Gå til innhold

Vært syk lenge og har nå sinnsyk stor dott i øret,ringe legevakt?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Slapp av, jeg skal ikke ringe legevakt for dott i øret. Men har hatt den i en uke nå,og begynner å bli desperat. Jeg hører hjerteslag,min egen stemme og hører dårlig og jeg er så LEI! 
Har legevakt noe medisin man kan ta for dette!!?? 
Har prøvd rinexin,nesespray,utligne! ALT!

Anonymkode: f87e4...ffa

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ring fastlegen i morgen tidlig og få en akutt-time

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Fjugur skrev (21 minutter siden):

Ring fastlegen i morgen tidlig og få en akutt-time

Men hva kan de gjøre? 

Skrevet (endret)

Dei sjekker øregangen for å sjekke det kan forklare korfor du opplever  ha ein dott i øret. Ørevoks, eksem … deretter vurderer dei behandling. 

Endret av Petrus
Skriveleif
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
Petrus skrev (4 minutter siden):

Dei sjekker øregangen for å sjekke det kan forklare korfor du opplever  ha ein dott i øret. Ørevoks, eksamen, … deretter vurderer dei behandling. 

Jeg vet det ikke er ørevoks, er kjent med ørevoks dotter og skyller ørene regelmessig pga det.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Men hva kan de gjøre? 

Og hva kan legevakt gjøre som ikke fastlegen kan mener du? 

Anonymkode: 4fc01...9b9

• Liker 10
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

ikkje idag. Vent på kvardagen 

Anonymkode: 7b334...c24

Skrevet

Ring fastlegen i morgen, dette kan fint vente til i morgen.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Det der tar du med fastlege. Det er ikke akutt

Anonymkode: e0c2b...999

• Liker 2
  • Nyttig 3
Skrevet

Du skal ikke ringe, men lurer på om de har medisin? Hvordan  skulle du fått tak i den medisinen uten å ringe?

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (37 minutter siden):

Og hva kan legevakt gjøre som ikke fastlegen kan mener du? 

Anonymkode: 4fc01...9b9

Nei det er jo det jeg egentlig lurer på

AnonymBruker
Skrevet

Det er veldig vanlig å bli tett i ørene ved f.eks. forkjølelse. Jeg var hos legen en gang for det. Det som skjer er at trommehinna vendte seg innover. Rådet for det var følgende: Hold for nesa og blås utgjennom nesa (Valsalvas manøver). Gjenta flere ganger om dagen, til dotten blir helt borte. :)

Anonymkode: 6be19...b9e

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Så lenge du fremdeles er syk så er det ikke så mye annet å gjøre enn å vente til du blir frisk, da vil også dotten bli borte og som sagt utligne trykket flere ganger om dagen. Du kan prøve neseskylling også med nesehorn, jeg merker at det popper i ørene når jeg gjør det. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (47 minutter siden):

Det er veldig vanlig å bli tett i ørene ved f.eks. forkjølelse. Jeg var hos legen en gang for det. Det som skjer er at trommehinna vendte seg innover. Rådet for det var følgende: Hold for nesa og blås utgjennom nesa (Valsalvas manøver). Gjenta flere ganger om dagen, til dotten blir helt borte. :)

Har prøvd dette i en uke nå, skjønner ikke hvorfor den ikke blir borte 😩

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (43 minutter siden):

Så lenge du fremdeles er syk så er det ikke så mye annet å gjøre enn å vente til du blir frisk, da vil også dotten bli borte og som sagt utligne trykket flere ganger om dagen. Du kan prøve neseskylling også med nesehorn, jeg merker at det popper i ørene når jeg gjør det. 

Føler meg ikke syk lenger, ble bedre med medisinen jeg fikk for over en uke siden men dotten er der enda. Fortsetter å utligne trykket hele tiden. Har skylt nesa og brukt nesespray i lengre tid nå, og skyller fortsatt men ingen bedring i øret 😩 skyller du med saltvann eller bare vann? Har skylt med saltvann hele veien. 

AnonymBruker
Skrevet

Du kan ha fått eksem i øret da får man dott følelse. Har hatt det selv og fikk dråper av legen. 

Anonymkode: 47f2c...288

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Føler meg ikke syk lenger, ble bedre med medisinen jeg fikk for over en uke siden men dotten er der enda. Fortsetter å utligne trykket hele tiden. Har skylt nesa og brukt nesespray i lengre tid nå, og skyller fortsatt men ingen bedring i øret 😩 skyller du med saltvann eller bare vann? Har skylt med saltvann hele veien. 

ørebetennelse? Vondt i øret? 

Skrevet

Hvilken medisin fikk du for en uke siden? Antibiotika?

Om dette er en bakteriell ørebetennelse og den fører til nedsatt hørsel skal du faktisk ringe legevakt. I verste fall kan hørselen bli permanent skadet om ikke det blir behandlet. 

AnonymBruker
Skrevet

Ikke skyll. 

Anonymkode: 9ccf8...196

AnonymBruker
Skrevet
Kaisada skrev (4 minutter siden):

ørebetennelse? Vondt i øret? 

Nei har ikke vondt i øret. Dette er klassisk dott i øret pga forkjølelse føler jeg. Hovne slimhinner eller noe men skjønner ikke hvorfor det ikke går bort når jeg bruker avsvellende nesespray flere ganger til dagen. Pluss rinexin. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...