AnonymBruker Skrevet 1. mai 2023 #1 Skrevet 1. mai 2023 Skal kjøpe alene og ønsker å bo sentralt og da blir det ofte liten toroms, får ikke oppfylt alle mine ønsker, ikke alltid bra standard og dyrt. Utenfor sentrum kan jeg få flott treroms akkurat slik jeg ønsker det. Skulle jeg bodd med mann og barn hadde jeg valgt praktisk og utenfor sentrum. Er redd for å ende opp ensom hvis jeg kjøper utenfor sentrum siden jeg ikke er i jobb og ikke kjører bil. Flere som tenker som meg eller? Anonymkode: 23162...478 2
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2023 #2 Skrevet 1. mai 2023 Nei det er ikke sært. Folk er forskjellige. Jeg kjenner begge typer og syns ingen av delene er vanskelig å forstå. Anonymkode: f8517...fea 6
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2023 #3 Skrevet 1. mai 2023 Sær? Det er jo slosskamp om små leiligheter sentralt i byer, det er vel omtrent det mest populære du kan få. Det er jo nettopp derfor det er dyrere Bor sentralt selv, synes det er mer praktisk mtp reisevei til jobb og byens fasiliteter. Anonymkode: be10c...917 5
Eneri Skrevet 1. mai 2023 #4 Skrevet 1. mai 2023 Man har jo en liste laget ut fra ønsker og behov, kan sjelden få alt så må prioritere. For deg er det aller viktigst å bo sentralt. Ikke noe sært med det!😊 1
enkefru Skrevet 1. mai 2023 #5 Skrevet 1. mai 2023 Det er da et ganske vanlig kompromiss som mange må ta og tar stilling til hele tiden...
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2023 #6 Skrevet 1. mai 2023 Skjønner deg godt. Betalte mye for en liten treroms til meg og sønnen min veldig sentralt. Bor i Trondheim og kan gå til byen, går til jobb, er aldri avhengig av busstider eller noe. Nå vokste jeg opp i nærheten og har nettverk her og, men det er så godt å bo sentralt 😊 Om jeg hadde mann hadde det vært litt annerledes, da har man kanskje ikke det behovet for å være nære alt. Anonymkode: b417b...d8c
Gliffy Skrevet 1. mai 2023 #7 Skrevet 1. mai 2023 Det er da ikke sært i der hele tatt. Og forresten er det jo veldig praktisk å bo sentralt da. Det gjør uten tvil hverdagen enklere. 1
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2023 #8 Skrevet 1. mai 2023 Problemet er jo når du vil ha en perfekt leilighet, i rett etasje, med utsikt, i sentrum, det går liksom ikke på et trangt budsjett. Man må nesten velge. Ta bussen i 20 minutter og bo i en oppusset leilighet med utsikt, eller å bo i 15 minutters gåavstand uten utsikt og med et gammelt bad. Anonymkode: 50f94...a5e 1 1
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2023 #9 Skrevet 1. mai 2023 AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Problemet er jo når du vil ha en perfekt leilighet, i rett etasje, med utsikt, i sentrum, det går liksom ikke på et trangt budsjett. Man må nesten velge. Ta bussen i 20 minutter og bo i en oppusset leilighet med utsikt, eller å bo i 15 minutters gåavstand uten utsikt og med et gammelt bad. Anonymkode: 50f94...a5e Nettopp, det er det jeg slites mellom. Jeg tror det blir litt ensomt for meg å bo utenfor sentrum alene og alltid være avhengig av buss, kjenner ingen der og kommer til å få minimalt besøk. Prøver å være mer fornuftig og tenke på å kjøpe utenfor sentrum etterhvert som jeg taper budrunder på små leiligheter i sentrum, men tanken frister meg ikke. Ts Anonymkode: 23162...478
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2023 #10 Skrevet 1. mai 2023 Å bo sentralt er alt. Innenfor 200 meter her har jeg 4 dagligvarebutikker, 3 pizzeriaer og alskens andre butikker. Buss og tog innenfor 500 meter. Er så lettvint og behagelig, ingen bil trengs. Anonymkode: 014db...bd7 2
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2023 #11 Skrevet 1. mai 2023 Vi tenker også kjøpte første leilighet i sentrum. Tenker risiko for at prisen på boligen går nedover er mye lavere enn om vi flytter til utkanten. Om vi skal uansett bo smått og trangt, så bør det være sånn at vi kan gå ut og få masse stimuli i nærområdet heller. Dessuten er det vel litt nå eller aldri. Uten barn trenger vi ikke bil eller tenke på annet enn oss selv. Jeg bor i Trondheim, så i sentrum kan vi både gå til skogen å telte/grille/plukke bær osv og samme dag gå ned til fjorden for å bade og deretter rett ut på byen eller resturant. Det er bare så deilig. Anonymkode: 46eb0...7fb 1
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2023 #12 Skrevet 1. mai 2023 Jeg tenkte det sammen og kjøpte en mindre leilighet, men sentralt, da jeg var singel. Veldig veldig fornøyd! Anonymkode: 783ff...2cc
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2023 #13 Skrevet 1. mai 2023 Jeg har utflyttet barn og ønsker selvfølgelig å ha et rom til henne, men hun har fått samboer i samme by, og sjansen for at hun overnatter er minimal. Greit å ha et ekstra rom til familien som er på besøk istedenfor at de må bo på hotell, men når prisene er høye slik som nå må jeg vel være fornøyd med å få kjøpt kun toroms i sentrum. Ts Anonymkode: 23162...478 1
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2023 #14 Skrevet 1. mai 2023 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Nettopp, det er det jeg slites mellom. Jeg tror det blir litt ensomt for meg å bo utenfor sentrum alene og alltid være avhengig av buss, kjenner ingen der og kommer til å få minimalt besøk. Prøver å være mer fornuftig og tenke på å kjøpe utenfor sentrum etterhvert som jeg taper budrunder på små leiligheter i sentrum, men tanken frister meg ikke. Ts Anonymkode: 23162...478 Det høres ut som du skal flytte til Knarvik, ikke Fyllingsdalen. Det er seks kilometer til Oasen, det går både buss og bane rett til sentrum, disse går omtrent døgnet rundt. Det er kjøpesenter der, til og med. Det samme gjelder forsåvidt Mannsverk. Slutt å synes så synd på deg selv. Jeg kjenner folk som har flyttet til Os og Sotra for å få råd til rekkehus. Slik er livet! Vi som ikke har vunnet i Lotto eller har steinrike foreldre, får faktisk ikke kjøpt drømmeleiligheten på første forsøk. Vi sparte i BSU som studenter og har brukt feriepengene på nytt kjøkken. Vi har brukt påskeferien på å legge gulv og sommerferien på å male. Anonymkode: 50f94...a5e 2
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2023 #15 Skrevet 1. mai 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Det høres ut som du skal flytte til Knarvik, ikke Fyllingsdalen. Det er seks kilometer til Oasen, det går både buss og bane rett til sentrum, disse går omtrent døgnet rundt. Det er kjøpesenter der, til og med. Det samme gjelder forsåvidt Mannsverk. Slutt å synes så synd på deg selv. Jeg kjenner folk som har flyttet til Os og Sotra for å få råd til rekkehus. Slik er livet! Vi som ikke har vunnet i Lotto eller har steinrike foreldre, får faktisk ikke kjøpt drømmeleiligheten på første forsøk. Vi sparte i BSU som studenter og har brukt feriepengene på nytt kjøkken. Vi har brukt påskeferien på å legge gulv og sommerferien på å male. Anonymkode: 50f94...a5e Hvor skriver TS at hun bor i Bergen og at Fyllingsdalen er aktuell?? Anonymkode: 730a1...468
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2023 #16 Skrevet 1. mai 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Det høres ut som du skal flytte til Knarvik, ikke Fyllingsdalen. Det er seks kilometer til Oasen, det går både buss og bane rett til sentrum, disse går omtrent døgnet rundt. Det er kjøpesenter der, til og med. Det samme gjelder forsåvidt Mannsverk. Slutt å synes så synd på deg selv. Jeg kjenner folk som har flyttet til Os og Sotra for å få råd til rekkehus. Slik er livet! Vi som ikke har vunnet i Lotto eller har steinrike foreldre, får faktisk ikke kjøpt drømmeleiligheten på første forsøk. Vi sparte i BSU som studenter og har brukt feriepengene på nytt kjøkken. Vi har brukt påskeferien på å legge gulv og sommerferien på å male. Anonymkode: 50f94...a5e Jeg har også spart i bsu og har ikke masse penger. Ts Anonymkode: 23162...478
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå