Gå til innhold

Forstyrret menstrasjon etter korona

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei! Jeg som mange andre har tatt vaksine mot korona og hadde siste runde med smitte i januar. Etter den runden opplever jeg at jeg blør ekstremt mye når jeg har mensen. Såpass mye at jeg har vært hjemme fra jobb en gang, måtte dra fra jobb midt på dagen da jeg hadde blødd ut alt av klær. Er ikke pysete og tåler mye, men første dag med menstrasjon er heftig! Styrtblødning og mye smerter. Er det flere som har det slik? 

Jeg har vært hos både lege og gynekolog, jeg ønsker egentlig bare å høre om det er flere som også plages. 

Anonymkode: e85b6...3f5

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har fått mer klumper i blødningen etter at jeg hadde korona første gang. Er fortsatt regelmessig og ingen endring i smerte bortsett fra første mens etter sykdom. Men føler pms er blitt verre og mer «uforutsigbart». Aner ikke om dette har noe med korona å gjøre eller tilfeldig, nærmer meg 40 så endringer i mensen er jo normalt i denne alderen 

Anonymkode: 26330...744

AnonymBruker
Skrevet

Pms her er også ganske kjip og lang, starter rundt eggløsning og er vel den verste perioden, før det går litt bedre noen dagen før mensen slår til. Men blør så mye, er sjeleglad det er fri i dag for kunne ikke dratt på arbeid slik det er nå i dag.. 

ts 

AnonymBruker
Skrevet

merker ingen forskjell. tok to vaksiner og fikk covid først i år.

Anonymkode: 2b948...1d0

AnonymBruker
Skrevet

Merket ingen forkjell her, tok 3 doser og hadde en runde med covid sykdom årsskiftet 21/22. I 30 årene, aldri vært plaget med menstruasjon men har underliggende sykdom ifht covid.

Anonymkode: 41435...dbb

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er ikke vaksinert, men var covid syk i høst og har fått uregelmessig mens i etterkant. Gikk ca 2 mnd uten mens denne perioden. Blitt ekstremt var for lyder også🥹det skjærer gjennom hodet.

Anonymkode: 7bb24...381

Skrevet

Tråden er ryddet for helseskadelig innhold (vaksinemotstand), spekulasjoner og svar til dette 

Perelandra, mod. 

AnonymBruker
Skrevet

Hm, interessant. Jeg hadde covid i sommer, og min syklus har vært helt tullete siden. Lengre syklus og blødninger, kraftigere blødninger, mer kramper og pms symptomer. Trodde først det var fordi jeg gjorde store omlegginger i kosthold at det ble sånn. Kan såklart fortsatt være pga det, men skal være åpen for at det var pga covid.

Er forøvrig ikke vaksiner. Har ikke hatt noen andre senvirkninger. 

Anonymkode: cf993...3fe

AnonymBruker
Skrevet

Uten mens i 8 måneder. Stress og vaksiner. Var til akupunktør som nesten fikk mensen i gang igjen. Er stresset igjen. Utsatt igjen. 

Anonymkode: a136a...961

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hm, interessant. Jeg hadde covid i sommer, og min syklus har vært helt tullete siden. Lengre syklus og blødninger, kraftigere blødninger, mer kramper og pms symptomer. Trodde først det var fordi jeg gjorde store omlegginger i kosthold at det ble sånn. Kan såklart fortsatt være pga det, men skal være åpen for at det var pga covid.

Er forøvrig ikke vaksiner. Har ikke hatt noen andre senvirkninger. 

Anonymkode: cf993...3fe

Ts her.. er samme her! Men ekstrem kraftig blødning på dag nr 1, såpass at det er grunn til å holde seg hjemme.. blør gjennom alt, tross Super tampong. Gynekologen fortalte at han hadde mange pasienter med samme problemstilling, men kunne ikke si om det va grunnet covid eller ikke. For lite forskning på det per dags dato, men han kunne si «off the record» at han så en sammenheng. Det er utrolig slitsomt! 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...