Gjest Gjest Skrevet 5. januar 2006 #1 Skrevet 5. januar 2006 hei, ser litt på muligheten og ta 2 fluer i en smekk,ha dåp og bryllup sammen,men jeg vil spørre dere om dere har noen erfaringer fra dere selv eller har vært med på det?
Angelheart Skrevet 5. januar 2006 #2 Skrevet 5. januar 2006 Min bror og hans kone holdt barnedåp og bryllup i ett. Det fungerte på den måten at de først hadde et helt vanlig bryllupsrituale og holdt så dåpsritualet da bryllupet var ferdig. Altså kom barnet opp til døpefonten på det tidspunktet da brudeparet normalt sett ville gått ut av kirken. Dette fungerte veldig bra, det, og presten der de gitfet seg (Bekkelaget kirke i Oslo) sa at han hadde flere slike "sammenslåtte" arrangement i året. I selskapslokalet var det da satt opp 2 gavebord, ett for brudeparet og ett for barnet. Et koselig arrangement!
Gjest Gjest Skrevet 5. januar 2006 #3 Skrevet 5. januar 2006 En veninne av mamma gjorde det. Døpte først da, og så giftet de seg etter hva jeg husker
tuji Skrevet 5. januar 2006 #4 Skrevet 5. januar 2006 Jeg har vært med på det. Alle trodde vi var invitert i dåp, men etterpå sto plutselig moren der i brudekjole, og så var det jammen bryllup også. Det var helt greit det. Det eneste er jo at barnet ikke får sin egen dag, da.
Gjest Gjest Skrevet 5. januar 2006 #5 Skrevet 5. januar 2006 ååååhh tuji,det var ikke verst å prøve å lure familien med bryllup etter dåpen,har litt lyst å overraske de også,men var det bare nærmeste familie som kom da?for hvis vi inviterer de vi har tenkt så skjønner de det...hm tenke tenke
tuji Skrevet 6. januar 2006 #6 Skrevet 6. januar 2006 Ja, det var bare 20 gjester. Fadderne var forlovere også. Etter dåpsgudstjenesten snek bruden seg ut mens vi andre tok bilder (skjønner ikke hvordan hun klarte det). Så spør barnefaren svigerfar sånn lett henslengt: "Du, nå når vi har døpt xxx, kan jeg ikke liksågodt få gifte meg med datteren din også?" Han svarte selvfølgelig at det var greit, hvorpå svigersønnen sier: "Du får gå ut og hente henne, da!" Og der står det en brud nederst i kirken! Stor stas, og de fikk reaksjonen til alle på video.
ashera Skrevet 6. januar 2006 #7 Skrevet 6. januar 2006 Jeg var vitne til noe liknende, men det var i høymessen en vanlig søndag og ikke en egen dåpsgudstjeneste. Da det var tid for dåp, spilte organisten opp med Mendelssohn istedet for "fylt av glede, dørene nederst i kirka ble åpnet og inn kom et fullt pyntet brudepar med dåpsbarnet på armen. De hadde greid å holde det hemmelig for alle unntatt brudens mor, som stresset så fælt kvelden før at de hadde røpet det hele. Det var både rørende og høytidelig, og førte til stor jubel og applaus fra menigheten.
tuji Skrevet 6. januar 2006 #8 Skrevet 6. januar 2006 Jeg må være ustabil, for jeg får tårer i øynene av å lese sånt...
G.A. Skrevet 6. januar 2006 #9 Skrevet 6. januar 2006 Planen vår har hele tiden vært å gifte oss i barnedåpen til vårt første barn. Rett å slett for å slå to i en smekk. Må bare få prøvd å få lage en baby først, noen som ser ut kommer til å ta tid.
Gjest Gjest Skrevet 6. januar 2006 #10 Skrevet 6. januar 2006 he he,ja jeg blir rørt og får frysninger av dette,jeg må snakke med min kjære...det hadde blitt billigere og bra.tusen takk for svar,bare kom med flere historier
Gjest Gjesta Skrevet 6. januar 2006 #11 Skrevet 6. januar 2006 Ja, det var bare 20 gjester. Fadderne var forlovere også. Etter dåpsgudstjenesten snek bruden seg ut mens vi andre tok bilder (skjønner ikke hvordan hun klarte det). Så spør barnefaren svigerfar sånn lett henslengt: "Du, nå når vi har døpt xxx, kan jeg ikke liksågodt få gifte meg med datteren din også?" Han svarte selvfølgelig at det var greit, hvorpå svigersønnen sier: "Du får gå ut og hente henne, da!" Og der står det en brud nederst i kirken! Stor stas, og de fikk reaksjonen til alle på video. ← Så utrolig kult
Pasha Skrevet 6. januar 2006 #12 Skrevet 6. januar 2006 kjenner et par stk som har gjort det på denne måten. Først døpt ungen sin og deretter giftet seg. Da har ingen av brudene skifet eller noe. Det ene paret holdt det hemmlig frem til etter dåpen. mens det andre skreiv det i innbydelsen
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå