Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Skal til Egypt i sommer og klarer ikke finne ut hvilken nettside jeg skal søke om elektronisk visa. Noen som har erfaringer og tips?

Anonymkode: 5e736...717

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor skal du til Egypt når 90% av de som har vært der hater det? 

Anonymkode: f4b07...cbc

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

hvordan vet du det? Hva er det man hater der? 

Anonymkode: cde37...7a3

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (46 minutter siden):

Har du vært der, eller vet du bare hva "alle" mener basert på hva du har lest på nett? 

Anonymkode: 65513...7f0

• Liker 1
Skrevet

Ikkje reis åleine. Ha med deg eit mannfolk. 

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (48 minutter siden):

Da er jeg glad for at jeg er blandt de 10% som ikke hatet det.

Mye å se som en kun har fra historiebøker, mange flotte fisker å se på når en snorkler, garantert oppholdsvær, mange gode desserter. Det eneste plagsomme må være selgerene ved disse bodene langs veien opp til gravkammer og ruiner, selgerene i andre vanlige butikker er veldig hyggelige og hjelpsomme.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Nattens rytter skrev (8 minutter siden):

Ikkje reis åleine. Ha med deg eit mannfolk. 

Du får bli med du

Anonymkode: 401b6...304

AnonymBruker
Skrevet

Så lenge du er inne på resorta så er du good :)

Anonymkode: b1436...675

AnonymBruker
Skrevet
Nattens rytter skrev (1 minutt siden):

Hugsar då ein CBS-journalist vart antasta og forsøkt voldtatt då ho rapporterte frå Tahir-plassen i Kairo under protestane mot president Mubarak i 2011. 😬

https://www.dailymotion.com/video/xh25aa

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hugsar då ein CBS-journalist vart antasta og forsøkt voldtatt då ho rapporterte frå Tahir-plassen i Kairo under protestane mot president Mubarak i 2011. 😬

https://www.dailymotion.com/video/xh25aa

Hm...

Overskriften i VG nå er; 

Brann i tunnel; så vi bør aldri kjøre bil igjen? 

(Og det er i dag, ikke 12 år siden)

(Og det er faktisk en brann, ikke forsøk på å starte en brann) 

Nordmenn, altså 😜

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hm...

Overskriften i VG nå er; 

Brann i tunnel; så vi bør aldri kjøre bil igjen? 

(Og det er i dag, ikke 12 år siden)

(Og det er faktisk en brann, ikke forsøk på å starte en brann) 

Nordmenn, altså 😜

Du har aldri vore i Egypt, forstår eg? 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (48 minutter siden):

Du har aldri vore i Egypt, forstår eg? 

Tre ganger. 

Mye kultur og historie. Gjestfrihet. Luksus og opplevelser, om man har pengene. 

Et sted man absolutt bør besøke en gang i livet. 

Litt slitsomt i turistområdene. Men har man reist og levd noen år går det også helt fint. Selv om man er blond kvinne. Bare å smile, nikke, og overse. 

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Vennina mi skulle de kjøpe for 20 kameler, skummelt å være blond 😬 😄

Anonymkode: 1740a...68e

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Prøv Reiseeksperten på Facebook i stedet, du får mer seriøse svar der. Alt utenfor Norges grenser, med mindre det er Strømstad eller syden, er livsfarlig skal man tro flertallet her inne.

Anonymkode: 92405...3ac

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Mange spennende steder jeg kunne tenke meg å se i Egypt, men vet ikke om det frister å besøke landet igjen. Har vært der kun én gang, da eldste var 11 mnd gammel. Pga baby reiste vi lite rundt. 
Min begrensede erfaring (fra Hurghada) er at maten er nydelig (men vi ble selvsagt dårlige i magen), folka ikke spesielt hyggelige, og selgerne ekstremt pågående.

Anonymkode: 6628e...8e1

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Har du vært der, eller vet du bare hva "alle" mener basert på hva du har lest på nett? 

Lol jeg har faktisk bodd i Egypt pga jobb. I Cairo og Port Said. På en måte var det helt jævlig, for det er så kulturkræsj. Men jeg elsket maten, cafèkulturen, det sosiale. Også liker jeg arabisk interiør så det er mye bra shopping på markedene, for de som er interessert i sånt. Egyptere flest har et kvinnesyn som er helt crazy, og hater alle som ikke er muslimer. Du må for all del ikke si du er singel eller ateist, da blir de sinte. 

Skal sies at Egypt har en del steder som er verdt å se likevel. Pyramidene i Giza / flere museer i Cairo f.eks. Og Alexandria er faktisk en ganske trivelig by. Maten er supergod. Mye fattigdom og mye MAS. Lønner seg å ha med seg mannfolk om du skal ut døra. Kom meg aldri til Sharm el Sheikh og disse turiststedene, så de vet jeg ikke noe om. Jeg fylte ikke ut noe visumgreier på forhånd, ble ordnet på flyplassen om jeg husker rett (5 år siden jeg bodde der). 

Anonymkode: efee6...e1d

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Lol jeg har faktisk bodd i Egypt pga jobb. I Cairo og Port Said. På en måte var det helt jævlig, for det er så kulturkræsj. Men jeg elsket maten, cafèkulturen, det sosiale. Også liker jeg arabisk interiør så det er mye bra shopping på markedene, for de som er interessert i sånt. Egyptere flest har et kvinnesyn som er helt crazy, og hater alle som ikke er muslimer. Du må for all del ikke si du er singel eller ateist, da blir de sinte. 

Skal sies at Egypt har en del steder som er verdt å se likevel. Pyramidene i Giza / flere museer i Cairo f.eks. Og Alexandria er faktisk en ganske trivelig by. Maten er supergod. Mye fattigdom og mye MAS. Lønner seg å ha med seg mannfolk om du skal ut døra. Kom meg aldri til Sharm el Sheikh og disse turiststedene, så de vet jeg ikke noe om. Jeg fylte ikke ut noe visumgreier på forhånd, ble ordnet på flyplassen om jeg husker rett (5 år siden jeg bodde der). 

Anonymkode: efee6...e1d

Det var ikke deg jeg siterte 😜

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...