Gå til innhold

Er det obligatorisk med sexscener i nordiske filmer og serier?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg begynte å se på serien 19 på NRK i helgen. Ganske spennende serie, men kanskje mer for yngre folk. Men tenkte den var safe siden det var flerkulturellt og ja.. Tenåringer.. 

Men det kom selvsagt en sexscene der også. Så heldigvis ingenting av kroppsdeler, men likevel da.. Utrolig ekkelt om noen andre skal sitte i rommet med meg så man må jo abre spole over. 

Hva er greia egentlig? Er det obligatorisk med nakenhet/sex i hver eneste nordiske serie? Hvorfor skal de vise det? Hvorfor er det så viktig å filme en mannlig rumpe eller en kvinnes bryst og det som verre er? Man kan jo tydeliggjøre at folk har samleie på andre måter enn å filme det? 

Skal feks tenåringer sitte sammen med resten av familien å se dette her? Dette er jo ikke familievennlig.. 

Anonymkode: b0fae...b40

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvordan vet man at filmen er norsk? 1) obligatorisk sexscene 2) obligatorisk Kristoffer Joner 

Anonymkode: 68fa8...736

• Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hvordan vet man at filmen er norsk? 1) obligatorisk sexscene 2) obligatorisk Kristoffer Joner 

Anonymkode: 68fa8...736

Har ikke sett kristoffer joner enda 😂

Men de som lagde serien skal ha skryt da for jeg slipper å ha på tekst 🙂

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig! Husker ikke om det var Krigsseileren eller en annen norsk krigsfilm jeg så med familien (halvstore barn), men da var den ene scenen at de ser ned på p*nis og så sier han noe sånn som at "her er det en som er våken" (er*eksjon).

Og hvorfor er det alltid kvinnebryst i alle filmer, men mannen filmes sjelden naken 🧐

Anonymkode: e63f9...6d6

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Enig! Husker ikke om det var Krigsseileren eller en annen norsk krigsfilm jeg så med familien (halvstore barn), men da var den ene scenen at de ser ned på p*nis og så sier han noe sånn som at "her er det en som er våken" (er*eksjon).

Og hvorfor er det alltid kvinnebryst i alle filmer, men mannen filmes sjelden naken 🧐

Anonymkode: e63f9...6d6

Nei huffda 😱 

Det er jo ikke greit i det hele tatt. I det minste sette en advarsel i forkant av scenen eller filmen slik de har i andre land.. 

Jeg har opplevd diverse og synes derfor slike scener kan gjøre det veldig ubehagelig for meg. Desverre er familien min ganske frigjorte av seg og blir sure hver gang jeg forlater rommet, så de har jeg sluttet å se film med.. Ganske lett nå som jeg er voksen, har barn og ahr flyttet ut, men det har jo hendt likevel at vi ser film fordet. Så det har jeg kuttet ut. Særlig nordiske filmer.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er så drit lei sexscener. Ofte er det bare tullete fyll uten mening. 

Anonymkode: 3ff7e...e38

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Annonse

Det er så unødvendig. Ødelegger så mye, får jo nesten ikke å se noe sammen med barna.. husker jeg så Norske byggeklosser på kino. Hadde heldigvis ikke med barn, men husker det satt ei på rundt 10 ved siden av oss sammen med foreldra sine som hadde det ordentlig ubehagelig. Den scena stoppa jo aldri 😅

Anonymkode: 44a5a...866

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Burde vært obligatorisk med sex scener i alle filmer hvor det blir tatt liv. 

Anonymkode: f5f1c...ed3

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 1.5.2023 den 10.03):

Jeg er så drit lei sexscener. Ofte er det bare tullete fyll uten mening. 

Anonymkode: 3ff7e...e38

Det var en veldig malplassert sexscene i Okkupert, husker jeg. Noe med statsministeren som hadde en elskerinne? Det var så uendelig tåpelig, som det meste i norske serier. Jeg så kun den episoden, orket ikke mer norsk møl!

Anonymkode: 34f3d...20b

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...