Gå til innhold

Når man ønsker å få seg et forhold raskest mulig

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hva er det beste rådet dere kan gi? Hvis det eneste man ønsker er å legge singellivet bak seg, gå videre og få seg kjæreste..

Om noen har lyktes med dette, del gjerne. 

Anonymkode: c2b26...ab4

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

tok en som var interessert i meg, selv om det ikke var gjensidig

Anonymkode: 55615...b0e

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

tok en som var interessert i meg, selv om det ikke var gjensidig

Anonymkode: 55615...b0e

Det hørtes ut som en veldig dårlig og kortsiktig plan.

Anonymkode: 25f6b...1e7

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Date, men ikke ukritisk. Bruk nøye kartlegging på forhånd og avklar intensjoner og dealbreakere så raskt som mulig. F eks min tinder profil:

"Ute etter noe seriøst og langvarig. ***noen setninger om meg og livet og interessene mine****

Den jeg søker: ***listet opp dealbreakere og ønskede egenskaper*** 

Sveip venstre hvis du er ute etter casual sex" 

Får færre matcher men de matchene jeg får er av mye bedre kvalitet. De som matcher med meg uten å ha lest profilteksten før de liket meg og som ser at jeg er for seriøs for de, de skriver ikke til meg. Mens de mennene som er ordentlig seriøse de skriver til meg og føler teksten appellerte til de og liker at jeg er ærlig og rett frem. Hender selvfølgelig at noen useriøse prøver å bryne seg på meg fordi de vil se om de klarer utfordringen, men de gjennomskues veldig raskt når de spør om snap og bilder fra senga kl 23 på kvelden etter noen dagers chatting. 

Lær deg å kjenne igjen typen, og verdsette heller få kvalitetsdater enn mange menn som kaster bort tiden din. 

Anonymkode: 052cf...580

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Hva er det beste rådet dere kan gi? Hvis det eneste man ønsker er å legge singellivet bak seg, gå videre og få seg kjæreste..

Hva betyr raskest mulig? Hva er egentlig tidshorisonten?

Betyr det i løpet av noen måneder så finn et eller annet du liker å gjøre og som det finnes klubber/foreninger for med fysiske møter. Helst en type forening/klubb med mange menn med den interessen. Jo mer du prater med en fyr jo bedre. Siden dere begge er med i foreningen/klubben fordi dere har samme interesse så har dere også noe som dere lett kan snakke om. Bonus, dere vil ha ett eller annet felles, noe som er bra for forhold. Date? Finn et sted som er romantisk. Det er egentlig skremmende hvor lett en hjerne kan 'lures' av settingen.

Fryktelig dårlig tid, desperat og er sånn greit attraktiv? Gjennomsnittlig fungerer greit. Ta en tur på et tivoli/fornøyelsespark med en eller annen attraksjon som er skremmende for de som tar den. Still deg sånn at du er den første kvinnen de mannlige deltagerne ser når de kommer ut og prøv å ta kontakt. De har fått en fysiologisk reaksjon som tilfeldigvis samsvarer med den man får når man er tiltrukket av noen, og om de ser deg mens de fortsatt har denne fysiologiske reaksjonen så vil hjernen bli lurt til å tro at de er tiltrukket av deg. Bonus, fungerer for både hetero og homoseksuelle av begge kjønn om det er flere som er desperate nok. Har jeg nevnt at hjernen er lettpåvirkelige? 

Litt lenger tidshorisont? Ta og les en bok i sosial psykologi, gjerne en om forhold og/eller attraksjon. Kanskje mest det siste siden du vil skaffe en partner i første omgang, ikke holde på en. Masse spennende tingen som kan prøves ut der.

Endret av kjedermeg
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Date, men ikke ukritisk. Bruk nøye kartlegging på forhånd og avklar intensjoner og dealbreakere så raskt som mulig. F eks min tinder profil:

"Ute etter noe seriøst og langvarig. ***noen setninger om meg og livet og interessene mine****

Den jeg søker: ***listet opp dealbreakere og ønskede egenskaper*** 

Sveip venstre hvis du er ute etter casual sex" 

Får færre matcher men de matchene jeg får er av mye bedre kvalitet. De som matcher med meg uten å ha lest profilteksten før de liket meg og som ser at jeg er for seriøs for de, de skriver ikke til meg. Mens de mennene som er ordentlig seriøse de skriver til meg og føler teksten appellerte til de og liker at jeg er ærlig og rett frem. Hender selvfølgelig at noen useriøse prøver å bryne seg på meg fordi de vil se om de klarer utfordringen, men de gjennomskues veldig raskt når de spør om snap og bilder fra senga kl 23 på kvelden etter noen dagers chatting. 

Lær deg å kjenne igjen typen, og verdsette heller få kvalitetsdater enn mange menn som kaster bort tiden din. 

Anonymkode: 052cf...580

Mitt råd: Dropp Tinder og engelske uttrykk.

Når man leser denne delen av forumet, som virkelig skiller seg ut på KG med snakk om alphamenn, betamenn, sigmamenn eller incelsfobi fra den andre kanten, ser man at dette virkelig ikke er sunt for den mentale helsen.

Gå ut på gaten, på biblioteket eller på et museum, begynn å snakke med normale mennesker, og se om du treffer noen i den virkelige verden, ikke i en illusjon med røde flagg, dealbreakere, og folk som tror at de lever i en episode av "Sex og singelliv".

Anonymkode: 2c38f...03d

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Mitt råd: Dropp Tinder og engelske uttrykk.

Når man leser denne delen av forumet, som virkelig skiller seg ut på KG med snakk om alphamenn, betamenn, sigmamenn eller incelsfobi fra den andre kanten, ser man at dette virkelig ikke er sunt for den mentale helsen.

Gå ut på gaten, på biblioteket eller på et museum, begynn å snakke med normale mennesker, og se om du treffer noen i den virkelige verden, ikke i en illusjon med røde flagg, dealbreakere, og folk som tror at de lever i en episode av "Sex og singelliv".

Anonymkode: 2c38f...03d

Det er nesten ikke mulig lenger. 

Anonymkode: fddfe...da9

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det er nesten ikke mulig lenger. 

Jo, det er faktisk det, og det har mye større sannsynlighet for å fungere, om et forhold er hva man ønsker, enn Tinder.

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
kjedermeg skrev (2 timer siden):

Jo, det er faktisk det, og det har mye større sannsynlighet for å fungere, om et forhold er hva man ønsker, enn Tinder.

Nei, det har jeg prøvd. Og alle jeg kjenner har funnet samboer på nettet.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

You can’t hurry love… 

Anonymkode: 7ab83...a4a

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (45 minutter siden):

Nei, det har jeg prøvd. Og alle jeg kjenner har funnet samboer på nettet.

Forskningen der ute er rykende uening med deg. Kan man finne folk som har funnet kjærligheten på nett? Selvfølgelig, men det betyr ikke at det er den mest effektive metoden. Hjernene våre, til tross for at de egentlig er ganske komplekse, er relativt enkle på dette området. Vi liker stort sett det vi er vant til, i dette tilfellet vil det si mennesker som vi har tilbragt tid med. Dette gjelder både venner og kjærester. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

hastverk er lastverk. Aldri stresse med sånt er mitt råd. 

• Liker 2
Skrevet

Hva slags forhold vil du ha?

Noe kortvarig basert på sex?

Noe langvarig basert på dypere følelser?

Det første alternativet er mye lettere å oppnå enn det siste som tar tid.

AnonymBruker
Skrevet
Drizzt skrev (57 minutter siden):

Hva slags forhold vil du ha?

Noe kortvarig basert på sex?

Noe langvarig basert på dypere følelser?

Det første alternativet er mye lettere å oppnå enn det siste som tar tid.

Et langvarig forhold, men jeg må ikke ha de dypeste følelsene. Det holder at vi gir hverandre kjærlighet, kos, bra sex og har det fint sammen. Gode samtaler og gjøre hyggelige ting sammen også. 

Ts 

AnonymBruker
Skrevet

Fortest mulig kan da vel ikke være noe mål? Det eneste du kan gjøre er å legge til rette for det gjennom å befinne deg på arenaer der du faktisk treffer noen. Helst i en naturlig setting (dvs ikke på byen). Jobb, konferanser, seminarer? En hobby der det finnes en del menn kanskje? Si ja til alle invitasjoner til fester og middagsselskaper. Har du barn, involver deg i idrettslag, korps, FAU. Har du noen gamle venner eller kjærester fra barndom og ungdom du kan ta opp kontakten med? Det siste er kanskje den raskeste måten. En du allerede kjenner og har god kjemi med.

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 1.5.2023 den 17.50):

Fortest mulig kan da vel ikke være noe mål? Det eneste du kan gjøre er å legge til rette for det gjennom å befinne deg på arenaer der du faktisk treffer noen. Helst i en naturlig setting (dvs ikke på byen). Jobb, konferanser, seminarer? En hobby der det finnes en del menn kanskje? Si ja til alle invitasjoner til fester og middagsselskaper. Har du barn, involver deg i idrettslag, korps, FAU. Har du noen gamle venner eller kjærester fra barndom og ungdom du kan ta opp kontakten med? Det siste er kanskje den raskeste måten. En du allerede kjenner og har god kjemi med.

Er det sant at jo lenger man som kvinne er singel, jo lavere markedsverdi har man?

Hva hvis man som meg ikke har hatt tid til å date nok pga. både barn på deltid og jobb?  Har kun møtt 4 menn fra Tinder der kjemien ikke var helt rett. 

Ts 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...