Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Selv om antallet er normalt er det ikke sikkert at sædcellene er befruktningsdyktige.

Skrevet

Hvis det er den testen jeg tror, så gir den ingen klare svar da. Den sier jo ingenting om hvilken form spermen har/er i. Den sier bare om man har over eller under 20 mil sperm. Så man bør jo uansett gå til lege og få det undersøkt ordentlig.

Vi leverte sperm prøve på volvat, det tok 1 uke og få time, og resultatet fikk vi 25 min etter at prøven var levert, av legen der og da. Tror vi betalte ca 500 kr for det. Tror den hjemmetesten koster ca det samme.

Skrevet

Som sagt aner jeg ingenting om sånt, men tenkte kanskje det kunne være til nytte eller opplysning for noen av dere prøvere. Men hvis den er ubrukelig er jo det dumt. :sjenert:

Skrevet

Men det var jo snilt at du tenkte på oss, da! :blomst:

Skrevet

Har skrevet om testen før her inne, og sakser fra tidligere innlegg:

Sånn hjemmetest fås nå på de fleste apotek i Norge.

Problemet er at den måler en ting; om konsentrasjonen av spermier er over eller under 20 millioner per ml, et mål WHO har satt som tegn på fruktbrhet hos menn.

denne testen gir altså bare en pekepinn, og det er andre faktorer også som spiller inn som testen ikke måler; som forholdet raske/sene svømmere, misdanelser hos spermiene(to hoder/to haler). En lav konsentrasjon kan også oppveies av stort volum, der varierer det også mellom menn.

Testen koster rundt 500 kr, og uansett svar så må du oppsøke lege for å komme noe videre med spørsmålene.

Skrevet

men dersom testen viser under det antallet så kommer man seg kasnkje fortere til legen?

..bare vente et par år også koster testen kanskje en 100lapp

Skrevet

Min mann tok en slik test, og for å være ærlig gjorde den oss mer forvirret enn klokere for å si det sånn. Jeg velger å ikke helt stole på det.. Synd egentlig, for man kan jo ha nytte av slike tester.

Skrevet

“ Forskerne har utstyrt testen med en kunstig oppbygd livmorhals som sædcellene skal svømme forbi. Deretter blir de talt opp, og hvis det er tilstrekkelig mange, vil en rød linje indikere en positiv test.”

De gamle typen måler kun om de kunne svømme, og ga likt utslag om de svømte rundt i ring eller var i fin form.

Gjest Isabellas
Skrevet

Kan de svømme i ring, alle sammen??? Dumt sprøsmål kanskje, men det visste jeg ikke....

Skrevet

For mannen min sin del så hadde ikke en sånn test funket. For han har klart og gjøre meg gravid hele 6 ganger på 1,5 år. Og han har 7,5 mil sperm, 60% av de er døde, de er trege og mange deformerte. Jeg mister hver gang, antageligvis fordi de er deformerte. Men og gjøre meg gravid klarer han jo utrolig nok. Legen kan ikke fatte og forstå hvordan det er mulig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...