Gjest gjest Skrevet 5. januar 2006 #1 Skrevet 5. januar 2006 disse butikkene, h&m, lindex, cubus, vero moda, only, byounfg, kappahl osv.. e det kamrea i prøverommene? er det lov??man står jo trossalt naken.. kom til å tenke på dette da jeg stod i prøverommet i går, kliss naken og tukla og styra og stelte med den ene genseren jeg ikke fikk av meg igjen, hadde s ikkert vært vanvittig morsomt å se på :grine2: men en annen ting er at det er kanskje ikke lov, men jeg tror kanskje at det skjer veldig mye stjeling akkurat på prøverommene.. hm..
Gjest lilletroll Skrevet 5. januar 2006 #2 Skrevet 5. januar 2006 Ja finner jeg ut at det er KAMERA i prøverommene skal jeg jammen meg slutte å prøve der....og da kan det jo bli lite handling...
Gjest Gjesta Skrevet 5. januar 2006 #3 Skrevet 5. januar 2006 På somme h&m-butikker er det klistermerke på speilene i prøverommet om at "lokalet er videoovervåket", så der går jeg alltid utifra at der er kamera (selv om det ikke nødvendigvis er tilfelle,...) Hørte en gang at så lenge det står opplyst om videoovervåking, så er det lov.
Paradokset Skrevet 5. januar 2006 #4 Skrevet 5. januar 2006 Skal du videoovervåke et område må du melde det til Datatilsynet. Toalett, prøverom etc er ikke tillatt å overvåke, selv om det er privat område(butikk etc). Om det er kamera på prøverommet kan du melde butikken til politiet.
Gjest Gjest Skrevet 5. januar 2006 #5 Skrevet 5. januar 2006 Jeg pleier å se meg om i rommet og spesielt i taket når jeg prøver klær, liker ikke tanken på at noen skal filme meg mens jeg står halvnaken... Har ikke sett noen kameraer inni prøvebåsene ennå, bare uttafor
Ladyen Skrevet 5. januar 2006 #6 Skrevet 5. januar 2006 Men nå snakker vi ikke om store nrk-kameraer. Disse kameraene kan vel være bittesmå ? Jeg prøver ikke klær i små båser uansett.
Pasha Skrevet 5. januar 2006 #7 Skrevet 5. januar 2006 kamera er vel gjerne plassert på utsiden av prøverommene og man prøver vel adlri klær HELT naken? håper virkelig ingen prøver truser o.l før man kjøper dem? (i allefall uten å sin egen på underst) toppløs forstår jeg at folk står (til bh prøving o.l) men helt naken?
Gjest Gjesta Skrevet 5. januar 2006 #8 Skrevet 5. januar 2006 Aner ikke. Og har vel egentlig sterk tvil om at det er vanlig. Så sterk tvil at jeg velger å ikke forholde meg til det. Men jeg prøver da aldri klær helt naken. Har i alle tilfeller undertøy på.
Gjest Gjest Skrevet 5. januar 2006 #9 Skrevet 5. januar 2006 Ifølge norsk lov er det ikke lov å sette opp videokameraer inne i prøverommene, ei heller iunne på toaletter. Dette er en intimsfære der folk som regel er avkledde/nakne. Hvis du ser noe slikt, meld fra til politiet og Datatilsynet v/ Georg Apenes.
Gjest Miloine Skrevet 6. januar 2006 #10 Skrevet 6. januar 2006 Ifølge norsk lov er det ikke lov å sette opp videokameraer inne i prøverommene, ei heller iunne på toaletter. Dette er en intimsfære der folk som regel er avkledde/nakne. Hvis du ser noe slikt, meld fra til politiet og Datatilsynet v/ Georg Apenes. ← Nemlig! Selve butikken er nok video overvåket, og det opplyses det også om, men det er ikke overvåket inne på et prøverom! Så på et program fra USA en gang, og da var speilet i prøverommet et vindu for de som satt på andre siden
Tinken Skrevet 11. januar 2006 #11 Skrevet 11. januar 2006 Nemlig! Selve butikken er nok video overvåket, og det opplyses det også om, men det er ikke overvåket inne på et prøverom! Så på et program fra USA en gang, og da var speilet i prøverommet et vindu for de som satt på andre siden ← Fysj og fy! Hadde eksplodert i vinkel hvis jeg hadde funnet ut av det hvis jeg hadde vært den som prøvde klær.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå