AnonymBruker Skrevet 1. mai 2023 #1 Skrevet 1. mai 2023 Vært vant til å vaske håret hver dag (pga modelljobb hvor man må være ren i håret hver dag) Men siden nyttår har jeg avvennet det til å bli vasket meget sjelden. Kanskje en gang per 14 dag. Men for hver dag som går uten vask, jo mer flass kommer til. Hvorfor? Jeg bruker en dyr sjampo fra apoteket som er beregnet på fet hodebunn og flass. Føler meg skikkelig ekkel med flaskene hodebunn Anonymkode: ff73e...a2b 1
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2023 #2 Skrevet 1. mai 2023 Men kanskje det finnes en mellomting av daglig og hver 14 dag? Hva med hver 3 dag for eksempel? 14 dager er lenge uten hårvask. Anonymkode: 75aa2...205 1
n_97 Skrevet 1. mai 2023 #3 Skrevet 1. mai 2023 Regner med du skyller gjennom med vann daglig? Det burde holde. Kan være noe medisinsk som all vaskingen har kamuflert. Eller så er det sjampoen du ikke tåler?
Forundret.. Skrevet 1. mai 2023 #4 Skrevet 1. mai 2023 Hvilken shampoo er det du bruker i fra apoteket?
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2023 #5 Skrevet 1. mai 2023 Finn ut hvorfor du flasser. Det kan være du har hudsykdom som krever spesialshampoo. Noen ganger starter det med flass. År senere kan man merke at huden blir rødere eller begynne flasse også. Gå til hudlege Anonymkode: b5829...6fd 1
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2023 #6 Skrevet 1. mai 2023 Forundret.. skrev (52 minutter siden): Hvilken shampoo er det du bruker i fra apoteket? Anonymkode: ff73e...a2b
Forundret.. Skrevet 1. mai 2023 #7 Skrevet 1. mai 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Anonymkode: ff73e...a2b Den bruker jeg også i perioder, ca hver 3-4 mnd. Når jeg får utslett så bruker jeg den i en ukes tid og så er jeg helt fin igjen. Jeg begynner å få effekt etter noen dager. Det er den eneste som fungerer på meg. Kanskje du må ta en uke der du vasker håret titt og så gå tilbake til å ha "vaskestopp" ..?
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2023 #8 Skrevet 1. mai 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Vært vant til å vaske håret hver dag (pga modelljobb hvor man må være ren i håret hver dag) Men siden nyttår har jeg avvennet det til å bli vasket meget sjelden. Kanskje en gang per 14 dag. Men for hver dag som går uten vask, jo mer flass kommer til. Hvorfor? Jeg bruker en dyr sjampo fra apoteket som er beregnet på fet hodebunn og flass. Føler meg skikkelig ekkel med flaskene hodebunn Anonymkode: ff73e...a2b Herrefred… Det er jo ikke noe rart du flasser, både hår og hodebunn er jo skitten! Vask håret annenhver eller tredjehver dag med denshampoen du har brukt tidligere så skal du se at flasset forsvinner. Vask i kaldt vann, lunkent når du skyller ut balsam fra tuppene og skyll på nytt med kaldt vann. Ser ikke poenget med å tyne håret over mange dager? Vask det jevnlig. Ikke alle kan gå en uke mellom hver vask. Anonymkode: c82d8...8a6 1
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2023 #9 Skrevet 1. mai 2023 Sikker på at det er flass og ikke tørr hodebunn? Anonymkode: 56ea8...afc
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2023 #10 Skrevet 1. mai 2023 n_97 skrev (1 time siden): Regner med du skyller gjennom med vann daglig? Det burde holde. Kan være noe medisinsk som all vaskingen har kamuflert. Eller så er det sjampoen du ikke tåler? Er ikke ts men vil prøve å skylle oftere istedet for å vaske, men kan man da bruke balsam i tuppene de gangene men bare vil skylle hodebunnen? Får så sprøtt hår av vann Anonymkode: 5fad8...649
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2023 #11 Skrevet 1. mai 2023 AnonymBruker skrev (51 minutter siden): Herrefred… Det er jo ikke noe rart du flasser, både hår og hodebunn er jo skitten! Vask håret annenhver eller tredjehver dag med denshampoen du har brukt tidligere så skal du se at flasset forsvinner. Vask i kaldt vann, lunkent når du skyller ut balsam fra tuppene og skyll på nytt med kaldt vann. Ser ikke poenget med å tyne håret over mange dager? Vask det jevnlig. Ikke alle kan gå en uke mellom hver vask. Anonymkode: c82d8...8a6 Jeg synes ikke håret er skittent annet enn flasset. Jeg prøver jo å vende håret mitt til å klare seg fint uten nærmest daglig shampo. De med dreads lar det jo gå evigheter mellom hver vask. Anonymkode: ff73e...a2b
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2023 #12 Skrevet 1. mai 2023 Forundret.. skrev (54 minutter siden): Den bruker jeg også i perioder, ca hver 3-4 mnd. Når jeg får utslett så bruker jeg den i en ukes tid og så er jeg helt fin igjen. Jeg begynner å få effekt etter noen dager. Det er den eneste som fungerer på meg. Kanskje du må ta en uke der du vasker håret titt og så gå tilbake til å ha "vaskestopp" ..? Så du bruker denne hver gang du shamponerer håret i de periodene hvor utslettet kommer? Hvilken shampo bruker du når du ikke bruker denne? Anonymkode: ff73e...a2b
viren Skrevet 1. mai 2023 #13 Skrevet 1. mai 2023 Du kan få fet hodebunn av å vaske håret for sjeldent, og da får du flass. Som noen sier over her bør du nok vaske håret (langt) oftere. Det KAN også være sopp (som igjen kan være forårsaket av for sjeldne hårvasker). Det finnes spesialsjampoer for å redusere soppmengden.
