Anonym-bruker Skrevet 1. mai 2023 #1 Skrevet 1. mai 2023 Har i mange år slitt med magen. Vet jeg blir dårlig hvis jeg spiser mat med olje, fet mat, eller smeltet ost eller hvitløk. Men nå er jeg altså invitert med på italiensk restaurant. Er min far som skal feire bursdag, så jeg kan ikke takke nei. Men jeg gruer meg sånn at jeg ikke vet hva jeg skal gjøre! Har sett på menyen, og der ut som det eneste uten olje er pasta carbonara. Men går det ann å sende mail til restauranten på forhånd, å spørre om ingrediensene på denne retten? Forklare hvorfor jeg spør? Er det noe man kan gjøre? 🙈 1
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2023 #3 Skrevet 1. mai 2023 Folk gjør det hele tiden; desverre også de som ikke har en grunn, men bare ikke liker ting. Men jeg hadde bare ringt. Pasta carbonara er ganske straight forward. Anonymkode: 8f43a...cfd 2
Anonym-bruker Skrevet 1. mai 2023 Forfatter #4 Skrevet 1. mai 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Folk gjør det hele tiden; desverre også de som ikke har en grunn, men bare ikke liker ting. Men jeg hadde bare ringt. Pasta carbonara er ganske straight forward. Anonymkode: 8f43a...cfd Ja, jeg og tenker det er ganske greit. Men tenker det kan være greit å sjekke. Om ikke annet for at jeg skal føle meg roligere.
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2023 #5 Skrevet 1. mai 2023 De har helt sikkert utvalg av salater, som du kan få uten oljet dressing på Anonymkode: d7e1d...afe 2
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2023 #6 Skrevet 1. mai 2023 Spørsmål om allergener har jo blitt helt standard i dag. Om du sender en mail eller ringer restauranten så er jeg helt sikker på at de tilpasser seg dine behov, så ikke nøl med å gjøre det Anonymkode: 73bf6...060
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2023 #7 Skrevet 1. mai 2023 Anonym-bruker skrev (4 timer siden): Ja, jeg og tenker det er ganske greit. Men tenker det kan være greit å sjekke. Om ikke annet for at jeg skal føle meg roligere. Jeg har gjort det, og spurt om muligheter for tilpasning pga sykdom. Har lagt vekt på at det ikke trenger smake etter deres «standard», bare være uten krydderet jeg ikke tåler/uten oljer osv. Jeg spesifiserer at jeg er innebefattet med at retten blir litt smakløs i deres øyne, men jeg trenger ha det slik Da gjør de som beskrevet. Anonymkode: f95b9...44d 1
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2023 #8 Skrevet 1. mai 2023 Carbonara har både hvitløk og parmesanost. Ville bedt om noe med kjøtt. Carpacchio feks, kan be om mindre ost og ikke olje på den. Anonymkode: 0fc96...50a
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2023 #9 Skrevet 1. mai 2023 Jeg har gjort det, og de fleste restauranter er veldig imøtekommende. Sende en epost og forklare hva du ikke tåler og hva som går greit, og be om at noe kan lages som du tåler den dagen. Anonymkode: 361f7...b04 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå