Fiskegrateng Skrevet 1. mai 2023 #1 Skrevet 1. mai 2023 Må man slå opp pasienten for å se en epikrise eller blir man automatisk varslet at det kom en ny dokument?
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2023 #3 Skrevet 1. mai 2023 Du må si litt mer her. Fastlegen? Lege på sykehus? Er epikrisen sendt spesifikt til den legen, eller til noen andre? Anonymkode: 87ece...4b6 1
Fiskegrateng Skrevet 1. mai 2023 Forfatter #4 Skrevet 1. mai 2023 45 minutter siden, AnonymBruker said: Du må si litt mer her. Fastlegen? Lege på sykehus? Er epikrisen sendt spesifikt til den legen, eller til noen andre? Anonymkode: 87ece...4b6 Når pasienten skrives ut fra behandling, blir det sendt epikrise til fastlege og henvisende lege. Når de logger seg inn på systemet, kommer det opp en meldig at de har fått en ny dokument, eller kommer det opp når de slår opp pas.? 2
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2023 #5 Skrevet 1. mai 2023 Alt havner i kjernejournalen din som fastlegen leser. Anonymkode: 080c7...3bd 1
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2023 #6 Skrevet 1. mai 2023 Fiskegrateng skrev (20 minutter siden): Når pasienten skrives ut fra behandling, blir det sendt epikrise til fastlege og henvisende lege. Når de logger seg inn på systemet, kommer det opp en meldig at de har fått en ny dokument, eller kommer det opp når de slår opp pas.? Avhenger litt av de lokale systemene, men fastlegen får stort sett beskjed om at det ligger nye innkommende dokument til behandling. Samme for sykehusleger, men der er det mye mer tilfeldig om de får tilbakemelding på de pasientene de henviser, enten fordi det ikke sendes epikrise til henvisende lege eller fordi sekretær legger det til en annen lege. Da kan det være de må inn på pasienten for å sjekke, og det gjør man bare hvis det er behov for det. Generelt må alle epikriser sendes til legen personlig hvis de skal få varsel om dokumentet. Anonymkode: 87ece...4b6
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2023 #7 Skrevet 1. mai 2023 I joutærnalsystemet vi bruker, kommer epikriser til min innboks, og så signerer jeg dem inn i journalen når jeg har åpnet og lest dem. Anonymkode: cc201...2a7 3
Fiskegrateng Skrevet 1. mai 2023 Forfatter #8 Skrevet 1. mai 2023 10 minutter siden, AnonymBruker said: I joutærnalsystemet vi bruker, kommer epikriser til min innboks, og så signerer jeg dem inn i journalen når jeg har åpnet og lest dem. Anonymkode: cc201...2a7 Hvorfor vises ikke fastlege på tilgangslogg?(der du kan sjekke hvem som har sett i din journal)?
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2023 #9 Skrevet 1. mai 2023 Fiskegrateng skrev (2 minutter siden): Hvorfor vises ikke fastlege på tilgangslogg?(der du kan sjekke hvem som har sett i din journal)? Fastlegene bruker egne systemer som som regel ikke har den funksjonen opp mot helsenorge. Anonymkode: 87ece...4b6 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå