Gå til innhold

Progressive eller vanlige linser? (Nærsynt)

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Strever veldig med synet om dagen, da jeg er nærsynt og ser veldig greit på kort avstand. Kan fint gå uten briller når jeg er hjemme eller på jobb. Men når jeg går rundt ute eller steder med mye inntrykk ser jeg så dårlig, og blir anspent og trett i øynene. Ikke så glad i å bruke brillene jeg har fått, og jeg blir anspent i øynene når jeg har de på innendørs. Finner liksom ikke utav dette, og føler alltid synet er litt dårlig, eller jeg alltid er litt sliten i øynene. Tar brillene av og på. Bør jeg forsøke linser? Isåfall hvilke type? Er progressive linser bedre for denne type syn?

Anonymkode: 1420f...6c1

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det tar tid å venne seg til briller. Du blir sliten i øynene i starten med briller. Du burde ikke drive å ta de av og på hele tiden. Jeg pleide å gå uten briller hjemme av samme årsak som deg, men synet har blitt verre, så bruker de mye hjemme også, men av og til tar jeg de av meg, om jeg føler behov for det. 

Venn deg til brillebruken, og blir det ikke bedre etter en måneds tid så oppsøker du synssenteret du var hos og forklarer problemet. 

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Strever veldig med synet om dagen, da jeg er nærsynt og ser veldig greit på kort avstand. Kan fint gå uten briller når jeg er hjemme eller på jobb. Men når jeg går rundt ute eller steder med mye inntrykk ser jeg så dårlig, og blir anspent og trett i øynene. Ikke så glad i å bruke brillene jeg har fått, og jeg blir anspent i øynene når jeg har de på innendørs. Finner liksom ikke utav dette, og føler alltid synet er litt dårlig, eller jeg alltid er litt sliten i øynene. Tar brillene av og på. Bør jeg forsøke linser? Isåfall hvilke type? Er progressive linser bedre for denne type syn?

Anonymkode: 1420f...6c1

Jeg er nærsynt og bruker linser,  er i utgangspunktet fornøyd, Men, når jeg skal se små bokstaver på svært nært hold så sliter jeg veldig. Vet ikke om det finnes progressive linser, men en må nesten velge med linser, se godt nært eller på avstand,  ihvertfall om du har en del minus 

Edit: ser det finnes progressive linser. Men de er dobbelt så dyre som det jeg bruker nå

Endret av Topsi
Skrevet

Ville gjort følgende: bruk briller eller linser på morgenen, gå deg en tur uten briller eller linser (helst i skogen og i sollys), ta på det motsatte av det du brukte om morgenen på kvelden. Da sparer du øynene og nakken, samt unngår infeksjoner.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...