deg så er du glad på mine vegne for at jeg har funnet meg en mann som setter mer pris på meg enn DU gjorde, og du ønsker meg lykke videre i livet. Jeg ønsker deg lykke videre i livet, men det blir ikke med meg, vi har en relasjon kun som foreldre til samme barn, utover det har vi ingen relasjon. Finn ut hva som gjør deg lykkelig og gå for det, du vet at du ikke var lykkelig med meg, for hadde du vært det hadde du aldri sveket meg og vært utro. Unn meg den lykken jeg nå har funnet, som jeg unner deg å finne virkelig lykke med en annen person. Heretter forventer jeg at DU opptrer høflig og sømmelig der vi møtes, enten det er med eller uten unger og nye partnere av deg eller meg."

Anonymkode: 6de07...8bf

• Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Hver eneste gang han forsøker seg på noe, får du minne han på hvorfor dere er i den situasjonen dere er i nå; Han.

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Hei !

Jeg er en voksen kvinne med barn som skilte meg fra min eksmann for 2 år siden , da han fant seg en ny dame. 

Det ble slutt etter dama etter 1 år, men jeg nekta å ta han tilbake, fordi han var utro men også fordi jeg mistenker han for å ville ha meg tilbake fordi det er praktisk. 

Nå har jeg funnet meg en ny og vi har det fint og barna er blitt kjent med han og hans barn osv. Men nå skal plutselig eksmann ha noe å si synes han. Mener at jeg ikke vil barna noe godt ved å ikke ta han tilbake osv… (mye greier) og så dersom min nye kjæreste møter opp på barnas arenaer, så er eks rask med å fortelle at det er ikke sømmer seg osv…

Hva gjør jeg med det ? Ønsker ikke at han skal være sur fordi jeg har med meg ny mann. Det går jo ut over barna våre..

Hvem som helst kan møte opp på barnas arenaer som stevner, konserter osv. Ei venninne, en bestemor, en tante, en kompis. Det er du som bestemmer.

Du får minne ham på at det var han som byttet deg ut med en ny dame. Som et voksent menneske må han nå bære ansvar for sine handlinger. Du må vise tydelig at du ikke er en ting som han kan legge i en skuff for så å ta frem når det passer ham.

Anonymkode: 4f0c4...cf9

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Tusen takk for svar . Dette gir meg styrke ❤️

-Ts 

• Liker 1
  • Hjerte 11
Skrevet

At det kan være for tidlig å involvere en ny person i barnas liv kan han jo ha rett i, du sier jo ingenting om hvor lenge dere har vært sammen.

Angående det andre er svaret:

»Det var ditt valg, diskusjon ferdig». 

Skrevet
MizzVic skrev (18 timer siden):

Dette!!!’👏🏼👏🏼👏🏼

AnonymBruker
Skrevet

Gå over til meldings kommunikasjon.  Før dette utvikler seg til noe værre. 

Bruker han barna for å gi deg dårlig samvittighet,  så sier du , det burde du tenkt på før. Slik du oppfører deg er det uansett ikke aktuelt,  du får akseptere at jeg har gått videre.  Det har du ingenting med. Osv.

Prøv å unngå å åpne opp for diskusjoner. Gi han minst mulig info iht det som gjelder ditt privat liv. Ungene kan gjerne fortelle hva dere har gjort etterpå, men han trenger ikke vite så mye om sånt på forhånd.  Osv. 

Fint med godt samarbeid.  Men når han begynner å legge seg oppi deres liv, er det beste samarbeidet at han får minst mulig innsikt i privatlivet. Og da får du også markert hvor grensene går. 

Anonymkode: c73d1...237

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AprilLudgate skrev (2 minutter siden):

At det kan være for tidlig å involvere en ny person i barnas liv kan han jo ha rett i, du sier jo ingenting om hvor lenge dere har vært sammen.

Angående det andre er svaret:

»Det var ditt valg, diskusjon ferdig». 

Vi har vært sammen siden desember, 1,5 år etter bruddet. 

Det kan godt hende at det er tidlig å finne seg en ny, men han fant seg jo en ny før han forlot meg 🙈 Valgte også bursdagen til minstejenta som dag å introdusere ny dame.. 

• Hjerte 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

"Det var DU som valgte å være svært så usømmelig da DU valgte å kaste bort ekteskapet fordi DU valgte å kjøre dobbelt med meg og din elskerinne. JEG er en singel kvinne som har brukt to år på å måte en god mann som virkelig setter pris på meg og den jeg er, noe DU ikke gjorde, jeg har det godt i det forholdet jeg er i nå. Om DU har noe sømmelighet og anstendighet igjen i deg så er du glad på mine vegne for at jeg har funnet meg en mann som setter mer pris på meg enn DU gjorde, og du ønsker meg lykke videre i livet. Jeg ønsker deg lykke videre i livet, men det blir ikke med meg, vi har en relasjon kun som foreldre til samme barn, utover det har vi ingen relasjon. Finn ut hva som gjør deg lykkelig og gå for det, du vet at du ikke var lykkelig med meg, for hadde du vært det hadde du aldri sveket meg og vært utro. Unn meg den lykken jeg nå har funnet, som jeg unner deg å finne virkelig lykke med en annen person. Heretter forventer jeg at DU opptrer høflig og sømmelig der vi møtes, enten det er med eller uten unger og nye partnere av deg eller meg."

Anonymkode: 6de07...8bf

Dette ☝️ Og som @Andro skriver enda lenger opp; du må aldri føye deg etter ham for å dempe konflikt. Da går han bare enda lenger neste gang. 

Og det er hans ønske etter å krangle og å være sur foran barna som skader dem, ikke det at stefaren til barna er en pliktfyllende og fin fyr som stiller opp for dem på begivenheter. Det var din eksmann som valgte å finne seg en elskerinne mens han var gift med deg, dette var hans valg. Han er åpenbart sur fordi du n har kommet lenger enn ham, han savner hushjelpen sin og vil ha deg tilbake av ren bekvemmelighet. Han står nå igjen som den stygge ulven og det mistrives han naturlig nok med. Men om han ikke kan gi slipp på de pubertale faktene sine, så ta ham med en runde på familievernkontoret. Ikke krangle/gå inn i slike ting. Kun kommunikasjon omkring barna, frem til han får roet seg ned. 

Anonymkode: 5a90d...2ca

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det kan godt hende at det er tidlig å finne seg en ny, men han fant seg jo en ny før han forlot meg 🙈 Valgte også bursdagen til minstejenta som dag å introdusere ny dame.. 

Oi, da var det jo tidlig å introdusere barna. 4 mnd inn i kjæresteforholdet ditt liksom... 😬 Og bare fordi eks'en var en plump idiot så trenger du likevel ikke å introdusere den ferske kjæresten din så tidlig..

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Du har ikke gjort noe galt. Gjør det som føles rett for deg og dine barn. Har du funnet en real og god mann så har du det og hvis barna er glade for å ha han i livet så kjør på. Din eks får seile sin egen sjø.

Anonymkode: 7bf93...5e2

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Oi, da var det jo tidlig å introdusere barna. 4 mnd inn i kjæresteforholdet ditt liksom... 😬 Og bare fordi eks'en var en plump idiot så trenger du likevel ikke å introdusere den ferske kjæresten din så tidlig..

Å introdusere han for barna såpass raskt , var ikke pga eksen. Men fordi vi bor på en liten plass der alle kjenner alle. Siden mitt eldste barn fikk vite det på ungdomskolen av foreldrene til sin venn  (…), så valgte vi å la de hilse på han. Så det ligger ikke noe hevn bak dette i det hele. 

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...