AnonymBruker Skrevet 30. april 2023 #1 Skrevet 30. april 2023 Jeg er gift med fire barn. Nå kan det være jeg er gravid. Går det an å ta abort uten at NOEN får vite det, ikke engang mannen? Hvordan foregår det, går det raskt? Anonymkode: 0dc68...5f5
AnonymBruker Skrevet 30. april 2023 #2 Skrevet 30. april 2023 21 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg er gift med fire barn. Nå kan det være jeg er gravid. Går det an å ta abort uten at NOEN får vite det, ikke engang mannen? Hvordan foregår det, går det raskt? Anonymkode: 0dc68...5f5 Ja, hvis du får kirurgisk abort. Kan hende du må stå på for å kreve det, men du har rett på kirurgisk. Raskt inngrep i narkose, du kan reise hjem samme dag, gjøres på dagtid. Ved medikamentell blør du mye og lenge, og du risikerer å bli så smertepåvirket at det ikke er mulig å skjule. Anonymkode: 9ba43...147 1
AnonymBruker Skrevet 30. april 2023 #3 Skrevet 30. april 2023 Medisinsk abort kan du gjøre fra uke 6. Det foregår slik at du må til nærmeste sykehus for undersøkelse, og å få pillene du skal ta. Første dag får du en pille som stopper utviklingen til embryo/foster, to dager etterpå tar du pillene som starter utdrivelsen. Dette gjøres enten på sykehuset, eller hjemme. Der går noen timer før aborten er gjennomført og det varierer hvor mye smerter man får. Du får det oppført i journalen din, men du kan sannsynligvis klare å holde det skjult for mannen din ved å late som du er syk, med mindre dere vanligvis går oppå hverandre hele dagen. Sykehuspersonalet har selvfølgelig taushetsplikt. Anonymkode: 811f1...335 1
AnonymBruker Skrevet 30. april 2023 #4 Skrevet 30. april 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ved medikamentell blør du mye og lenge. Anonymkode: 9ba43...147 Ikke nødvendigvis, for meg var det ikke verre enn mensen. Varte kort. Jeg fikk også resept på blodstopper, som jeg aldri brukte. Var tilbake på jobb dagen etterpå. Anonymkode: 811f1...335 1
AnonymBruker Skrevet 30. april 2023 #5 Skrevet 30. april 2023 AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Jeg er gift med fire barn. Nå kan det være jeg er gravid. Går det an å ta abort uten at NOEN får vite det, ikke engang mannen? Hvordan foregår det, går det raskt? Anonymkode: 0dc68...5f5 Ja. Det går så fint. Ring sykehuset for time, og sørg for å sette inn en spiral senere. Lykke til. Anonymkode: a9b65...33c 1
AnonymBruker Skrevet 30. april 2023 #6 Skrevet 30. april 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Ja, hvis du får kirurgisk abort. Kan hende du må stå på for å kreve det, men du har rett på kirurgisk. Raskt inngrep i narkose, du kan reise hjem samme dag, gjøres på dagtid. Ved medikamentell blør du mye og lenge, og du risikerer å bli så smertepåvirket at det ikke er mulig å skjule. Anonymkode: 9ba43...147 Nei. Piller gir ikke noe smerter det heller, har tatt 3 aborter. Anonymkode: a9b65...33c
AnonymBruker Skrevet 30. april 2023 #7 Skrevet 30. april 2023 Ingen som trenger vite at du utfører det, men samme om du tar medisinsk eller kirurgisk er der gjerne aftermath som ikke lar seg skjule. Du skal heller ikke være alene under abort, eller etter narkose. Pluss du kan få komplikasjoner i ettertid der det er du gjerne må si det likevel. Du bør nok informere din mann i alle fall, for din egen trygghet. Anonymkode: c5367...12f 1
AnonymBruker Skrevet 30. april 2023 #8 Skrevet 30. april 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Nei. Piller gir ikke noe smerter det heller, har tatt 3 aborter. Anonymkode: a9b65...33c Eh jo, det kan være smerter. Noen får veldig sterke smerter også. Ikke spre feilinformasjon ut fra egne erfaringer. Anonymkode: 0a871...a9e 4
AnonymBruker Skrevet 30. april 2023 #9 Skrevet 30. april 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Eh jo, det kan være smerter. Noen får veldig sterke smerter også. Ikke spre feilinformasjon ut fra egne erfaringer. Anonymkode: 0a871...a9e Kan ja, men trenger ikke, får jo med smertestillende også. De må du ta før vaginapillene. Anonymkode: a9b65...33c
Andro Skrevet 30. april 2023 #10 Skrevet 30. april 2023 Ja, det kan du gjøre. Alt helsepersonell har taushetsplikt. 1
AnonymBruker Skrevet 30. april 2023 #11 Skrevet 30. april 2023 Man blør som ved mensen ved abort, MEN man kan ikke bruke tampong Anonymkode: c4833...205
AnonymBruker Skrevet 30. april 2023 #12 Skrevet 30. april 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Man blør som ved mensen ved abort, MEN man kan ikke bruke tampong Anonymkode: c4833...205 Jeg har aldri sett så mye blod som jeg gjorde ved medisinsk abort etter MA. Ikke noe bind som hadde tatt det. Lignet ikke mens i det hele tatt. Bare masse blod og masse store klumper og trevler. Anonymkode: c5367...12f 1
AnonymBruker Skrevet 30. april 2023 #13 Skrevet 30. april 2023 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Ja, hvis du får kirurgisk abort. Kan hende du må stå på for å kreve det, men du har rett på kirurgisk. Raskt inngrep i narkose, du kan reise hjem samme dag, gjøres på dagtid. Ved medikamentell blør du mye og lenge, og du risikerer å bli så smertepåvirket at det ikke er mulig å skjule. Anonymkode: 9ba43...147 Har du tatt det siden du fremstiller det som en quick fix? Jeg måtte stille på sykehuset tidlig og kom ikke hjem igjen før tidlig kveld. Var kvalm og uggen etter narkose, og blødde mye de første dagene. Gikk med store bind og hadde vondt, men ikke sterke smerter. Blødde mer eller mindre i 14 dager og skulle ikke ha sex, bade i badekar/basseng eller bruke tampong. Hva sier man til mannen som ønsker sex? Anonymkode: 6cd58...a54 1
AnonymBruker Skrevet 30. april 2023 #14 Skrevet 30. april 2023 Ja det er ikke noe problem. Ring ditt lokale sykehus og be om time for abort. Da kommer du først til en samtale også avtaler dere der om du skal ha hjemmeabort med tabletter som støter ut embryoet eller kirurgisk abort på sykehuset. Jeg har gjort begge deler og det gikk fint. Hvis du må ta abort med tabletter hjemme så tar aborten ca 2-7 timer så kan gjøres tidlig om morgenen mens mann og barn er på jobb og skole, eller booke deg inn på hotell og si at du overnatter hos en venninne for å passe barnet hennes siden hun ligger på sykehus med ryggoperasjon. Hvis du får kirurgisk abort på sykehuset så er det gjort ganske fort. Jeg møtte opp kl 9, ble lagt i en seng og litt over kl 10 rullet inn på kirurgirommet. Der fikk jeg narkose og sovnet etter 5 sekunder, våknet en time senere inne på det første rommet jeg var og hadde ingen smerter kunne ikke kjenne at noe var gjort engang. Måtte være på sykehuset til ti på 12 og kunne dra hjem da. Hadde et bind i trusa men blødde bare noen få dråper. Det anbefales å vente noen dager med sex etter en kirurgisk abort. Du kan spørre sykepleieren på første samtaletime om å få et tidspunkt og en abortmetode som passer for din situasjon i forhold til hemmelighold. De er veldig greie med å tilpasse og hjelpe Lykke til uansett hvordan type abort det blir! Men svaret er JA du kan gjøre dette uten at mannen din eller noen andre får vite om det. Veldig mange kvinner er i din situasjon med nok barn fra før❤️ Anonymkode: 1a0de...f70 1
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2023 #15 Skrevet 1. mai 2023 Hvorfor kan du ikke si det til mannen din? Jeg tenker at man i et trygt og sunt forhold bør kunne si slike ting… hadde aldri klart å holde noe slikt skjult for mannen min. Anonymkode: 835cf...37d
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2023 #16 Skrevet 1. mai 2023 Her har du å fortelle din mann at du er gravid.Det faktisk hans barn også,og han har jammen meg uttale rett når det gjelder om Hans barn skal fødes eller ikke når dere er gift. Anonymkode: cf6ca...606
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2023 #17 Skrevet 1. mai 2023 Tusen takk for svar, dere. Selvsagt er det slik at i en ideell verden bør mannen få vite det. Både fordi han bør være en støtte og kunne få si sitt i en slik situasjon. Men verden er ikke alltid ideell. Det er ikke alltid «trygt og sunt», selv om det ikke nødvendigvis er farlig eller av andre årsaker krise. Anonymkode: 0dc68...5f5 2 1
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2023 #18 Skrevet 1. mai 2023 AnonymBruker skrev (21 timer siden): Ingen som trenger vite at du utfører det, men samme om du tar medisinsk eller kirurgisk er der gjerne aftermath som ikke lar seg skjule. Du skal heller ikke være alene under abort, eller etter narkose. Pluss du kan få komplikasjoner i ettertid der det er du gjerne må si det likevel. Du bør nok informere din mann i alle fall, for din egen trygghet. Anonymkode: c5367...12f Med medisinsk trenger man jo ikke si «abort», man kan si man har vært på GU og de sa større cyste som kan blø endel, ta kontakt om en blir kjempedårlig. Ellers kan man være hjemme sålenge smertestillende hjelper osv. Ingen mann ville visst forskjell på cysteblødning og planlagt abort. Eller en SA. Man kan også si «må operere bort en litt stor cyste», ta kirurgisk abort og sette inn spiral på samme inngrep. Det er ikke en egen abortavdeling for dette, alt er under dagkirurgi gyn. Anonymkode: 5bbc0...692 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå