AnonymBruker Skrevet 1. mai 2023 #1 Skrevet 1. mai 2023 Sommeren nærmer seg, og hvert år vegrer jeg meg for å vise meg i shorts og kjoler og skjørt som ikke har ankellengde. Dette er fordi jeg har ganske mørke kroppshår, så de synes dersom jeg ikke barberer omtrent daglig. Jeg blir full av nupper og røde prikker når jeg barberer så ofte, så det blir som å velge mellom pest og kolera. Noen som har tips til gode fuktighetskremer etc som kan forhindre dette? Bruker selvfølgelig bodylotion eller olje daglig fra før. Anonymkode: 65b6a...2e5
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2023 #2 Skrevet 1. mai 2023 Jeg fikk tips av legen om å bruke Hibiscrub etter barbering, og det har funket bra. Anonymkode: 6c38b...6ef
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2023 #3 Skrevet 1. mai 2023 Du bør skrubbe leggene først med en type peeling eller noe, for å få løs hår som er halvveis eller helt inngrodde, slik at barberhøvelen når lettere over. Når du er ferdig med å barbere, så bruk en after cool/ cooling balm med en bakteriedrepende funksjon. Anonymkode: 26a4d...0dd 1
flusa Skrevet 1. mai 2023 #4 Skrevet 1. mai 2023 (endret) Jeg bruker en body skrubb først,så dusjsåpe/såpe mens jeg barberer. Etter barbering liker jeg best å smøre meg med bio oil,syns den gir masse fukt til huden. Og jeg får ikke røde nupper/prikker. Nå og utover sommeren epilerer jeg. Det holder seg glatt lenge,så jeg slipper shave så ofte. Blri rød til å begynne med,men går fort over. Endret 1. mai 2023 av flusa
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå