Gå til innhold

Hva skjedde med "den ene gærne kjipe ungen" fra barndom-og ungdomstiden din?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Og har du nå, som voksen, sympati for vedkommende? 

Anonymkode: 49d8e...13d

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Han er blitt en ordentlig fyr nå. Fant ut at han var sidesatt av foreldrene hele barndommen, noe som forklarer hvorfor han ville hevde seg på skolen.

Anonymkode: 6961a...232

• Hjerte 4
AnonymBruker
Skrevet

Rotet seg borti rus og ble innlagt på psykiatrisk.

Anonymkode: 04d00...52d

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker said:

Rotet seg borti rus og ble innlagt på psykiatrisk.

Anonymkode: 04d00...52d

Kom ikke vedkommende seg ut av det?

AnonymBruker
Skrevet

Han satt i fengsel noen år for voldtekt som skjedde da han akkurat var blitt 18 (typisk tilfelle blant ungdommer på fest, han bedyret hele tiden sin uskyld uten at jeg skal si mer om det), men reiste seg etter det og har nå bra jobb, samboer og barn.

Anonymkode: dcbeb...700

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Husker kun fornavnet. Hva som skjedde etter at han ble utvist aner jeg ikke.

Anonymkode: b1857...83b

AnonymBruker
Skrevet

Kriminell

Anonymkode: 3b9c6...029

AnonymBruker
Skrevet

Jeg var en slik unge. Jeg vokste opp i et hjem der mine foreldre slo hverandre til blods og brukne bein og utslåtte tenner. Jeg hadde også rødt hår, fregner og briller. I ungdommen fikk jeg masse kviser. 

Jeg fikk et stort behov for å hevde meg og skremme de i rundt meg. Der kom kjipheta mi i fra. 

Jeg er i voksen alder diagnostisert med adhd og bipolar lidelse. Der kommer galskapen i fra. 

Jeg har sympati for meg selv, og de fleste andre drittunger. 

Anonymkode: 12e87...eee

• Liker 8
  • Hjerte 22
AnonymBruker
Skrevet
31 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg var en slik unge. Jeg vokste opp i et hjem der mine foreldre slo hverandre til blods og brukne bein og utslåtte tenner. Jeg hadde også rødt hår, fregner og briller. I ungdommen fikk jeg masse kviser. 

Jeg fikk et stort behov for å hevde meg og skremme de i rundt meg. Der kom kjipheta mi i fra. 

Jeg er i voksen alder diagnostisert med adhd og bipolar lidelse. Der kommer galskapen i fra. 

Jeg har sympati for meg selv, og de fleste andre drittunger. 

Jeg også var et sånt barn. Gikk ikke bra med meg. Har ikke sympati for meg selv, men har sympati for andre "dritt unger ". Ts

• Liker 3
  • Hjerte 7
AnonymBruker
Skrevet

Fengsel, han har blant annet mishandlet kone og barn. Han har vært mer en litt utagerende og vist sosiopatisk oppførsel så lenge jeg har kjent ham. 

Hva mener du med sympati? Synes det er supert han er i fengsel en stund, synes egentlig det hadde vært best om samfunnet ble skjermet for ham så lenge han lever og regner med han vil være kriminell og voldelig når han kommer ut igjen også. Han har søsken som ikke har utvist denne typen oppførsel, og som har klart seg bra. 

Anonymkode: 81030...701

• Liker 6
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Han har fått et par-tre unger hvor minst én av dem har arvet hans væremåte og temperament. 
Den sosiale arven står sterkt. 

Anonymkode: ea5d4...ccc

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg også var et sånt barn. Gikk ikke bra med meg. Har ikke sympati for meg selv, men har sympati for andre "dritt unger ". Ts

Det er trist. Hvordan gikk det med deg? 

Det gikk relativt bra med meg. Alt stresset ga meg antagelig autoimmun sykdom. Det, sammen med to psykiske diagnoser  førte meg ut i uførhet. 

Ellers går det bra. Livet er stille og rolig og jeg har en snill mann. 