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2023 #14 Skrevet 1. mai 2023 Du får kjip hodebunn fordi hårvask hver 14 dag passer de færreste. Du kan helt fint vaske hver 2-3 dag. Anonymkode: e88eb...291
LilleMy1989 Skrevet 1. mai 2023 #15 Skrevet 1. mai 2023 Du må jo vaske håret og hodebunn 🤣😊 Her får jeg flass, vond og øm hodebunn og kløe til lengre jeg går uten hårvask. Får nesten aldri fett hår men må likevel vaske det flere ganger i uken 😊 Før vasket jeg det 1-2 ganger i uken og da ble jeg også værre og værre i hodebunn. Prøv å vask litt oftere 👌
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2023 #16 Skrevet 1. mai 2023 viren skrev (4 minutter siden): Du kan få fet hodebunn av å vaske håret for sjeldent, og da får du flass. Som noen sier over her bør du nok vaske håret (langt) oftere. Det KAN også være sopp (som igjen kan være forårsaket av for sjeldne hårvasker). Det finnes spesialsjampoer for å redusere soppmengden. Skjønner. Hele tiden tenkt det var omvendt jeg, at hår og hodebunn har godt av å bli litt være i fred. Istedetfor å vaske vekk det naturlige fettet. Leser jo ofte om det i blader osv om folk som sjelden vasker håret og det er flottere enn noen sinne Anonymkode: ff73e...a2b
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2023 #17 Skrevet 1. mai 2023 Hvor ofte vasker og renser du huden i ansiktet? Hver 14 dag? Det legger seg forurensning og dritt i hår og hodebunn hver dag. Du har tydelig sensitiv hodebunn. Bruk en rensende sjampo og et beroligende serum for sensitiv hud. Vask vertfall hver tredje dag. Anonymkode: 60ebb...602
Forundret.. Skrevet 1. mai 2023 #18 Skrevet 1. mai 2023 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Så du bruker denne hver gang du shamponerer håret i de periodene hvor utslettet kommer? Hvilken shampo bruker du når du ikke bruker denne? Anonymkode: ff73e...a2b Ja, jeg har på en måte en syklus hvor hodebunnen er ok i ca tre-fire mnd og så må jeg ta ca en uke med den sjampoen, vasker da annenhver dag. Nå for tiden bruker jeg By Veira, repair. Tidligere har jeg brukt andre. Nå vasker jeg håret ca annenhver dag +-.
Forundret.. Skrevet 1. mai 2023 #19 Skrevet 1. mai 2023 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Skjønner. Hele tiden tenkt det var omvendt jeg, at hår og hodebunn har godt av å bli litt være i fred. Istedetfor å vaske vekk det naturlige fettet. Leser jo ofte om det i blader osv om folk som sjelden vasker håret og det er flottere enn noen sinne Anonymkode: ff73e...a2b Men menes det ikke at håret og hodebunnen får fred fra såpemidler? Altså at det uansett skylles godt? Jeg vet om dem som rengjør håret med aloe vera istedet for shampoo.
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2023 #20 Skrevet 1. mai 2023 Å gå 14 dager uten å vaske hodebunnen..? Skyller du bare med varmt vann? Høres ikke helt hygienisk ut.. Anonymkode: be9a7...592
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå