Gå til innhold

Når jeg engang skal date igjen, er det innafor..

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

..å spørre om daten bruker rødflagg apper som snapchat, tinder,tiktok og lignende? Tenkte det er en fin måte å sile ut de som ikke passer meg. Er interessert i et menneske som ikke høres desperat ut etter forhold og som lever på likes, digger seg selv og selfies.

Tenker dere det er innafor å spørre om dette på første eller andre date?

Anonymkode: 3b98f...397

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jada men prøv å få det inn naturlig i samtalen, ikke presenter det som noe du avhører eller ser som et rødt flagg. 

Anonymkode: b8288...dd3

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

..å spørre om daten bruker rødflagg apper som snapchat, tinder,tiktok og lignende? Tenkte det er en fin måte å sile ut de som ikke passer meg. Er interessert i et menneske som ikke høres desperat ut etter forhold og som lever på likes, digger seg selv og selfies.

Alle mulige slags mennesker bruker snap og tinder, du kan gå glipp av fine muligheter hvis du skal utelukke alle snap- og tinderbrukere. Just saying. Tror du virkelig alle som er på snap digger seg selv og er ute etter likes..?

Anonymkode: da4ed...6e8

• Liker 4
Skrevet

Med mindre du tenkte å date noen på 80+, så skal du lete lenge for å finne noen som ikke bruker sosiale medier. Rødflagg apper? Sosiale medier er noe nesten samtlige har på tlf, ikke noe rødt flagg med det, men dette er vel enda ett eksempel på at absolutt alt er røde flagg her inne på KG 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg bruker snapshat for kontakt med familie og minner

Anonymkode: c8b85...061

AnonymBruker
Skrevet
Arild37 skrev (2 minutter siden):

Med mindre du tenkte å date noen på 80+, så skal du lete lenge for å finne noen som ikke bruker sosiale medier. Rødflagg apper? Sosiale medier er noe nesten samtlige har på tlf, ikke noe rødt flagg med det, men dette er vel enda ett eksempel på at absolutt alt er røde flagg her inne på KG 

Merkelig antakelse. Jeg er 29 og bruker ikke snap, instagram eller facebook. Jeg har en facebook konto men den er ikke brukt på 3 år. 

Jeg har en twitter konto hvor jeg følger med på nyheter og oppdateringer fra aktivister i land med digital sensur, men å scroll rundt på sosiale medier å like bilder av venners middag, søke etter modeller og få urealistiske forventninger egen og andres kropp og utseendet og poste selfier av meg selv har jeg null interesse av. 

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Er ikke planen å date voksne mennesker??

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Merkelig antakelse. Jeg er 29 og bruker ikke snap, instagram eller facebook. Jeg har en facebook konto men den er ikke brukt på 3 år. 

Jeg har en twitter konto hvor jeg følger med på nyheter og oppdateringer fra aktivister i land med digital sensur, men å scroll rundt på sosiale medier å like bilder av venners middag, søke etter modeller og få urealistiske forventninger egen og andres kropp og utseendet og poste selfier av meg selv har jeg null interesse av. 

Det finnes selvsagt unntak, men de aller fleste bruker div sosiale medier i større eller mindre grad, så dine fordommer er rettet mot det store flertallet av befolkningen 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker said:

Ja, jeg har også facebook som nød. Kan selvsagt forstå grunn til å ha feks snapchat til å holde kontakt med familie. Twitter er helt innafor nå som sensur og propagandabottene er fjernet.

Skrevet

Når det kommer til TikTok og Snapchat så trenger ikke bruk av disse å si noe om at man lever på likes og selfies… ei heller at man er desperat. Mange bruker TikTok kun til å se videoer og deler nada selv. Altså, godt gifte mamma på godt over 60 bruker TikTok til å se videoer av morsomme barn og dyr, matlaging osv. Alle jeg kjenner som er gamle nok, bortsett fra mannens oldefar, har Snapchat og de aller fleste bruker det kun for å være i kontakt med venner og familie. Hvis bruk av Snapchat er dealbreaker for deg har du nok veldig få å velge mellom. 

Hvis du har såpass til fordommer mot folk som bruker Snapchat ville jeg bare ha spurt om de bruker det. Jeg antar at de som bruker det ville satt pris på at du var åpen om det, for jeg hadde ikke vært interessert i noen som lagde seg et negativ bilde av meg basert på at jeg deler hverdagsbilder med tante i Hammerfest og onkel i Halden. Så ja, bare spør hvilke some-apper daten bruker og si det som det er. Det er ikke verre enn det 😊

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Ja, du kan spør om det, men det at du spør er jo et rødt flagg. Det virker bare spesielt og kunnskapsløst å si at en bruker av snap og TikTok sier noe om personen - det er jo så mange som bruker de

Anonymkode: 4e22d...928

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tenker det meste er verktøy. Hvordan man bruker de sier mer enn om man har de.

Selv er jeg i 50-årene, enke og ikke på jakt etter en ny partner. Jeg har snapchat og får oppdateringer om grandtantebarn, kusinebarn og ellers nær familie. Bruker instagram og facebook til å følge med på ting som interesserer meg. Om jeg skulle åpne meg for et nytt forhold, så ville manglende forståelse for nyanser være et større rødt flagg enn om jeg møtte en som brukte apper jeg kanskje har fordommer mot på en grei måte.

Anonymkode: a2e7b...dcb

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Jeg bruker alle de der unntatt Tinder, med lukka profiler og ugjenkjennelige kallenavn, ingen som ikke allerede vet hvem jeg er får se noe til meg. Og snap brukes mer til kommunikasjon enn selfies. Jeg tenker din generaliserende holdning til apper er rødt flagg i seg selv.  Er litt som om å unngå alle som har lappen fordi enkelte kjører i fylla. Det er hva du gjør det til. 

Anonymkode: 6c16f...5c9

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Det lukter «Incel som hører på Andrew Tate» av deg, forresten. Aner ikke hvilket kjønn du er, men fordommene dine er om mulig ENDA mer tragiske og kunnskapsløse om du er kvinne. 

Anonymkode: 6c16f...5c9

Skrevet

Virker ikke som at du er klar for dating. Du bør nok tenke mer over disse tingene først og komme på bedre tanker.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...