Til debatten: ekstremt få barn blir født psykopater, sosiopater og narsisister. Antagelig ingen. En slik personlighet blir skapt av traumer. Jeg tenker at jeg ikke behøver å ha så veldig mye sympati for den enkelte. Men jeg har forståelse for hvor "ondskapen" kommer i fra. Slik som jeg forstår hvor mine foreldre kommer i fra. 

• Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet

Fikk første barn som 16åring. 3 barn før fylte 22. Drakk mye og ruset seg på piller, voldelig mann, mistet omsorgen for alle barna, fått noen fengselsdommer, ny voldelig mann osv. Har aldri hatt jobb eller tatt utdannelse.

Nå bruker hun mye av tiden sin på å skrive på Facebook hvor urettferdig barnevernet er som tok barna hennes ulovlig, skriver om ulike konspirasjonsteorier osv. 

Anonymkode: 322ec...d82

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Fortsatt ei klyse, men i arbeid og lovlydige. Litt rotløs, men det er noke et resultat av oppveksten. Trur han lite kontak med familien, i hvertfall faren

Anonymkode: 54018...969

AnonymBruker
Skrevet

Det var langt mer enn bare en. Det har gått greit med flere, men i hvert fall en er et tilfelle med mye tung psykiatri og narkobruk. Utrolig at han lever enda.

Anonymkode: e997f...15d

AnonymBruker
Skrevet

Viste seg at hun var sterkt mishandlet og kontrollert hjemme. Nå har hun funnet seg selv og bidrar som rådgiver i helsevesenet til folk som har gjennomgått det samme. 

Anonymkode: 6bf80...ba1

• Hjerte 7
AnonymBruker
Skrevet

Én er familiefar, lovlydig og har slått seg helt til ro. Sagt unnskyld til de han mobbet og plaget i barndommen/ungdomstiden. 
Den andre har vært inn og ut av fengsel, mistet omsorgen for et barn han fikk som 16-åring og ruser seg. 
Dette var barndomskompiser, og jeg vet at moren til nummer to døde da han gikk på ungdomsskolen, også pga rus. 

Har sympati med begge, men kanskje spesielt nummer to. Barndommen der var ikke enkel, med mor som ruset seg til døde og far som tydeligvis ga faen. 

Anonymkode: a60ae...1f8

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hvor mange "brydde" seg egentlig? 

Anonymkode: def87...5f6

AnonymBruker
Skrevet

Han vokste opp med moren som aldri hadde penger.  Som voksen er han full av tatoveringer, søkte seg til kampsportmiljøet. Mye fest og dop. Har nå 4 barn med 2 forskjellige damer. Har flyttet mye og aldri helt klart å etablere seg / slå seg til ro.

Gjorde det dårlig på skolen, framstiller seg selv stokk dum på SoMe, men legger ut masse piss for å få oppmerksomheten han aldri fikk som barn. Virker bitter og utilpass.

Jeg syns synd på alle som ikke riktig har fått det til her i livet.

Anonymkode: 3708f...414

• Liker 3
  • Hjerte 3
AnonymBruker
Skrevet
17 minutter siden, AnonymBruker said:

Det er trist. Hvordan gikk det med deg? 

Det gikk relativt bra med meg. Alt stresset ga meg antagelig autoimmun sykdom. Det, sammen med to psykiske diagnoser  førte meg ut i uførhet. 

Ellers går det bra. Livet er stille og rolig og jeg har en snill mann. 

Til debatten: ekstremt få barn blir født psykopater, sosiopater og narsisister. Antagelig ingen. En slik personlighet blir skapt av traumer. Jeg tenker at jeg ikke behøver å ha så veldig mye sympati for den enkelte. Men jeg har forståelse for hvor "ondskapen" kommer i fra. Slik som jeg forstår hvor mine foreldre kommer i fra. 

Klisjehistorien: psykiatri, rus og etterhvert ufør. Lever med tung traumeplager.

Ts.

• Liker 1
  • Hjerte 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...