Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er dette normalt når man ammer? Jeg delammer men har verdens største søtsug, det er helt forferdelig. Kan spise en stor sjokolade om dagen, hver dag. I tillegg blir jeg ikke mett, spiser porsjon etter porsjon med middag. Har lagt på meg 5 kg ETTER fødsel. Hadde ekstrem svangerskapskvalme og la på meg svært lite under svangerskapet

Anonymkode: 4df26...27c

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Veldig vanlig å være ekstremt sulten når man ammer. Selv synes jeg det var verst de første 4 ukene, etterhvert har det blitt litt mindre, men spiser fortsatt mer enn vanlig føler jeg. Du trenger ca 500 kcal ekstra per dag for å kompensere for energien som går med til å produsere melk. Hvis du gikk ned i vekt under svangerskapet kan det hende kroppen din har behov for mer enn dette også. Å slanke seg mens man ammer er i alle fall ikke bra, da miljøgifter du har lagret i fettvevet vil gå over i morsmelka. Så spis med god samvittighet (men kanskje noen skiver ekstra i stedet for en plate sjokolade). 

Anonymkode: 713c1...2b7

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Er dette normalt når man ammer? Jeg delammer men har verdens største søtsug, det er helt forferdelig. Kan spise en stor sjokolade om dagen, hver dag. I tillegg blir jeg ikke mett, spiser porsjon etter porsjon med middag. Har lagt på meg 5 kg ETTER fødsel. Hadde ekstrem svangerskapskvalme og la på meg svært lite under svangerskapet

Anonymkode: 4df26...27c

Veldig vanlig! Hater amming pga det, hormonene gjorde at jeg fikk søtsug likt som ved pms. Dette skyldes lavt østrogennivå når man ammer. Hjalp meg å spise mye proteiner, egg til frokost osv..

Anonymkode: 9e059...744

AnonymBruker
Skrevet

Yep, det er dessverre en myte at ALLE bare raser ned i vekt av å amme😅 Uff, det er trasig. 

Anonymkode: b9c7a...519

AnonymBruker
Skrevet

Droppet ammingen selv grunnet dette, etter ca 6 uker. Kommer ikke til å amme nestemann. 

Anonymkode: 74eeb...73b

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde også ulvehunger. Det som noen ganger kunne mette litt var mat rik på fett og protein. Kunne spise til jeg var kvalm og stappa, og fremdeles være sulten. 

Anonymkode: 5abad...ffb

AnonymBruker
Skrevet

Har ammet i 14mnd, ammer betydelig mindre nå selvsagt, men ja! De første månedene, jeg tuller ikke, spiste jeg så enormt dårlig. Var godtepose på godtepose, og ble aldri mett. Gikk NED i vekt til tross for at jeg ikke hadde en eneste dag uten godteri.

Har begynt å stabilisere seg nå når barnet har begynt å spise mer fast føde, men når ungen er dårlig (sist hadde vi omgangssyke og barnet ville bare amme), så var det påån igjen. Var ikke så enormt søtsug med første barnet!

Synes det er kjempevanskelig. Føler meg jo aldri mett. 😮💨

Anonymkode: 467b9...268

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...