Tinyspoon Skrevet 1. mai 2023 #1 Skrevet 1. mai 2023 Hei så. Jeg har fulgt med syklusene mine de siste 7-8 mnd syklusen blir bare lengre å lengre. Startet med 24 så 36 så 41 så 44 å nå er jeg på dag 50 uten mens. Legene hadde ikke så mye å si på saken og hat tatt gynekologisk undersøkelse og blod prøver å alt er «fint». Jeg har vært hær inne å lest tidligere og flere hær har opplevd lignende å fikk beskjed om at de ikke kunne ha barn. Detter stresset meg enormt da et av mine største ønsker er å få barn og bli mor. Går ikke på noe prevansjon det slutter jeg med for 1,5 år siden. Bruker kondom nå. Testen meg for 4-5 dager siden og den var negativ. Men jeg går rundt å er kvalm halve dagen og har mye luft i magen. Vet ikke hva jeg skal gjøre å vet heller ikke hvordan jeg skal klare å ikke la dette stresse meg så mye. Noen tips? Noen som har opplevd lignende å har funnet ut hvorfor det er slik??
Tinyspoon Skrevet 1. mai 2023 Forfatter #3 Skrevet 1. mai 2023 Sofakona skrev (Akkurat nå): Har du blitt testet for pcos? Ja og jeg har ikke pcos
Sofakona Skrevet 1. mai 2023 #4 Skrevet 1. mai 2023 Har du blitt testet for progreston? Hormon prøver? Du har ikke cyster?
Tinyspoon Skrevet 1. mai 2023 Forfatter #5 Skrevet 1. mai 2023 Sofakona skrev (Akkurat nå): Har du blitt testet for progreston? Hormon prøver? Du har ikke cyster? Har ikke cyster. Har ikke testet progreston eller tatt hormon prøver
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2023 #6 Skrevet 1. mai 2023 Tinyspoon skrev (1 minutt siden): Har ikke cyster. Har ikke testet progreston eller tatt hormon prøver Blodprøver er "fine" men hormoner er ikke sjekket?🤔 Spiser du nok næringsrik mat? Trener du mye? Har du enten lav eller høy kroppsvekt? Stress? Anonymkode: 6241a...1d3 1
Tinyspoon Skrevet 1. mai 2023 Forfatter #7 Skrevet 1. mai 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Blodprøver er "fine" men hormoner er ikke sjekket?🤔 Spiser du nok næringsrik mat? Trener du mye? Har du enten lav eller høy kroppsvekt? Stress? Anonymkode: 6241a...1d3 Tenker jeg bestiller meg ny lege time å hører om hormonene mine. Spiser nok næringsrik mat ja. Trener ikke mye. Veier litt mer enn jeg burde men ikke alt for mye. De siste to mnd har vært stressende da min mor forlot meg for 2. gang.
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2023 #8 Skrevet 1. mai 2023 Du skriver jo svaret ditt i spørsmålet.. du stresser for mye med dette. Ja stress påvirker syklusen Anonymkode: 56241...6ea 2
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2023 #9 Skrevet 1. mai 2023 Tinyspoon skrev (5 timer siden): Tenker jeg bestiller meg ny lege time å hører om hormonene mine. Spiser nok næringsrik mat ja. Trener ikke mye. Veier litt mer enn jeg burde men ikke alt for mye. De siste to mnd har vært stressende da min mor forlot meg for 2. gang. Ok, skjønner. Jeg spør fordi det er en tilstand som heter hypotalamisk amenoré som noen ganger forveksles med PCOS. Synd med moren din, håper du får det bedre uten ❤️ Anonymkode: 6241a...1d3
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2023 #10 Skrevet 1. mai 2023 Tinyspoon skrev (5 timer siden): Tenker jeg bestiller meg ny lege time å hører om hormonene mine. Spiser nok næringsrik mat ja. Trener ikke mye. Veier litt mer enn jeg burde men ikke alt for mye. De siste to mnd har vært stressende da min mor forlot meg for 2. gang. Der har du jo svaret. Det er ikke ukjent at man kan endre syklus på den minste endring i livsstil. De fleste kvinner som holder øye med slikt opplever tydelig endring på «småting» type forkjølelse, forelskelse, overtid eller uttak av ferie. For større ting som alvorlig sykdom, livskriser etc er det på ingen måte uvanlig å helt miste mens noen måneder. Eller å helt endre syklus over noe tid. Du skriver ikke noe om hvor gammel du er. Men jeg antar at overgangsalder er utelukket som årsak? Anonymkode: dc2d0...c12
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2023 #11 Skrevet 1. mai 2023 4 hours ago, AnonymBruker said: Du skriver jo svaret ditt i spørsmålet.. du stresser for mye med dette. Ja stress påvirker syklusen Anonymkode: 56241...6ea Jeg stresser også mye og min syklus blir kortere og kortere... Anonymkode: 1269e...631
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå