HB005 Skrevet 1. mai 2023 #1 Skrevet 1. mai 2023 (endret) . Endret 1. mai 2023 av HB005 Ønsker ikke at det ligger ute lenger 18
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 1. mai 2023 Populært innlegg #2 Skrevet 1. mai 2023 Du beholde barnet, og gå fra mannen. ALDRI la noen presse deg til abort. Han vil ha deg som hushjelp og barnepasser, men ikke la deg få egne barn?? Huff.. Anonymkode: a2c6f...be1 91 29
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2023 #3 Skrevet 1. mai 2023 Ikke la deg presse til abort. Siden du har vært helt åpen om å gå av hormonell prevensjon, har han kunnet ta grep for å unngå graviditet. Anonymkode: ac113...349 27 11
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2023 #4 Skrevet 1. mai 2023 Dette forholdet kommer ikke til å vare virker det som. Da har du valget mellom å ta vare på et barn alene, eller ta abort. Anonymkode: 51162...2bb 18 11
HB005 Skrevet 1. mai 2023 Forfatter #5 Skrevet 1. mai 2023 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Du beholde barnet, og gå fra mannen. ALDRI la noen presse deg til abort. Han vil ha deg som hushjelp og barnepasser, men ikke la deg få egne barn?? Huff.. Anonymkode: a2c6f...be1 Det er akkuratt sånn det føles. Han sier jo at han kunne tenke seg barn med meg, en gang, men ikke nå.. Legger til at vi er 30 år begge to, så jeg skjønner ikke hva han venter på 3 10 3
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2023 #6 Skrevet 1. mai 2023 Dårlig ide å gå fra hverandre nå hvis du velger å beholde barnet. Skal du sende barnet på samvær til en far som ikke vil ha barnet? Kjipt for han å ufrivillig ende opp som far til to barn med to forskjellige mødre. Kjipt for deg å sende barnet til en far som ikke vil ha det, og kjipt for barnet å bli født inn i en sånn situasjon. Dere burde virkelig kommunisert bedre om at du sluttet på p piller. Og ærlig talt, hele situasjonen er ganske lite gjennomtenkt med tanke på barnet han allerede har. Dere har ikke akkurat vært sammen lenge, å ha så hastverk som dere har er ikke greit når det er barn i bildet. Hadde jeg vært deg hadde jeg tatt abort og gått fra mannen. Men ingen kan fortelle deg hva du skal gjøre, du må finne ut hva du ønsker. Anonymkode: 90a56...3d3 8 4
HB005 Skrevet 1. mai 2023 Forfatter #7 Skrevet 1. mai 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Dette forholdet kommer ikke til å vare virker det som. Da har du valget mellom å ta vare på et barn alene, eller ta abort. Anonymkode: 51162...2bb Det er det som gjør det så vanskelig. Jeg har ikke lyst til å gjøre det alene. Jeg vil gjøre det med han! Jeg er ikke kun ute etter ett barn, men en familie. Mer enn det jeg føler jeg har med han og hans datter
HB005 Skrevet 1. mai 2023 Forfatter #8 Skrevet 1. mai 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Dårlig ide å gå fra hverandre nå hvis du velger å beholde barnet. Skal du sende barnet på samvær til en far som ikke vil ha barnet? Kjipt for han å ufrivillig ende opp som far til to barn med to forskjellige mødre. Kjipt for deg å sende barnet til en far som ikke vil ha det, og kjipt for barnet å bli født inn i en sånn situasjon. Dere burde virkelig kommunisert bedre om at du sluttet på p piller. Og ærlig talt, hele situasjonen er ganske lite gjennomtenkt med tanke på barnet han allerede har. Dere har ikke akkurat vært sammen lenge, å ha så hastverk som dere har er ikke greit når det er barn i bildet. Hadde jeg vært deg hadde jeg tatt abort og gått fra mannen. Men ingen kan fortelle deg hva du skal gjøre, du må finne ut hva du ønsker. Anonymkode: 90a56...3d3 Hans datter hadde komme til å elske å få en lillebror eller søster. I tillegg føler jeg det beste for henne er en stabil fin familiesituasjon. Jeg klarer ikke, og mener ikke jeg skal, sette hele mitt liv og mine drømmer på vent, fordi han har med seg henne. Mitt liv dreier seg ikke bare om han og henne. Den lille familien de to er, vil jeg også være en del av. Om han hadde vist glede over denne babyen, er jeg sikkert på at vi fire hadde fått det kanonbra. 7 6
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2023 #9 Skrevet 1. mai 2023 Fysj, vet hvordan det er.. «JEG har jo barn så JEG stresser ikke med å få en til». Noen menn med barn fra før burde kun få lov til å bli sammen med folk som også har barn fra før…. Anonymkode: 1609c...944 18 9
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 1. mai 2023 Populært innlegg #10 Skrevet 1. mai 2023 Hvorfor ble det slutt mellom han og eksen? Var det fordi han gjorde ting som å uanmeldt dra på 1 ukes jobbtur uten å sjekke om det passet med daværende kjærestes jobb? Anonymkode: ac113...349 36 14
HB005 Skrevet 1. mai 2023 Forfatter #11 Skrevet 1. mai 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Hvorfor ble det slutt mellom han og eksen? Var det fordi han gjorde ting som å uanmeldt dra på 1 ukes jobbtur uten å sjekke om det passet med daværende kjærestes jobb? Anonymkode: ac113...349 Aner ikke, helt konkret. men hun hadde omtrent ikke ansvar for dattera. sa fra sag alt sammen, så han fikk ikke noe hjelp osv fra henne. Tror det var det som ble vendepunktet til slutt. 1
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2023 #12 Skrevet 1. mai 2023 Det er helt tullete å ta abort fordi det er litegranne for tidlig. Men fy, det er drøyt å true med å gå om du ikke tar abort. Anonymkode: 92301...2af 13 15
Agatha Skrevet 1. mai 2023 #13 Skrevet 1. mai 2023 Synes virkelig at han er veldig lite raus i forhold til hvor mye det høres ut som du stiller opp for dattera hans. Det høres jo dessverre mer ut som han ønsker ei barnevakt tilgjengelig enn noen å skape en familie med. Legge skylda på deg fordi du sier i fra om at det er vanskelig å stille opp å passe dattera i dagesvis på kort varsel, det hører ikke hjemme noen plass. Det der er en slags hersketeknikk for å få deg til å føle deg dårlig. Han manipulerer deg til å tro at det er din innsats som stemor som er problemet. Nei, finn ut hva du selv vil og gå for det. 35 8
HB005 Skrevet 1. mai 2023 Forfatter #14 Skrevet 1. mai 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det er helt tullete å ta abort fordi det er litegranne for tidlig. Men fy, det er drøyt å true med å gå om du ikke tar abort. Anonymkode: 92301...2af Enig. Litt derfor jeg ikke skjønner hvorfor ikke han kan sette seg ned, tenke, forsone seg. For ja, det er tidlig, men det kommer aldri til å føles om ett perfekt tidspunkt? Så hvorfor ikke bare manne seg opp, og kjøre på - vi fikser det sammen liksom 2 2 2
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2023 #15 Skrevet 1. mai 2023 Han der er jo ikke snill med deg. Han lirer deg. Og sjansen for at han noengang blir klar er rimelig liten Han kommer til å manipulerer og si at du først må bevise for ham at du klarer å ta vare på hans datter, du må vise deg verdig til å få egne barn med ham. Vips, årene går og der sitter du ufrivillig barnløs. Jeg hadde beholdt barnet, han kommer jo til å elske det like høyt som det første barnet. Og tviler sterkt på at han ønsker å bli deltidsprostituerte til to (deltidspappa ble til deltidsprostituerte) Anonymkode: f5363...aad 13 16
HB005 Skrevet 1. mai 2023 Forfatter #16 Skrevet 1. mai 2023 Agatha skrev (Akkurat nå): Synes virkelig at han er veldig lite raus i forhold til hvor mye det høres ut som du stiller opp for dattera hans. Det høres jo dessverre mer ut som han ønsker ei barnevakt tilgjengelig enn noen å skape en familie med. Legge skylda på deg fordi du sier i fra om at det er vanskelig å stille opp å passe dattera i dagesvis på kort varsel, det hører ikke hjemme noen plass. Det der er en slags hersketeknikk for å få deg til å føle deg dårlig. Han manipulerer deg til å tro at det er din innsats som stemor som er problemet. Nei, finn ut hva du selv vil og gå for det. !! enig. men vil jo så gjerne gjøre det her sammen, ikke alene
Skogsdyret Skrevet 1. mai 2023 #17 Skrevet 1. mai 2023 Han stiller deg et urimelig ultimatum. Hvis du "tvinger han" til å bli far, så går han fra deg. Med dette utsagnet ønsker han å tvinge deg til å gjøre et medisinsk inngrep. Det er virkelig ikke greit. Jeg ville satt hardt mot hardt, og sagt at hvis han vil tvinge deg til å gjennomgå en abort, så er det slutt. Saken er at du ikke tvinger han til å bli far. Dere var begge klar over muligheten for graviditet. Elller tvang du han til å ha sex? Nei, han er den eneste som vil tvinge noen her. Og det er ikke greit. Om du tar abort, og han etter hvert blir klar - hva vil du føle hvis dere ikke greier å få deg gravid? Hvis dere må ha IVF? Ville han i det hele tatt blitt med på IVF-kjøret? Da ville jeg følt på en enorm bitterhet mot mannen som stilte ultimatum om abort for at vi skulle kunne fortsette forholdet. Og han har også urimelige krav til deg om å følge opp hans barn. Når han har barnet, så er det en selvfølge at du hjelper til. Men om det er slik at en av dere må gå til arbeidsgiver og endre oppsatte jobbtider, så er det han. Du er ikke barnets mor, og du har ikke de rettighetene i arbeidslivet. Litt på samme måten som at du ikke kan ta sykt barn-dager. Argumentet hans om at han har issues, og du har issues ... ja, jeg tror aldri at han vil bli klar. Hvem har vel ikke issue? Tror han at man skal leve et picture perfect liv før man får barn? Kan du foreslå familievernkontoret for han? Kanskje dere kan få hjelp til å komme til enighet, eller få en bedre forståelse for hverandres ståsted. Det kan godt tenkes det er ventetid, og at dere ikke får time raskt nok, men det er verdt et forsøk. Og det vil vise om han faktisk er interessert i å satse på "dere". 21 8
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2023 #18 Skrevet 1. mai 2023 okhelene skrev (19 minutter siden): Aner ikke, helt konkret. men hun hadde omtrent ikke ansvar for dattera. sa fra sag alt sammen, så han fikk ikke noe hjelp osv fra henne. Tror det var det som ble vendepunktet til slutt. Oi, det er ei rimelig spesiell historie. Høres sårt ut. Og høres ut som dere to må prate ordentlig sammen om hvordan ting skal gjøres. At eksen ikke stilte opp, betyr ikke at han ikke må kommunisere med deg. Anonymkode: ac113...349
kallmegano Skrevet 1. mai 2023 #19 Skrevet 1. mai 2023 Man kan ikke oppdra eller forandre voksne mennesker. Denne mannen er som han er, og maktforholdet/prioriteringslisten han vil nok heller ikke forandre seg. Det finnes verre skjebner enn å flytte fra noen man nettopp har etablert seg med, for eksempel å ende opp sammen med dem for alltid fordi man var redd for å gå. Det er nå du har mulighet, før du blir for utslitt av dette dysfunksjonelle forholdet. Så er spørsmålet om du vil være knyttet til han for alltid, og gi barnet ditt denne mannen som far, eller om du vil bryte med han, ta abort og bygge opp et nytt liv med noen andre. 1 9
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2023 #20 Skrevet 1. mai 2023 Men for så vidt så viser han jo nå deg hvem han er. Han er kanskje ikke en du kan stole på i tykt og tynt? Og er det noe man trenger som gravid og nybakt mor så er det en god støttespiller. Har du noen andre rundt deg som du kan snakke med? Anonymkode: 92301...2af 11 1 2
Anbefalte innlegg