Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hvor skal du reise i Egypt? Hvis du kun skal være i turistområdene i Sør-Sinai (Sharm el Sheikh, Dahab etc) trenger du kun Sinai-visum. Det får du gratis på flyplassen ved ankomst.

Var i Dahab i mars. Det er mye fint og mye ikke fullt så fint i Egypt. 😊 God tur!

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 1.5.2023 den 14.21):

Hvorfor skal du til Egypt når 90% av de som har vært der hater det? 

Jaha ja? Jeg er vel av de 10%, og har det som mitt favorittsted.
Mest å se og mest hyggelig litt utenfor allfarvei.

AnonymBruker
Skrevet

Vi skal også til Egypt i sommer. Jeg har meldt meg i flere facebook grupper. Mange tyskere som har Egypt som sin favoritt destinasjon så mange tyske sider og noen engelske. Vi skal til Hurghada og ifølge disse så koster visum 25$. Viktig å ha pengene klare og kjøpe visum i en eller annen kiosk ved ankomst. Så vi kommer til å gjøre det på den måten. den koster like mye for barn som for voksne. 

Til dere andre som kritiserer. Vi var i Egypt for 15 år siden og har ønsket oss tilbake siden. Vi elsket vannet og snorkling, utflukter og folket. De var hyggelige og gjestfrie. Mulig det har endret seg på disse årene, men det vet vi ikke før vi har prøvd. Kommer uansett til å være på hotell bortsett fra utflukter så begrenset hvor plaget vi kommer til å være på hotellområdet. Vi gleder oss masse og de mange gode tilbakemeldingene på tripadvisor og google kan nok ikke alle være kjøpt og betalt.

God tur :)

Anonymkode: d69ba...f75

Skrevet

Egypt har absolutt positive sider, men også negative. Vi var i Hurghada og hotellet var råflott. Vi spiste nesten alle måltider på hotellet. Vi var på pizza hut til lunsj noen ganger og McDonald’s. På McDonald’s kom det faktisk tiggere inn. De gikk fra bord til bord, men ble til slutt kastet ut. Da sto de heller utenfor vinduet og tagg.

Maten på hotellet var fantastisk hvor de laget omelett til de som ønsket det og vi fikk velge om vi ville ha grønnsaker eller ikke.

Ene kelneren på hotellet ville overta ene datteren min, hun kunne bo hos moren hans i Giza da han var på jobb i 14 dager. Han snakket om det nesten daglig. Datteren min var 6 år 😳

Hele hotell området var rent og pent. Utenfor hotellet var det veldig mye søppel på fortauene. I løpet av min tid der så så jeg ikke en eneste søppelbøtte utendørs. En dag vi skulle passere ett hun kom ei dame ut og kaster 3  søppelposer rett foran oss på fortauet. Alt ble kastet rett ut av døra.

Selgere og taxisjåfører var slitsomme hele tiden. Ikke før gått ut av hotellet hørte vi taxi taxi og special price for you. Vi tok taxi noen få ganger og ene gangen ble det spilt arabisk musikk for full guffe. Det var ett mareritt.

Pyramidene i Giza var veldig spesielt å oppleve. Snorkling var en fantastisk opplevelse. Føltes som vi i ett akvarium.

Jeg vet ikke om jeg vil tilbake igjen, kanskje den dagen jeg ikke har behov for å reise rundt lenger. 

AnonymBruker
Skrevet

Egypt er trygt dersom du er reisevant og vant til å reise i land som Afghanistan, Syria, Jemen og Somalia. Hvis du ikke er i den kategorien ville jeg seriøst revurdert reisen til Egypt. Til nød burde du kun reise til Sharm El Sheik og kun være på hotellet og kun reise på organiserte utflukter sammen med større grupper. Selv på hotellet må du passe deg. Noen ansatte eier ikke skrupler og er ute etter deg for etter eller annet, særlig hvis du er kvinne. 

Å gå rundt på gata på måfå bør du unngå for enhver pris. Da spørs det hvor hyggelig ferie det blir. Hvis du vil til midtøsten så reis heller til Israel.

Anonymkode: 5739e...c3c

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 1.5.2023 den 13.27):

Skal til Egypt i sommer og klarer ikke finne ut hvilken nettside jeg skal søke om elektronisk visa. Noen som har erfaringer og tips?

Anonymkode: 5e736...717

Du kan kjøpe på flyplassen eller jeg skal dit i juli og til meg kom det opp automatisk online søknad for visum.

Men er det syden fly regner jeg med de ordner når du kommer dit.

De er ikke så himla nøye vært til meg da. Jeg har ett gammelt ekteskaps papir der i fra etter ekteskap med en der i fra og det står på arabisk og vi er skilt for 14 år siden men funker fortsatt til å slippe inn uten visum så det har vel vært det mest verdifulle ved det ekteskapet. 😂. Men i år betalte jeg da for å være grei. 

Anonymkode: b3ab6...b86

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...