Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan du la kjæresten din overnatte hos eks?

Jeg er interessert i svaret på dette enkle spørsmålet jeg kan få...men hvis jeg får forklart nærmere situasjon blir det slik...:

Problemet mitt er at Min forlovede A overnatter hos eks-kjæreste B av og til (det er ikke så forferdelig lang avstand mellom A og B - ca. 1.5 t kjøring)

Jeg er sammen med A i 3 år. B er en veldig god venninne til min forlovede A i 17 år. Jenta har et lite barn C sammen med hennes samboer D som er ofte borte hjemmefra pga jobb. A er en fadder til barnet C. Jeg kjenner ingen av B, C eller D - har aldri møtt, men bare har hørt om dem fra A...mens A er som en del av familie B, C og D.

A overnatter ofte hos venninne/eks-kjæreste B og det lille barnet C selv om samboeren D ikke er hjemme. Jeg visste fra før om at A overnatter hos noen, men i begynnelsen visste ikke om at det var hos B og at B var hans eks.

Min forlovede A påstår at de var sammen kun i 1 årstid, og det skjedde for 17 år siden når de var ungdommer. I tillegg er han en fadder til barnet C, og mener at mange faddere gjør det samme (inkl. overnatting). Han sier at han bare sover oppå sofa. Samboeren D har en absolutt tillit mot min forlovede A, og han har dermed ikke problem med dette.

Jeg ønsker ikke at han mister en god venn pga meg, og har aldri netket for at han overnatter der fordi jeg tror på ham. Men jeg forstår ikke en ting - forloveden min har aldri hatt dårlig samvittighet eller vist noe særlig hensyn til meg i forb med overnattingen. Han mener at det er naturlig for ham, mens jeg mener at det ikke er riktig særlig når samboer D er borte.

Er det normalt at man "overnatter" alene (sier "alene" fordi barnet C er så lite) med sin eks-kjæreste slik? særlig når A er fadder til C? Hva gjør dere dersom dere var i min situasjon?

Jeg tror det er mange forskjellige tankeganger her, men setter stor pris på om jeg kunne få en generell ide...fordi jeg tenker veldig mye på dette, og at det blir alltid snakk om "hva som er vanlig" mellom meg og min forlovede - er det meg som er unormal?

Videoannonse
Annonse
Gjest lilletroll
Skrevet

Jeg hadde nok reagert veldig, og spurt om ikke han hadde tenkt å ta med meg på overnatting og introdusere meg.....

Gjest Mito24
Skrevet

Hm, vanskelig spørsmål. Det finnes mange gode argumenter for og mot. Jeg må vurdere dette ettertraktelig før jeg kan gi et svar.

SELVSAGT ikke!

Gjest Miloine
Skrevet (endret)

:overrasket: syntes ikke noe om det der nei!

Hvorfor skal din forlovede overnatte hos eksen nå kjæresten hennes er borte???

Hva er vitsen med det, når han kan sove hos deg?

Er hun redd for å være hjemme alene?

Sier ikke at han nødvendigvis er utro, men :klø: skjønner ikke helt poenget for han å ligge over hos eksen når han er forlovet med deg?

Ville ikke ha likt det!

og legger til IKKE GODTATT DET,NEI.

Endret av Miloine
Skrevet
Min forlovede A påstår at de var sammen kun i 1 årstid, og det skjedde for 17 år siden når de var ungdommer.

At en man ikke kan overnatte hos en gammel venninne - som han var sammen med for 17 år siden - og hvor han tydeligvis er en venn av familien virker rart.

Synes jo han burde sørget for at dere kjente hverandre - spesielt siden han er fadder for barnet hennes (og Ds) og dermed sannsyneligvis vil fortsette å være i livet deres lang tid fremover.

Skrevet

Kjære deg - NEI, NEI, NEI! :frustrert:

I alle dager, hvilken dust!

Dessuten er det IKKE vanlig at faddere ligger over hos fadderbarnet i hytt og pine!

Hvorfor ligger han over kun når mannen hennes ikke er hjemme tror du?

Sier det litt mer rett ut jeg: Han er nok utro, og dette fortjener ingen!

Snakk ut med han, dette finner du deg ikke i og hvorfor har han ikke presentert deg for denne venninnen?

Gjest lilletroll
Skrevet
og hvorfor har han ikke presentert deg for denne venninnen?

Det synes jeg er nøkkelspørsmålet her, for hvis de er så gode venner er det jo naturlig at han ønsker at du også skal bli kjent med henne..

Gjest gjesta
Skrevet (endret)
Kan du la kjæresten din overnatte hos eks?

:overrasket: :hår: :hakeslepp:

aldri i livet!

og han hadde freak'a ut om jeg sov over hos min ex!!

HVIS han hadde gjort det hadde jeg tenkt...

JÆV# Drittsekk!! Dra til H..

Endret av Epica
Skrevet

jeg synes det er tullete av A at han ikke har introdusert deg og tatt deg med på disse overnattingene dersom B kun er en god venn og dette bare er "familiært".

dersom det er slik at han ønsker å ha B med familie i livet sitt, og han også ønsker deg i livet sitt, så bør han faktisk føre dere sammen slik at du, som D, kan lære å kjenne alle parter av dette samspillet.

jeg ville IKKE likt at kjærsten min lå over hos en eks, selv om denne eksen i utgangspunktet er mer god venninde en noe annet.

spesiellt så lenge jeg ikke kjenner eksen og hennes familie, og ikke kjenner til hvordan de fungerer sammen, både når det bare er dem og når hennes familie er der, så ville jeg faktisk satt foten ned når det går på overnatting der mens hennes samboer ikke er hjemme.

og ja, man skal stole på folk, men man skal også vise hensyn til sin kjære slik at det ikke blir noe opplagt problem å stole på en.

og å ligge over alene hos eksen, er ikke akkurat noe hvem som helst liker.

Skrevet (endret)

Synes det er litt vell drastisk å kalle A for utro uten å kjenne mer til saken.

Om A overnatter hos B fordi han skal arbeide i det området så skjønner jeg godt at han ikke gidder å kjøre 1,5 time hver vei for å sove noen timer.

Dessuten så vet jo mannen til B om overnattingen så vidt jeg skjønner.

Dessuten 17 ÅR SIDEN DE VAR KJÆRESTER.

Tror helt sikkert at dem har "funnet" tilbake til hverandre før du kom inn i bildet om de var interessert i hverandre på det viset.

Jeg ville heller gjort et forsøk på å bli kjent med B om hun er en viktig deg i livet til din mann.

Kan jo vise seg at dere blir kjempevenner.

Om du føler det er et stort problem og sjalusien/misstroen drar avgårde med deg burde du heller prate med din kjære før det blir en stor sak.

Endret av Shea
Skrevet

Syns at han helt klart skulle tatt deg med dit, og vist deg hvordan forholdet der fungerer.

Mest sannsynnlig er de kjempegode venner, og 17 års vennskap hvor hun har mann og barn syns jeg vitner om et godt vennskap.

Om han ikke har spurt deg om å være med å treffe dem, så spør ham hvorfor. Eller bare be om å bli tatt med.

Det at hun var en eks...17 år tilbake i tid, tror jeg ikke du skal være redd for.

Men overnatting skjønner jeg ikke helt vitsen med.

Han kan jo kjøre hjem til deg/dere, eller ha deg med seg...

Skrevet

NEI,DET HADDE JEG IKKE GODTATT!utrolig hva folk her på kg kan få seg til å spørre om enkelte ganger.nei,du fortjener bedre!

Skrevet (endret)

Nei, jeg hadde overhodet ikke godtatt det. Jeg hadde ikke godtatt det om de aldri hadde vært sammen heller jeg! Man må få lov til å ha venninner, men overnatting uten meg, stopper den dagen vi blir sammen..

Endret av Milah
Skrevet

Man gjør mot andre det man ønsker at andre skal gjøre mot deg.

Hadde det vært greit for din forlovede om du overnattet hos en kompis som også kanskje var en x av deg?

Jeg har en kompis gjennom 14 år nå, som jeg også var kjæreste med i en måneds tid i 1992. Jeg hadde ikke hatt problemer med og besøkt han og overnattet hos han (nå bor han i en helt annen kant av landet da). MEN en viktig ting for meg når jeg har kjæreste er at denne kompisen og kjæresten får møte hverandre, og at kjæresten min har tillit til meg og dette vennskapet.

Ved å skrive dette innlegget så har du jo en aldri så liten tvil eller du føler deg usikker på relasjonen mellom A og B. Det skjønner jeg godt. Jeg forstår ikke hvorfor du aldri har truffet denne venninnen hans?

Jeg kan forstå at han syns det er langt å kjøre 1,5 time pr vei hver dag når han har overnattingsplass hos venninna si.

Jeg tror nå helst at de to kun er gode venner jeg da.

Men jeg syns du skal fortelle din forlovede at du føler deg litt usikker, at du gjerne skulle ha hilst på henne, kanskje du får være med på en overnatting?

Vær varsom ovenfor han når du evt snakker med han, mange menn (og kvinner selvsagt) tar sånne tvil til seg som kontrollerende, mistro osv. Og mest sannsynelig er det jo overhodet ikke noe å bekymre seg for.

Jeg hadde selv også følt meg forferdelig usikker i din situasjon. Jeg blir fort sjalu, usikker på meg selv etc når jeg er forelsket.

Håper du finner ut av tingene.

:klem:

Gjest christineemily
Skrevet

Jeg hadde nok løfta et øyenbryn eller to ja! Jeg stoler såpass på mannen min at jeg er helt sikker på at han ikke ville vært utro mot meg, men å behandle meg så respektløst hadde jeg ikke godtatt at han hadde gjort! Og hvorfor iallverden blir du ikke presentert for dama??? Han behandler deg jo som om du er stokk dum! Nei, ikke finn deg i dett lenger!!!

Skrevet

eg hadde ALDRIG godtatt det..

hvorfor skal han overnatte hos sin ex???

det hadde aldrig skjedd her i gården hvertfall

Skrevet

Synes det er merkelig at du "visste han overnattet et sted, men ikke hvem det var hos", jeg..

Skrevet

Hvis din forlovede er så fantastisk gode venner med den andre familien så burde da du som hans kommende kone også møte dem. Kanskje du skal invitere B, C og D på overnattingsbesøk hos deg og din forlovede slik at dere kan bli skikkelig kjent?

Skrevet

Må nesten le når jeg ser en del svar her. Det er 17 år siden de var sammen, samboern til B kjenner A og stoler på han, og det hersker da også åpenhet fra A sin side om hvor han er og hva han gjør. Jeg ville selvsagt også kjent et lite stikk om samboern min hadde et nært forhold til en eks, men dersom det var så lenge siden håper jeg virkelig ikke jeg ville nektet han å f eks overnatte eller fortsatt holde kontakten med henne (nå gjør du jo ikke det heller) fordi jeg innbilte meg at det måtte være noe mellom dem.

Det er da tross alt voksne mennekser det er snakk om. Men jeg ville nok gjerne blitt introdusert for disse B C og D, ja.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...